renocar_duben



PROFIL MOTORKY

KTM 690 Enduro R (2016)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Simitom
Vloženo 7.11.2022
Aktualizováno 19.7.2023
Zobrazeno 2 795x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Vzteklá, lehká s dobrým podvozkem.

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha Tenere 700: podle mě nesmyslná cena ojetin, váha a vysoké těžiště, nutno investovat do podvozku
KTM 790 Adventure R: vyšší cena, nejsem přesvědčený o spolehlivosti motoru

První dojmy - Nejede to, vlní se to, divně to vibruje, je to takový malý. Rozhodě mi motorka nepadla do ruky a chce to si zvykat.

Motorku bych doporučil pro - pro každého kdo chce jezdit víc offem než po silnici ale nechce hoblovat kopce na lehkých kroskách a zároveň se může po ose dostat dál než do vedlejší vesnice

Doplňky na motorce - kokpit F3 od RG
kryt pod motor od RG
přídavná nádrž od RG
stupačky od RG
držák navigace DR2
todolný ablet samsung Galaxy activ tab
polepy ve vlastní grafice
víčko nádrže bez zámku se zvýšeným hrdlem
Druhá zásuvka pod stálým napětím s voltmetrem
Padací rámy Outback
Vyhřívané hefty.

Recenze

Chtěl jsem něco novějšího, lehčího. Původně jsem chtěl 2válec ale byla by to asi jen přestupní stanice a časem bych stejně šel do jednoválce kvůli váze. Nechci řešit přejezdy po ose, na to jsem línej. Raděj hodím motorku na vozík a dovezu ji tam kde chci jezdit. Moc na výběr nebylo takže jsem nakonec chtě nechtě skončil u KTM. HQ a GAS jsou jen kopie a v techničáku mají stejně napsáno KTM. . Pak je tu asi jen Honda s CRF 300 (nemá výkon ani podvozek) a 450 L. Ale ten výkon je k smíchu a servisní intervaly taky. Navíc ojetin je málo.
Vlastně jsem po ní ani nekoukal ale pak kamarád poslat inzerát na pěknou,málo jetou 690 s kokpitem od RG. Jeli jsem kouknou a byla vážně v parádním stavu, asi v terénu nikdy nejetá podle toho jak byla čistá. Takže jsem si plácly a motorku jsem odvezl. Jenže pak to přišlo. Moji averzi ke KTM asi motorka poznala a po 25 km začala stávkovat. Motorka samovolně začala chcípat. Vždycky jsem musel vypnout a zapnout klíček aby nastartovala. Pak ujela 2 nebo 50 metrů a znova. Začali se objevovat chybové hlášky a motorka nešal ani nastartovat. No já myslel že ji na místě rozdupu. Takže po víkendu jsem začal řešit s prodejcem co a jak a dohodli jsem se že půjde do servisu. Tam strávila měsíc. Ano měsíc protože jsem se rozhodli jít cestou kompletní kontroly kabeláže a všech elektro součástek! Žádná výměna dílů a navyšování ceny za součástky které nemusí být vadné. Nakonec se opravdu nic nevyměnilo. Na začátku byli myslím 3 chybové hlášky ale ani jedna neukazovala skutečnou příčiny. Chyba byla ve vadné kostře a v jednom z konektorů. V KTM mi hned chtěli měnit klapky na RBW. Odhad na opravu 10-12 tis. a to tu motorku ani neviděli. Po diagnostice se vyřešil i problém s ABS které se původně aktivovalo i po chcípnutí motoru chcípákem. Teď když zastavím tak nemusím znova vypínat ABS tlačítkem, tedy pokud nevypnu zapalování. Takže možná ani nebudu dávat dongle.

Od té doby jede motorka bez problémů, ale nedůvěra je značně nahlodaná. Snad ale bude vše ok.
Po servisu jsem ještě odstranil čidlo stojánku protože začalo zlobit když bylo od bahna (nutno udělat odporem) a dal novou baterku. V servise ji změřili a už nebyla úplně v nejlepší kondici.

Teď si na sebe zvykáme. Ze začátku to bylo vážně těžké a měl jsem chuť ji prodat. Jednak kvůli počátečním problémů a jednak protože mi neseděla projevem. Ale teď máme spolu najeto odhadem 700-800 km a je to lepší a lepší. Podvozek mi otevřel nové možnosti a spolu s váhou je to super kompromis na jízdu po asfaltu a jízdu v terénu. Motorka mimo asfalt umí opravdu hodně a jen na mě jak se do toho opřu. Největší nezvyk je že motor se musí točit. Jezdit pod 3 tis. otáček je nesmysl. 4-5 tis. je takové to normální courání. Ale když se jede nad 5 tis. tak jde motor za plynem a má dost síly a chuti zvedat se na zadní a skákat jedna radost. Musím pochválit i spotřebu, která se pohybuje na špalkách s nízkým tlakem kolem 5,5-6 litrů. Jednak mám dostatečný dojezd a přeci jen každá ušetřená koruna se hodí. Třeba na nákup pneu. :D

Motorka pořád šlape jak hodinky což je super. Ale červík hlodá a jednoválec asi není to pravé pro mě a táhne mě to zpět k dvouválcům. Ale kdo ví, třeba u ní zůstanu.

Červenec 2023
Motorka dostala v červnu novou řetězovku, komplet spojku a samozřejmě oleje a filtry. Nechal jsem si udělat malé plotny na padáky pro brašny a v červnu jsme vyrazily do Gruzie. Celkem jsem najel cca 6,5 tis Km za necelé 3 týdny a maximální spokojenost. Krom jednoho vypádleho konektoru a díky tomu spálené pojistce motorka šlapala dobře. Rozhodně jsem ani netrpěl nedostatkem komfortu. Nejvíc jsme jeli 740 Km za den po Turecké dálnici a a zadek v pohodě. V Gruzii jsem si užíval jak asfalt tak offroad a klidně bych tam na 690 jel znovu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Sete
Sete napsal 29.12.23 v 14:41 10b.

Pěkná, moc pěkná
Nedávno jsem domů přitáhnul DR-Z400S a jak jsem s tím čuchnul k offroadu, už mám taky svrbění upgradovat na 690

Simitom
Simitom napsal 09.03.23 v 06:10

>up100 na dokončení BMW se stale chystám ale času je málo a v garáži je zima Ale jeho čas brzy přijde. KTM super, ale boxer je boxer…

up11OO
up11OO napsal 08.03.23 v 18:39 10b.

Čekal jsem kdy se dostaneš k jednoválci vzhledem k tomu co jezdíš ale čekal jsem, že ten projekt BMW R 1150 HP2 - dokončíš...moc mě to zajímalo myslím, že se k tomu časem vrátíš...ať se daří v offiku:)
Jinak KTM moc pěkná... i když...

kokpilot
kokpilot napsal 21.01.23 v 19:26 10b.

Ty začátky si pamatuju, ale vydržel jsi. pěkné to máš.

Mann
Mann napsal 11.11.22 v 08:50 10b.

Za mě velice atraktivní bike Čerstvé potíže sice odebírají vítr z plachet, ale kdo je překoná o to více se pak baví

Více komentářů



TOPlist