renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki AN 650 Burgman (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník JaMi1
Vloženo 10.11.2011
Aktualizováno 12.8.2014
Zobrazeno 5 987x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 7.9

Popis motorky


..tak jsem si konečně splnil sou touhu poslední doby-pořídil jsem si Burgmana 650 Exekutive )

Výška jezdce: 188 cm

První dojmy - Pohodlný ,majestátní parník...

Recenze

Na Burákovi mám najeto něco málo přez 1000km.Potvrdilo se očekávané pohodlí a ovladatelnost.Trochu nemile jsem byl zaskočen jízdou za celkem dost ošklivého počasí. Běžně se v takovém počasí nejezdí,takže jsem to považoval jako "zkoušku ohněm".Byť je moje moto vybaveno vyšším turistickým plexi od Givi,ochranu před deštěm lze očekávat na středu těla a hlavy,nikoliv však oblasti ramen.Toto plexi je totiž pro mě nepochopitelně úzké. Všechna zachycená voda tedy končí na ramenou jezdce.Samozřejmě,že i znečištění je za takovéhoto počasí značné a celkem dost brání pohodlnému výhledu.To je ale bolest všech větších pexi a nezbývá nic jiného,než se s tímto problémem smířit...Trochu překvapení znamenal i průnik vody pod plexisklem.Je to nepříjemné hlavně s ohledem na umístění přídavných přístrojů( třeba mobilu s navigací ).Prostě proud vzduchu protlačí jistou část vody mezi kapotou a plexisklem,takže používání nevodotěsných přístrojů je za této situace s ohledem na jejich další spolehlivou funkci docela riskantní.
Motor běží velmi kultivovaně,prostý jakýchkoliv vibrací.
Převodovka také velmi dobře odvádí svou práci. Snad jediné zakolísání vidím při lehkém přidání plynu po předešlém brždění motorem.V tomto případě dochází k lehkému "zaškubání".
Jako přínosné vidím i možnost manuálního ovládání řazení.Jednak lze v tomto řežimu zařadit i pomyslnou 6-ku,která sníží otáčky motoru a tím i spotřebu paliva. Současně umožní i podstatně delší dojezdy bez plynu ,což opět proti automatu spoří palivo.Vlastní automat totiž výrazně brzdí motorem-tedy oproti běžnému variátoru a běžné manuální převodovce ani nemluvě.Jde tedy o to si na tyto vlastnosti převodovky zvyknout a následně je plně využít.
Spotřeba paliva se pohybuje v mezích mezi 4,6 - 5,6 l /100km.
Palubní počítač "lže" zhruba o + 0,2-0,3 l oproti změřené spotřebě.Ještě se chystám provést důkladnější měrění spotřeby v závislosti na různých rychlostech a používání automatu oproti manuálu.Nejspíše ale až příští sezonu.
Buráček je dovybaven kufrem GIVI Maxia a vyhřívanými rukojetěmi. V nejbližší době dojde k výměně plexi za turistické od ERMAXu,které je širší.

2.5. 2012 - Plexi od Ermaxu již namontováno a odzkoušeno. Kdybych jej měl hodnotit ve srovnání s plexi GIVI,tak každé má "něco do sebe". Ermax je o trochu širší,což jsem požadoval a jsem spokojen. Bohužel oproti GIVI absolutně "netěsní" v nejnižší poloze s okolní kapotáží,takže "táhne" na ruce. Za deště jsem jej sice nezkoušel,ale tipuji,že nic moc... Vše jde ale vyřešit,takže jsem si vyrobil z 2mm plexi přídavné "deflektory",jež překrývají vzniklé mezery mezi kapotáží a novým plexi. Pro jistotu jsem je ještě trošku rozšířil,takže nyní na ruce opravdu nefouká ).
Další činností,jež jsem plánoval,bylo více zmapovat spotřebu paliva v závislosti na používání automatu či manuálu. Zatím jsem měřil režim jízdy v obci-tedy tachometrových 60 km/hod a běžnou silnici-tedy 100km/hod.Tachometr na Buráku docela dost proměřuje,takže v udávaných rychlostech je reálná rychlost kolem 54 a 93 km/hod,za což PČR nikoho "nezastřelí".V obou případech jsem zaznamenal použitím manuálu úsporu zhruba 0,4l/100km ,což v reálu představuje snížení otáček motoru zhruba o 500 ot/min. Mimo obec a při rychlostech nad 70km/hod je vše celkem v pohodě,ale při jízdě v obci je potřeba na druhou stranu vyhovět i charakteristice motoru,což znamená používat tento režim jen za jízdy po rovině,nebo z kopce. Na testování při vyšších rychlostech jsem se zatím nedostal,ale je předpoklad,že se úspora ještě o nějakou desetinku zvýší...
Pokud se tedy pohybujete v poklidném tempu ( nepřekračujete max.povolené rychlosti ),tak na běžných komunikacích ( mimo dálnice ) lze dosáhnout velmi hezké spotřeby. Při jízdě ve dvou ( Ústí-Varnsdorf a zpět ) dle PC 4,3 - reál tedy 4,1 l/100km. Při včerejší jízdě v jednom ( Ústí-Pekelné Doly a zpět ) dle PC 4,1 - reál tedy 3,9 l/100km !!!. A to jsme se ještě díky silniční uzavírce lopotili pomalou rychlostí po rozbitých okreskách-tedy v režimu automat,kdy stávající spotřeba na PC vzrostla o 0,2 l/100km.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
mirsil
mirsil napsal 28.12.14 v 08:48

Díky za recenzi, s tím plexi máš pravdu, mám také Givi, nahoře je celkem úzké a protože je posuvné, tak dole trochu podfukuje, ale stále je to o 1000% lepší než originál a přece jenom i když je to skútr, není to ponorka . Spíš jde o možnost se rozhodnout, pokud začne za jízdy pršet, jestli má cenu oblékat nepromok nebo ne a zachytit první nápor . Ruce navíc chráním blastry Acerbis Dual Road, které si s tur. plexi Givi skoro nepřekáží, jen při max. rejdu, a od té doby používám jen letní rukavice. Mobil bez IP67 k navigaci nad přístrojovkou se mi zatím utopit nepodařilo ač jsem se dost snažil

jakattara
jakattara napsal 16.11.11 v 18:44

vlk24
vlk24 napsal 15.11.11 v 22:33

Moc pekny, na kolik vyjde takovej kocar?

Zoido
Zoido napsal 15.11.11 v 11:27

Paráda! Ať slouží!

d.bar
d.bar napsal 15.11.11 v 09:10

dobrá volba , taky jeden mám

Více komentářů



TOPlist