renocar_duben



PROFIL MOTORKY

ČZ 250/471 (1975)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Mirak22
Vloženo 10.4.2016
Aktualizováno 31.1.2019
Zobrazeno 3 095x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Malá lehká, zelená. Připadá mi že není o moc větší jak Simson, má první motorka. Je to návrat ke kořenům.

První dojmy - Prekvapilo mně jak je malá proti Jawě 350. S moderními gumami suprově zatáčí. Motor musí celkem točit když chceš aby to jelo a to 2 roztáhnout na 60, 3 na 80. Víc jak 100 s tim nejezdím, začínají vibrovat stupačky, chci si ji šetřit.

Motorku bych doporučil pro - Pro fandu, jinak to nedává smysl.

Recenze

Chtěl jsem k modernímu stroji ještě něco starého, ale aby to bylo použitelné v dnešním provozu. Byla to náhodná koupě. Koupil jsem ji od prvního majitele co ji koupil jako novou a měla najetých jen 13 tis. Km. Je v dobrém stavu, má stylovou patinu, renovace není potřeba.
Byla léta zavřená v garáži. Takže odreznout nádrž, vylít epoxidem. Vyměnit oleje, ultrazvukem vyčistit karburátor. Nový řetěz. Teď dostala LED 6V žárovky aby stíhalo dobíjení. Časem přijde Vape.
Chtěl bych ji vzít někam na čundr kde jsou horší cesty, takže dostane ještě jednu sadu kol s hrubým vzorkem a zadní nosič ať mám kde dát spacák.
Jelikož brzdy se mi zdají slabé, nechal jsem u Renovaku nalepit nové závodní obložení, takže uvidíme jak se osvědčí.

Vyznání:

Moje ´´nová´´ 40 let stará motorka. Půl roku pohodové práce a je nachystaná na delší cestu. Je úplně v originálním stavu téměř tak jak byla někdy před dvaceti lety zatlačena do garáže.
Vůbec nechápu co na těch veteránech lidi mají. Nejede to, nebrzdí to, nesvítí to, špatně to startuje a jeden je furt špinavý od oleje...
Proti moderním strojům katastrofa...
Ale jsou krásné a je to čistá mechanika, bez elektroniky...
Kde jinde zažijete, že si zamknete garáž venku 30 stupňů. Člověk navlečený v motorkovém skáče po startovací páce jako dement, lije se z něho pot a ta mrcha nechce chytit protože si ji při startování ulil. Takže odemknete garáž, vysvléknete se, dáte nové svíčky a jako vítěz vyjíždíte s hodinovým zpožděním a je vám v mokrých hadrech nakonec ještě zima...
Kde se vám stane, že to přestane jet někde v tramtárii protože došel benzín...
To by se jeden musel podívat do nádrže když to nemá ten palivoměr... Takže to dotlačíte k nedaleké benzínce 5 minut před zavíračkou a ještě děkujete bohu jaké jste měli štěstí...
Co jiného vám vytříbí sluch do parametů téměř houslového virtuosa kdy z motoru se ozývají různé mechanické zvuky a pazvuky a vy se snažíte rozlišit ty co tam mají být od těch co znamenají že už je něco špatně...
Ale když se to naučíte používat tak vás to odmění nádhernou jízdou. Je to lehounké, dobře ovladatelné, krásně to při přidání plynu řve a moc rychle to zase nejede... Ale to vůbec nevadí, vy si připadáte jak Agostini a díváte se stejně skoro tak daleko jako když s jedete s moderní motorkou 200, protože to je tak ta vzdálenost na kterou to ještě ubrzdíte...
Možná už trochu chápu co lidi na těch veteránech mají...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
cmiral
cmiral napsal 01.02.19 v 11:42 9b.

V roce 1986 jsem na ni získal A

josi
josi napsal 08.01.17 v 18:16 9b.

Pekná, v minulom storočí som mal dve, teraz som sa rozhodol pre tretiu. Nepreháňaš to s tými páčkami?

HarryVentil
HarryVentil napsal 15.04.16 v 19:43 10b.

Krásná zetka a přesně jak píšeš, tyhle mašinky totiž ocení jen báječní muži na létajících strojích, žádní postmodernisti 10 b.!!!

jirka675
jirka675 napsal 15.04.16 v 14:15 10b.

pedro2410
pedro2410 napsal 12.04.16 v 17:31 10b.

pěkná mašina

Více komentářů



TOPlist