BMW R 1250 GS (2022)

Vlastník StaPa
Vloženo 15.4.2024
Aktualizováno 15.4.2024

Věděl jsem, že to jednou přijde, ale nečekal jsem, že to bude tak brzo a že to bude tak dobré, jak se o tom říká ;o).

Motorka koupena od FIRMA:Dycom Group (Jenišov) - Rychlé jednání, vše dle dohody, děkuji panu Karlu Havlíčkovi a kolegům...

První dojmy - GS už jsem zkoušel a trochu jsem věděl, do čeho jdu. Šel jsem z XR do GS, takže ovládací prvky velmi podobné.

Motorku bych doporučil pro - Pro každého, komu se líbí...

15.04.2024
Motorku Mám od září 2023.
Jedná se o skladovku r.v. 2022 ve skoro plné výbavě (funkčně, na frézované díly kašlu).
Od září do zimy jsem s ní najel 6.500 km a letos už mám další 2.000 km.

Stalo se to tak rychle, že jsem z toho byl zaskočen i já sám.
Po několika letech s XR jsem začal pomalu řešit nástupce a chtěl jsem i už něco jiného, pohodlného na rozbité cesty, něco, co mi rozšíří rádius i mimo moje již notoricky známé silnice.
Hrozně se mi líbila KTM 1290 Adventure S, ale když jsem jí vyzkoušel, prostě to nepřišlo a pár věcí mi tam i vadilo. Na GS to bylo jako u koncernovýho auta, přesedneš a hned víš, co kde je = a já jsem konzerva jako prase.

V neděli jsem se rozhodl, že si koupím GS. Projel jsem prodejce, kde je něco pěkného skladem, protože se psalo září 2023 a už se netrpělivě čekalo na nový model a skladovky pomalu mizely. Nej to bylo ve Varech, sice pro mě asi 450 km, ale tak bude výlet. V pondělí volám, zda je GS ještě k mání, poslali jsme si smlouvy, v úterý jsem poslal peníze a ve středu mě brácha hodil do Varů a po vlastní ose domů.
XR šlo z domu hned po vydání inzerátu na první telefon a to bylo taky sakra rychle.

Co o GS napsat?
Technika je probírána už tolikrát, že do toho se už ani pouštět nebudu.
Vezmu to jen z hlediska pocitů a zážitků.
Někdo ji miluje, někdo nesnáší a já k ní pomalu hledám cestu.
A je to cesta plná překvapení, nadšení a úžasu, jak je to dobrý, co to umí, kam všude mě to dokáže dostat a dovést a jak je to pohodlný a že to docela i jede a je to prostě takovej živočich, se kterým chceš trávit čím dál více času. Vlastě furt, kdyby to šlo.
Kdo si myslí, že je to pomalý a nedá se na tom letět, ať to vyzkouší a nebojí se zatahat.
Že to nemá odezvu od předku? No, asi úplně ne, ale jistější předek jsem nezažil a když bereš v krizové situaci za přední brzdu, předek kotví jako prase, skoro vůbec se nepotápí a snese fakt hulváta. Krouťák úžasnej, než rozmotáš čtyřválec, jsem v další zatáčce. A díky proměnnému časování to má i otáčky a vršek.
Tahle motorka ti dává opravdu hodně = potaháš stupačky po zemi na tvojí oblíbený okresce, proložíš to nějakou polňačkou a pěkným výhledem na kopci, pohodově se pokocháš krajinou při pomalé jízdě, kdy tě GS nenutí letět, na rozbitých cestách letíš jako na pěkném asfaltu a bez pocitu, že to dostává na prdel a když jde do tuhého, technika prostě funguje na jedničku.
Nehledě na možnosti nastavení podvozku (ESA) a palivových map = dostáváš tím několik motorek v jedné a funguje to super.
Nejsem žádnej bahňák, ale pomalu mě ten soft soft off road začíná bavit. I textil jsem si kvůli tomu koupil ;o). (Kdysi jsem se zařekl, že už nic jiného, než kůži, na sebe nedám a ejhle, je to tu).

Jako jo, taky stárnu ;o))
Neříkám, že se mi sem tam po zvuku vytočenýho čtyřválce S1000XR nezasteskne, ale GS mi dává mnohem víc a neustále mě překvapuje a to v pozitivním slova smyslu.

Jediný negativum je, že už na tom nemám co šroubovat, je to nový a ani řetěz si nenamažu ;o).

Musigo
Musigo napsal 24.04.24 v 20:09 10b.

Pěkná recenze...asi můžu souhlasit .

Dan66
Dan66 napsal 18.04.24 v 22:57 10b.

Podle mého názoru je to skvělý motocykl a přeji Ti mnoho radosti za jeho řídítky.

Vladounreal
Vladounreal napsal 18.04.24 v 17:48 10b.

je to tak jak píšeš, já také když jezdím tak cítím že žiju. Motor dvě kola a šťastný obličej. Hodně radosti s ní a kolama dolů

Aziz
Aziz napsal 18.04.24 v 08:28 10b.

StaPa
StaPa napsal 16.04.24 v 10:25

Díky borci, když jí miluješ, není co řešit ;o)). Motorky si kupuju jen pro radost a mám to jako totální relax a odpočinek od běžného světa... Doporučuji všem.