renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 250/471 (1974)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Kreuz88
Vloženo 4.12.2010
Aktualizováno 4.9.2012
Zobrazeno 7 208x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 5.5

Popis motorky


Dvouválcová 250ka, motor Jawa, zbytek ČZ 175,a neni to samodomo stavba. Kdo nevěří, ať si zjistí víc

Více fotografii

Recenze

Když sem tuhle motorku objevil nepojízdnou v promočený kůlně u jednoho příbuznýho, moc sem jí chtěl. Stála tam 18 let..musel sem jí prostě vysvobodit. Jezdil sem tenkrát na Simsonu S51 Enduro, předtim na fichtlu Jawa 555 a tohle byla pro mě naděje na velkej a silnej stroj Dostal sem jí nakonec zadarmo, bylo mi 14 let a všichni si mysleli že si budu chvíli hrát, pak mě to přestane bavit a motorka se vrátí zpátky do shnilý kůlny. Ale sekli se..páč netušili že sem už asi od 12ti študoval na intrnetu Jawamánii (to byla www stránka o Jawách a ČZ) a že už chci fakt velkej stroj a ne nějakou 50ku Dal sem se teda do toho očistil sem od rzi všechno co šlo..a co zrezlý bylo..včetně vačky přerušovaše zapalování..nějakej frajer totiž sundal pravej dekl motoru, ale zpátky ho nenamontoval a za pár let a mokrejch zim...taky chyběl regulátor dobíjení..motorka klečela na zadním blatníku-zas někdo nutně potřeboval půlměsíčky co drží pružinu na tlumiči...duše zadního kola spuchřelá..no nálezovej stav jako vyšitej ..veteránisti jsou vzrušený postupně sem kupoval z kapesnýho co bylo potřeba..nový kladívka, baterku..duši..ale furt to nejelo...s tim mi pomohli dědovo kamarádi...sehnali relé..nastavili předstih..seřídili od oka karburátor..dolil se benzín s olejem...a už se nakopávalo..pak motor chytnul..zařval na vysoký otáčky a najednou rup-a ticho. Nikoho nenapadlo prohlídnout jestli ve spalovacím prostoru neni nejakej bordel-a on byl..ulomenej kousek pístu-z toho tenkýho okraje co zavírá přepouštěcí kanál a někdy se odpilovává-Jawaři budou znát...prostě úlomek hliníku se pěkně přepouštěcím kanálem nasál nad píst..ten jel nahoru-krásná prodřená dražka skrz celej píst včetně kroužků...no muj první zadřenej a zničenej motor a to sem se ani nesvezl.
Tak se sundaly válce..poslaly na výbrus..klikovej prostor se vyčistil..a pak sem si pěkně ve 14ti letech lisoval čepy do novejch pístů, nasazoval kroužky a válce, montoval motor do rámu, pak seřizoval předstih a zajížděl. A byl sem na sebe hrdej, že sem to zmáknul. A sem stále, proto tu motorku pořád mám, aby mi to připomínala Další jaro sem motorku krom motoru celou rozebral a pak zas složil.Měnil sem kluzná pouzdra přední vydlice.olej v předních tlumičích.. Stříkal sem otlučenej rám a blatníky co sem si namontoval abych odlehčiil původní cestovatelskou konstrukci, která nemohla vyhovovat mému desperátskému stylu Jezdil jsem totiž zcela illegálně a protizákoně bez řidičského oprávnění po polních, lesních a šachetních cestách Všechny origo díly s původním lakem mám v krabici v dílně takže návrat k originálu a následné vystavení v muzeu je kdykoli možné Motorka už toho ted opět moc nenajezdí, páč je bez TP a postih při dopadení by byl fatálnía já řidičák potřebuju Když sem si v 16ti udělal řidičák na moto 125ccm 11kw, jezdil jsem raději na MZ ETZ 150 o výkonu 9kW a kupodivu přežil i tu jednu silniční kontrolu,která mě za ty dva roky MZtování potkala Třeba se někdy dokopu a pokusím se postavit ČZ na vetránské TP..zatím má čestné místo u mě v garáži.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kreuz88
Kreuz88 napsal 11.02.11 v 20:51

origo zapalování je sice krásná stará dobrá mechanika, ale podle mě je to nejslabší článek všech dvouválcových Jaw, 6V napětí a plno šroubků na půlměsících přerušovačů co se povolujou vibracema..nedivim se že lidi co chtějí ty motorky častěji používat dávaj bezkontakty-můj osobní nazor..kdyby za to Vape nechtělo takovej ranec už bych to měl taky

landis
landis napsal 11.12.10 v 00:43

když originál zapalování doře sešteluješ, tak je bez problémové . Na zetce je trochu práce,ale rozhodně se jí nezbavuj, jsou to super stroje a je jich málo

Kreuz88
Kreuz88 napsal 06.12.10 v 20:37

Díky moc..to je chvály to si ani nezasloužim , tu motorku mám rád a pokud to půjde opravdu se jí zbavovat nehodlám. Mám teď co dělat abych dal do kupy Aprilii, ale třeba na ČZ taky jednou bude čas...pozjišťuju tady na fóru na kolik by přišly ty veteránské papíry...netopím se zrovna v penězích..pak už by to chtělo jen bezkontaktní zapalko a dalo by se i celkem spolehlivě jezdit..uvidíme

Provaz1
Provaz1 napsal 06.12.10 v 12:14

parádní mašina hlavně dobře napsaná recenze

Foxx5
Foxx5 napsal 06.12.10 v 03:15

Tak přesně na této jsem dělal před 25 lety papíry...ježiš, čtvrt století... dvoubarevná zelená, nedobíjelo to a k ní nervozní starej děda jako školitel. Jaký já z něho měl depky...

Více komentářů



TOPlist