renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda NSR 125R (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník LosGarfos
Vloženo 20.4.2010
Aktualizováno 20.4.2010
Zobrazeno 4 110x
HODNOCENÍ PROFILU OD 13 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.6

Popis motorky


Honda NSR 125 je moje první "pořádná" motorka. Koupena v hrozném stavu ale vše je k dokonalosti opraveno.

Více fotografii

Recenze

Honda NSR 125R je cestovně sportovní motorka, která za dobu své existence neprošla příliš velkými změnami. Největší obměnou prošla zřejmě v roce 96, kdy se přestal vyrábět starší model a nastoupil model nový s pozměněným designem a několika technickými změnami vyráběný až do roku 2004, kdy NSR nahradila menší čtyřtaktní sestřička CBR. Ačkoliv má NSR již poměrně starý design, je to motorka, která vás buď chytne za srdce a její design se vám zalíbí, nebo vám nepřijde ničím výjimečná. \r
Brzdy jsou na NSR poměrně ožehavé téma. Přední jednoduchá kotoučová brzda značky Grimeca s dvoupístkovým plovoucím třmenem a kotoučem o průměru 315mm je docela výkonným náčiním. Není problém s dobržďováním ani poměrně prudším bržděním, i když potom už raději doporučuji dupnout i na zadní, již ne tak schopnou brzdu. Se zadní brzdou opravdu nejsem příliš spokojen. Po zahřátí brzdí trošku lépe, ale i tak jde poznat, že hlavní brzdící síla motocyklu je vepředu. O brždění zezadu se stará jednoduchá kotoučová brzda s dvoupístkovým plovoucím třmenem a kotoučem o průměru 220 mm.\r
Spotřeba. Hodně důležité téma, na které by se nemělo zapomínat! Obecně platí, že spotřeba je proměnlivá podle vašeho stylu jízdy. Budete-li jezdit sportovně a vytáčet každou rychlost přes přívěru, vaše spotřeba se vyšplhá někam k 6,5 až 7 litrům na 100 km. Když si k tomu ještě připočtete náklady za olej, který se spotřebuje, dostáváte už docela slušnou sumu a začne vám docházet, že takhle tu motorku asi neuživíte. Ale pokud budete jezdit uvolněně, řadit před otevřením přívěry (asi 7 000 otáček) a sem tam tomu trošinku přitnete, zjistíte že požitek z jízdy je taky parádní, ale budete jezdit za spotřebu kolem 5 litrů na 100 km, a to nemluvě o tom, že váš motor bude daleko spokojenější a déle vydrží. \r
No a konečně se dostáváme k motoru. Motorku pohání dvoudobý zážehový jednoválec se sáním přes jazýčkový ventil s elektronickou výfukovou přívěrou. Objem je 124,8 ccm. O přívod paliva se stará karburátor s průměrem difuzoru 28mm. Motor na NSR mezi sportovními 125kami nedosahuje výkonu jako motory Aprilie RS či Cagivy Mita, zato však ve spolehlivosti je mezi dvoutaktními 125ccm špičkou. Ta však pramení ze správného chování k motocyklu. Základem je před jízdou motocykl zahřát. Takže nastartovat se sytičem, otáčky by měly vystoupat asi na 3 000. Až spadnou na zhruba 1 500, vypnout sytič. Nechat stroj chvilku běžet a potom pozvolnou jízdou v nízkých otáčkách motor zahřívat. Pokud mu budete dávat kalup hned ze začátku, tak se se zlou potážete. Dále se spolehlivostí určitě souvisí jaký olej tam nalijete. Myslím si, že základem je plná syntetika. Ačkoliv se mi kluci trochu smějí, že tam liju pochybný olej, nemám problémy. Motorka má mixer, takže stačí naplnit nádobku o objemu 1 litr a jezdit. Do rozsvícení kontrolky, upozorňující na nedostatek oleje ujedete zhruba 800 km, to vám sice v nádobce ještě asi 100 ml zbývá, ale ona ta kontrolka stejně znervózňuje. Průběh chodu motoru je u mého motocyklu mezi dvoutakty parádně vyrovnaný. V nižších otáčkách je sice motorka trošku slabší, ale po přechodu zhruba 7 000 otáček se otevírá přívěra a motorka najednou popadne druhý dech a to co předvede je něco co na čtyřtaktu nikdy nezažijete. :o) \r
\r
celkové shrnutí:\r
Honda NSR 125R je sportovní motorka, která vám dá parádní požitek z jízdy. Nedosahuje sice výkonu Aprilie RS či Cagivy Mito, ale maximálka není vše, a to platí u dvoutaktních 125ccm především. Stroj pěkně sedí na cestě a nemusíte se s ní bát pořádně naklopit zatáčku. Pozor jen na ty stupačky. Sportovnější podvozek vám dá kontakt s vozovkou, ale neutrhne vám ruce na každé nerovnosti. Spolehlivý motor, průměrná spotřeba…

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
KinderDoga
KinderDoga napsal 07.04.13 v 03:35 10b.

V černý je to fakt kočka :)

shifty
shifty napsal 30.04.10 v 10:50

Kupovat olej při každých 800km?? to ti to tam takhle teče?? nastav si mazání je kravina aby ti to žralo tolik oleje!!! ale jinak pěknáá

Martic
Martic napsal 21.04.10 v 14:10

Pěkná motorka a pěkný fotky . Chtěl jsem pochválit za recenzi, ale tu teda přepiš když je to tak .
Ať ti pěkně lítá a dávam desítku .

Grupy
Grupy napsal 21.04.10 v 08:31

Odemě 10 b :) jen , živit bych to nechtěl ...

pasini
pasini napsal 20.04.10 v 20:33

Mooc pěkná recenze!! A nsr taky!! At jezdí!TWO STROKE POWER!!!

Více komentářů



TOPlist