renocar_duben



PROFIL MOTORKY

BMW R 1150 GS Adventure (2005)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník IvanGS
Vloženo 26.11.2008
Aktualizováno 26.11.2008
Zobrazeno 9 394x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka slouží pro mototuristiku a proto je doplněna o cestovatelské doplňky - AL kufry, zvýšené plexi i řídítka, kanystr, GPS atd. Jinak je úplně sériová, protože už ve standardu jí skoro nic nechybí

Recenze

První BMW, R1100GS, jsem kupoval nové v r.2008 a do konce roku 2005 najel 90 tisíc km. Na 1150GS Adv. jezdím od dubna 2006 a dodnes mám najeto 57 tisíc. Nejezdím každý týden, ale když už na motorku sednu, je to obvykle 1000 a víc km. Zkušenosti jsou ty nejlepší, oproti 1100 velký pokrok v technice i komfortu, na motorce se dá ujet 800 km téměř bez únavy a až etapy 1000 a víc km jsou únavné. Motorka je spolehlivá, spotřeba cca 5,5 l/100km, o těchto motorkách se už napsalo hodně takže nemá cenu se opakovat, prostě GS od BMW bylo vždy to nejlepší v dané kategorii.

V době, kdy jsem motorku kupoval (dovezena nová z Holandska včetně záruky), byla již na trhu R1200GS Adventure, motorka, která se mi moc líbí. Ale 1150 bylo poslední GS bez zbytečných cerepetiček, hraní si na módní trendy a přemíry elektroniky, i když i moje motorka má pod nádrží rozvodnu menší elektrárny. Navíc v té době se na řadě 1200 vychytávaly mouchy s elektronikou a já chtěl spolehlivou motorku která mne vždy doveze (stejně mi jednou chcípla mrška - prodřený drátek pod nádrží, takže si myslela, že mám vyklopeného policajta).

Dlouho jsem si zvykal na 6-tistupňovou převodovku, pětikvalt na 1100 mi přišel lepší, tady se musí víc řadit. Brzdy (integrální s posilovačem) mi zprvu přišly moc jedovaté a špatně dávkovatelné (v mnoha testech se tato kritika objevuje také), ale brzy jsem si na ně zvykl a dnes na ně nedám dopustit, brzdí strašně moc a citlivé jsou také. Nezbytností je ABS, které mi několikrát zachránilo krk, zejména na jaře ve slovenských horách, kde jsou na silnicích zbytky posypu a když se přiřítím do zatáčky a nejedu na to, není jiná možnost než jít na brzdy, v tomto případě vyjímečně na zadní (přední páčkou brzdí obě kola a účinek vyhodnocuje a dávkuje počítač, pedálem brzdí jen zadní). Začne fungovat ABS a protože díky "cukání" zadního kola jsou jeho otáčky menší než by odpovídalo rychlosti jízdy, jde kolo do smyku, během kterého se ale kolo stále otáčo-brzďo-otáčo-brzďo-otáčí a smyk je takový krásně pozvolný, táhlý a skoro to připomíná táhlý zrychlovací drift. Rozhodně nehrozí pád, nesmí se propadnout panice, a zatáčka se krásně vykrouží.

1100GS jsem měl skoro 8 let a 1150 Adventure si asi nechám také hodně dlouho.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Bass
Bass napsal 17.08.11 v 11:14

Nádherný BMW 1150 GS Adventure nejlepší bezkonkurenční mašina moc se mi to líbí je mi teprve 17 ale už po ní slintám,jestli budu mít někdy ty prachy tak si to určitě koupím fakt krása.

Mr.Petr
Mr.Petr napsal 06.10.10 v 12:39

pěkná mašina

cazzo
cazzo napsal 17.10.09 v 01:38

na Slovensku a šuter na ceste??? Jedine cez fačkov tam je aj v lete...
moto

elektra
elektra napsal 21.05.09 v 13:16

zikky
zikky napsal 14.04.09 v 13:33

Závidim

Více komentářů



TOPlist