renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki GPZ 600 (1987)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník lajken
Vloženo 25.7.2009
Aktualizováno 8.1.2021
Zobrazeno 4 537x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Jen zřídka potkávám na svých cestách nové letouny, které se leskou víc než ten můj, a ten je už přes 30 let starý.

Více fotografii

Výška jezdce: 191 cm

První dojmy - Láska na první pohled to nebyla... Bylo mi 16, seděl jsem jako baťůžek a na zádech jsem měl krosnu a na hlavně 30 let starej kokos, motorku řídil kluk (kterému dřív patřila), který byl o 20 cm menší a o 30 kg lehčí, připadal jsem si jak rambo, vykukoval jsem za ním půl metru na každou stranu jeho postavy, bylo to zákeřné, protože jsme se řítili 170kou po silnici a předjížděli všechno co tam bylo. Kolenama jsem ryl v zemi snad každou zatáčku, neviděl jsem nic neboť jsem neměl brýle a ten kokos co jsem měl na hlavě mi v té vysoké rychlosti ulít a při dopadu na silnici se roztříštil na milion kousků, vcelku zůstala jen kůže, která obepíná bradu. Když mě dovezl domů, nemohl jsem ani chodit, jak se mi klepaly nohy, chtělo se mi i zvracet, tu motorku jsem nenáviděl, jeho jsem nenáviděl a děkoval jsem bohu, že jsme tu 13 km dlouhou cestu, která trvala 4 minuty, přežili.

Motorku bych doporučil pro - pro mě

Doplňky na motorce - vrácena do původního stavu

Recenze

Vývoj motorek skončil v osmdesátých letech, aby ho mohl následovat vývoj prvotřídních dvousedadlových super letounů. Ten první se jmenoval GPz 500R.

Startování na cink a pak hned naskočí krásnej chraplák, ten zvuk by měli poslouchat šamani při meditacích.

Když je dobře poštelovaná, tak je perfektní. Člověk si pak užívá každou na-nose-kundu provozu.

A teď vážně:
Oproti GPZ 500S je to 4 válec 16 ventil... náhradní díly jsou tak většinou 2x dražší, což mě drásá. Původní majitel se o ní moc nestaral a vyždímal z ní co šlo (alespoň to je má verze) a já na to teď doplácím.



Maximální rychlost něco přes 200, i když bůh ví jestli v papírech je sice napsáno 215, ale nějak tomu nevěřím. Váha 214 kg, což je docela dost na tak malou motorku, ale zase je vidět, že je to vše pocivej materiál, včetně plastů, žádné kelímky od jogurtu apod.



Původní majitel se o ní moc nestaral a jen jezdil co to šlo, a já teď bohužel jen platím a platím i když některé věci už odcházejí kvůli svému stáří...

Nutno podotknout, že motorka "stála" 7 let v garáži. (info z roku 2008)

Mám jí rád a líbí se mi, proto se ze všech sil snažím jí dopřát to co potřebuje.

A momentálně zlobí dráty z přístrojové desky k motocyklu... V průběhu jízdy se prostě přístrojovka občas vypne...a tím se vypne i motor... No a když tohle dělá třeba 20 za minutu...tak to není jízda, ale krocení bůvola..


Někdy až bude čas, budu se na to muset podívat.

Tak jsem se na to podíval a to tím způsobem, že jsem koupil nové budíky :DD a to ve velice dobrém stavu. Omladily celou mašinu. Bohužel moc jsem to neprojel, pač venku počasí nic moc...Tak už to asi nechám až na jaro.
Ale mám z toho fakt radost.

Sezóza 2011
duben - servis
nový olej, filtry, voda atd..
výměna rozvodového řetízku a šponováku
současně byly vyměněny i nejrůznější gufera a těsnění.
Výsledek jezdí super a vše jak má být. Jen se občas stane, že se vypne motor...zatím neznám přesnou příčinu.

15.8.2011
Na motorce jsem konečně vychytal poslední mouchu (alespoň doufám):
Občas a vždy takřka nahodile se stalo, že se za jízdy vypnul motor. Poté se muselo cca. 10 minut čekat než se zase uráčí běžet dále. Zatím to vypadá, že tomu pomohla výměna pojistkové skříně s relátky.

K dokonalosti mi chybí už jen pár věcí:
1. nechat přešít sedlo
2. vyměnit plexi
3. dát originální blinkry - ale s tím moc nepospíchám...tyhle mini mi zatím vyhovují

Jinak motorka jezdí bez jakýchkoliv problémů, motor je krásně tichounkej a z výfuků jsou slyšet 80. léta.

Průměrná spotřeba se pohybuje okolo 5,4 litrů.
Minimální spotřebu jsem zaznamenal 4,29 lt.
Maximální 7,27 lt.

Většinou jezdím v rozmezí 5,0 až 5,5 lt...Vypozoroval jsem tady závislost na tom, jak často startuji (jak často se musí ohřát a běží sytič) ku ostřejší jízdě.

Pokud jedu delší trasu cca. 100 km, můžu jet i svižnějším tempem a motorka si stejně nevezme víc jak 5 lt. Což je myslím dostačující.

Pokud jezdím kratší trasy cca. 20 km, tak i při dodržování předpisů leze spotřeba rapidně nahoru.

Podařilo se mi udělat trasu Podbořany-Praha-Podbořany-Praha-Podbořany (jedna cesta má cca 75 km) na jeden zátah, pouze s malými přestávkami (motor ani nestačil vychladnout) to vše na jednu nádrž (18 lt). za cca. 5 hodin.

Chtěl bych poděkovat všem, které jsem na svých cestách, zejména na benzínkách potkal a kteří neodolali a motorku mi pochválili.

Dost si toho vážím a mám z toho velikou radost.

7.8.2012
Za poslední rok jsem trochu omladil motorku:
- Nová spínačka
- Nové plexi - konečně je skrze něj vidět, ikdyž ne že bych skrze něj koukal
- Nové gumy - opět Dunlop ArrowMax GT 501 - nemůžu si je vynachválit
- Nová sedačka - širší a tedy pohodlnější než originál
- Nové blinkry - konečně zase blíže originálu
- Konečně červená odrazka do zadu, kvůli STK
- plus jsem v tom zápalu povyměňoval i některá lanka - plynové a tachometrové

Ještě mi chybí takové ty gumy co se dávají na rám pod nádrž - nemůžu je nikde sehnat

25. 8. 2014
Čím starší je, tím víc si začínám uvědomovat, že tohle je ten styl motorek, kterej se mi líbí, tím ji mám radši a tím se o ní víc starám... Jak jsem psal výše, když je dobře poštelovaná, tak člověk zjistí, jak je ten život krásnej.
Lidi mě zastavují na pumpách a parkovištích, někdy i na ulici u baráku a ptají se na ní, většina si myslí, že je o 10 let mladší, když se dozví, že je to '87 rok jsou zděšeni. Po nastarotování motor krásně chraplá, když se stáhne sytič a ručička se uklidní na těch 900 otáčkách, z výfuků se line nádhernej brumlavej a chraplavej zvuk, když se k tomu přidá slunce letního rána a kožená bunda... užívám si každej metr, kterej ujedu.

27.9.2018 - uvažování o prodeji
Oproti původnímu slibu, že jí nikdy neprodám začínám zjišťovat, že jsem na ní seděl někdy v roce 2015 možná snad 2014 od té doby se chuděra vůbec neprojela...
Takže asi nemá smysl jí držet doma, určitě se najde někdo, kdo ocení její kvality jako já před 10 lety...

Mám dokonce i plno dílů, které se mi nedařilo v průběhu používání sehnat (gumy na rámu pod nádrž), ale nejni nějak čas ani chuť je tam instalovat...

31.12.2018 - zamítnutí prodeje
Dokonce jsem jí dal i do bazaru tady na motorkářích... Ale pak to ve mně nějak hrklo a řekl jsem si, že si jí přeci jen nechám. Málokdy potkám tak "starou" motorku v takovém stavu jako mám já a to, že na ní moc nejezdím taky není na škodu.
Spíš uvažuju o tom, že přikoupit nějakou novější motorku, na tomhle stroji už se moc cestovat nedá, přeci jen má svá léta a nerad bych, aby mě to někde nechalo.

Koupil jsem jí takovou tu garážovou přikrývku, přikryl jí několika dekami a pak tou prodišnou přikrývkou, aby se na ní neprášilo.

Než jsem jí pořádně zazimoval, dofoukl jsem kola a napsal si seznam toho co musím koupit...
Baterka, řetězová sada a chtělo by to nové lanko na spojku, nějak se třepí + nějaké další drobnosti...

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
lajken
lajken napsal 05.05.16 v 19:00

Děkuju moc za komentáře, kdyby náhodou mezi nahlížejícími byl mechanik, který by mi trochu pomohl ji udržet v lepší kondici (samozřejmě ne zadarmo) budu jen rád, nemám na ní téměř vůbec žádnej čas a vím o pár věcech, které by chtěli doladit. Díky moc

smartin1
smartin1 napsal 01.01.12 v 19:32

Opět za 10b A dalších 10b za tu správnou značku Koukám že fandíme stejný.LET THE GOOD TIMES ROLL!!!

istonbike
istonbike napsal 01.01.12 v 18:50

Tak tohle je opravdu parádně nablýskaný klasický půlitr 10b

Sinfected
Sinfected napsal 08.04.11 v 10:32

Máš jí fakt nablejskanou! Držim palce, ať se ti moc nesere ať nemusíš schánět díly, na ten motor to musí být asi peklo
No a "remove before flight" nádhera! 10b

Mexican91
Mexican91 napsal 26.12.10 v 13:56

krásná a výborně zachovalá Káwa držim palce ať slouží a dělá radost!

Více komentářů



TOPlist