PROFIL MOTORKY

Honda NSR 125R (1994)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Syslus
Vloženo 24.6.2009
Aktualizováno 1.7.2009
Zobrazeno 3 144x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Stará, živá, hezká, nyní už i spolehlivá babička, o kterou se svědomitě starám.

Recenze

Předchozí majitel se o ni moc nestaral a sem tam něco zmrvil. Během cca půl roku bylo vše opraveno. Celková investice odhadem 25 000 + desítky hodin strávených v temné garáži.

Asi po roce se objevil další problémek - nešel nahodit motor. Startér se točil, baterka ok, svíčka ok zkrátka vše se zdálo býti v pořádku. Po několika měsících stání a pokusů samo-domo, které nikam nevedly a akorát ulehčovaly již tak stále prázdné studentské peněžence, jsem se rozhodl odvézt motorku do firmy Ignitech. Po třech týdnech problém vyřešen - ohlý drátek v jednom z kontaktů, 400Kč. Takováto pitomost vážně nepotěší.



Zkušenosti s moto: Na to, že je to jen 125tka jede výborně a nad očekávání ( jedná se o otevřenou verzi s 21kW ). Ideální prostředek do města - lehká, obratná. Po městě jezdím se spotřebou okolo 4 l/100km ( dodržuji rychlostní limity a příliš netahám za plyn, ale při rozjezdech nechávám plechovky ve zpětných zrcátkách ). Mimo město spapá do 5 l/100km při rychlosti do 120 km/h. Zkoušel jsem i co se z ní da vymačknout - podle tacho 170 km/h, ale jednalo se již o trápení stroje i mě a take spotřeba se vyšplhala k neúnosné mezi ( 4l na 40 km s plným plynem ). Jinak kolem 8000 otáček se objevují mírné vibrace v rukojeti plynu a pravé stupačce spolujezdne. Při otáčkách kolem 9000 vibrace mizí.

Měl jsem i možnost se svézt na Hondě CBR 125, ale na porovnávání to není, protože jsem na ní ujel asi 20 km. Všiml jsem si těchto rozdílů: CBR vypadá ( nezlobte se na mě CBRkáři, ale je to tak ) sice mladě, ale vedle NSRka jako hračka na 2 plochý baterie, chod motoru je podstatně tišší a kultivovanější, ale zátáh nic moc, tak rozdíl 10 kW a 9 Nm se projevit musí. CeBRo jde o malinko snáze do zatáček. V 16-ti letech by byla CBRka jasná volba, avšak v 18-ti ( když jsem začínal já ) bych jistě zvolil opět NSR.

Horší je to při jízdě ve 2, poté se jedná vysloveně o krajinkářskou jízdu s rychlostí do 130km/h, víc z ní jde jen těžko vymačknout a přijde mi zbytečné ji takhle trápit, takže osobně nepřekračuji rychlost 110 km/h. Samozřejmě se naplno projeví malý objem motoru a takový rozjezd do prudkého kopce ( vezl jsem otce, takže celková zátěž cca 160 kg ) je vcelku oříšek a člověk se nesmí bát dát ji pořádně napít, jinak ani neškubne a chcípne ( osobně vyzkoušeno :) ). Batůžek si nikdy na pohodlí při ujetí 100km neztěžoval a více jsem ve 2 nikdy neujel. Jen pozor na díry v silnici, spolujezdec si je opravdu vyžere s plnou parádou.



Údržba: S otcovou pomocí jsme všechny opravy a údržbu udělali svépomocí. S manuálem pro průměrně šikovného člověka by neměl být problém opravit téměř cokoliv. Motorku jsme měli ( vyjma motoru ) kompletně rozdělanou, takže pokud byste někdo potřeboval s něčím poradit, není problém, kontaktujte.

Jen je škoda, že pro vyčištění přívěry je nutné vyndat motor z rámu, protože se k ní téměř nedá dostat. Samotné seškrábání karbonu už je jen otrava :). Podle návodu by se měla přívěra čistit každých 5 000 km, zatím mám najeto 4 500a funguje bez problémů. Až se opět zasekne, tak napíši v kolika km. Bez funkční přívěry nemá cenu jezdit, motorka je chcíplá, nechce se ji do otáček a nahoře skoro netáhne.



Co dál?: Do konce prázdnin budu sedlat NSRko, pak mi bude konečně 21 a budu se moct oficiálně svézt na CeBRušce 600 F Sport, která na mě čeká v garáži ( o ní až to bude aktuální ) a NSRko zdědí můj bratr.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Packyn
Packyn napsal 17.10.11 v 21:41

Fajn mašinka taky sem ji měl tak at složí a dělá radost

kamoš
kamoš napsal 24.06.09 v 20:29

škoda, že mizí dvoutakty, protože výrobci je prostě zavrhují.Tvoje je typická Honda, snažili se všechno skrýt pod kapotáží. 2-takt chce kvalitní olej a údržbu, a taky po řádně držet v otáčkách, jinak nejede. Dávej pozor na výfukovou přívěru,já jsem to už opravoval 2x. Nevím jak to má Honda, ale Suzuki RGV 250 to má docela blbě vyřešeno. Svépomocí jsem to nějak pojistil, snad to bude lepší...
Jízda na 2-taktu je zážitek, buď plný plyn a otáčky nebo jen střed a nuda.
Jezdi ostře, ale opatrně, dávej pozor na auta, někdy ti nedají přednost

Více komentářů



TOPlist