renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Ducati Monster 1200S (2017)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Wilder
Vloženo 6.6.2022
Aktualizováno 2.11.2023
Zobrazeno 1 682x
HODNOCENÍ PROFILU OD 3 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Další parádní makaron v garáži. Má správný počet válců, jejich správnou konfiguraci, slušný počet poníků a samozřejmě správnou barvu.. (zase) vše jak má být.

Více fotografii

Výška jezdce: 173 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Aprilia Tuono V4 1100 RR: V danou dobu nebyla žádná vhodná k mání nebo za to lidi chtěli nesmysl.
KTM 1290 Super Duke R: Větší výběr než u Tuona, ceny za něco novějšího strašný. Navíc se mi zase až tak moc vzhledově nelíbí.
Moto Morini Corsaro 1200 ZZ: Přemýšlel jsem nad předváděčkama, co byly na inzerci s pár km a na dnešní dobu za parádní ceny. Než jsem se rozhoupal, byly pryč.
Ducati Streetfighter 1098/s: Nádherná motorka v každým detailu.. i po těch letech bez pochyby. Živě si pamatuju, jak mi z ní spadla čelist, když ji představili. Ale ty ceny za 12 roků starý kousky - katastrofa.

První dojmy - Tohohle Monstera je potřeba vidět v reálu, na fotkách nijak suprově nevynikal, alespoň mně se tak dřív zdálo. Jakmile na to člověk kouká z metru někde venku, tak už je to úplně jiná liga - ta vyšší. Už po chvilce jsem si byl jist, že se ke mně nejspíš bude stěhovat. Když jsem se pak svezl, bylo to potvrzený.

Motorku bych doporučil pro - Samozřejmě pro MĚ, jak jinak...

Doplňky na motorce - Několik elox věcí typu jedno víčko tady, jiný víčko tamhle. Menší (hliníkové) nádobky kapalin na řidítkách, Karbon přední štítek a kryt svodu na pravé straně, tlumič řízení Ohlins, překryt sedla spolujezdce, origo vyhřívaný hefty Ducati. Dále elox páčky Rutan, výfuk Exan X-Black EVO.

Recenze

Po 13 letech jsem přemýšlel, čím nahradit Tuono 1000R. Měl jsem favority, mezi který patřil i Monster 12ka. Dokonce jsem chvíli zvažoval i BMW S1000R, jako že bych zkusil čtyři válce. Street 1098 nebyl za rozumnou cenu absolutně k mání, 848 ano a dalo by se i slušně vybrat. Myslím, že bych byl určitě nějakou dobu spokojenej. Inu proč ne, dokud se neobjevil Monster.

Do rukou i do nohou padnul hned, žádný "zvykání si" na sebe nebylo třeba. Podvozkově nemám co bych vytkl, ani jsem nečekal, že by tomu bylo jinak. Motorově též - jede parádně. Motor dole už není takovej ten hustej a drsnej dvouvál, co by člověka do 4tis. otáček nejraději shodil a pak mu nafackoval. Je to trošku učesaný elektronikou. Na dvouvál jsem zvyklej, tudíž vibrace v normálu. Střed o fous hutnější než Tuono, podotknul bych, ale od cca 6,5 tisíc nastupuje o level jiná, lepší motorka.
Trošku se mi ze začátku svíraly půlky z přední brzdy.. bere svoji práci opravdu vážně a dělá ji důrazně, ale stačí něco najet a víte jako na to. Tam kde se u Tuona muselo na páčku přitlačit, tady stačí fakt lehce a k tomu přemýšlet. A vlastně.. i když to člověk přežene, podrží ho ABS.

Moto má samozřejmě spoustu elektronickejch fičur dnešní doby. Cornering ABS, 3 mapy, DTC, DWC, Quickshifter nahoru/dolů.. všechny tyhle věci nastavitelný v X stupních...
Stále i tak zůstávám u názoru, že nejlepší kontrola trakce je pravá ruka.

Listopad 2023:
K dnešku najeto přes 6 tisíc km. Absolvoval jsem s Monsterem dvakrát několikadenní Alpy.

V elektronice jsem si našel všechny svoje nastavení.
Motorový mapy jsem vyzkoušel celkem 2x - věc téměř k ničemu. Rozdíl je teda znát dost, to jako jó. Za deště se dá použít URBAN - až mě překvapilo, jak moc se to umrtví. Jinak tedy jezdím výhradně SPORT a Power mod (odezvu na plyn? nebo jak to nazvat) na HIGH.
ABS jsem nechal na dvojce - i tak do brždění při normálním ježdění moc nekecá.
DTC a DWC na druhý z 8 úrovní mi taky přijde celkem rozumný. Quickshifter je asi to, co nejvíc oceňuju. Občas s tím při řazení nahoru sice trošku cukne (hlavně u pětky), ale jinak super. Musí se na něj důrazněji a jako u každý motorky, čím víc se topí, tím líp funguje. Dolů je řazení naprosto bez problému, dává si sám krásný maličký "meziplyny" a nádherně si k tomu štěkne - s laďákem vynikne.

Přes zimu 22/23 vyřešen problém s nefunkčním termistorem, jednoduše nedával signál a tudíž se neukazoval na palubce stav paliva, blikala neustále rezerva a zbývající dojezd roven nule. Mimochodem na novej díl jsem čekal půl roku!!!
Udělán velkej desmo servis na 28700 km - všechny ventily v tolerancích, vyměněný i zajišťovací půlkroužky. Zaroveň s tím i komplet servis, co se dělá na 30 tisicích km.

K vánocům jsem dostal elox páčky od Rutana a z jara objednal italskej laďák Exan. Zvuk super, provedení i vzhled taktéž. Je vidět letmáč ve svý celý kráse.
Oproti originál laufu má třetinovou váhu, je i s katalizátorem a homologací. Pasuje přesně, montáž na 20 minut.
Dle mého vkusu jeden z nejhezčích výfuků na Monstera 12ku. Navíc je skoro za hubičku, bratru 11k i s poštou.

Uvažuju nad tím, že bych ještě pokrátil na další sezonu sekundár. Vzhledem k tomu, že mám teprve něco přes 3 tis. km na nový řetězovce, půjdu cestou 14z kolečka. Jinak bych to řešil +2 zuby vzadu na rozetě, odhadem tak akorát. Na tohle ale bohužel nedá standard délka řetězu.

Motorka jezdí jak má, dělá mi vskutku radost a votomtopřeceje, však taky o čem jiným.

P.S.: Kdyby někdo chtěl vyměnit originál Ducati přední štítek (červený s plexi) za můj karbonový, pak neváhám a beru hned. Samozřejmě jen v dobrým stavu. Cenově vycházej oba dost podobně

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
sorbon81
sorbon81 napsal 19.07.23 v 22:39 10b.

Krásná motorka

jps13
jps13 napsal 08.06.22 v 21:58 10b.

Parádní volba-krasavice.

PSanec
PSanec napsal 06.06.22 v 11:24

Jedná z nejhezčích nahatých motorek alespoň podle mne.

PSanec
PSanec napsal 06.06.22 v 11:23 10b.

Jedná z nejhezčích nahatých motorek alespoň podle mne.

Více komentářů



TOPlist