renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 600F (1995)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Smrkes
Vloženo 31.3.2021
Aktualizováno 31.3.2021
Zobrazeno 2 030x
HODNOCENÍ PROFILU OD 10 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Popis u této motorky bych chtěl pojmout spíš jako vzpomínku, jak jsem ji dával do kupy po koupi. O jízdních vlastnostech se tu nic moc nedovíte, hranice motorky i svoje budu teprve hledat.

Více fotografii

Výška jezdce: 181 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 600F Hornet: Cena

První dojmy - Hodná i svižná, ochotná motorka. Cílem bylo najít velkou motorku, která mě po letech ježdění na Jawách seznámí s možnostmi "moderního" motocyklu. A že jsem už takový, musel jsem si prostě koupit něco levného, co si dám sám dohromady. Motorka byla celá dost zbastlená různýma pokusama o opravy. Ale zase celkem levná. Jako příklad uvedu, že mě udivuje, proč si někdo dá tu práci s lakováním celé motorky, přitom ale má brzdové kotouče sjeté skoro milimetr pod minimální tloušťku a místo chladící kapaliny obyčejnou vodu. Zkrátka měla majitele, kteří se chtěli jen vozit bez dostatečné péče. Pár fotek pro pobavení v galerii.

Motorku bych doporučil pro - Pro kohokoliv je vhodná.

Doplňky na motorce - 2x usb zásuvka na mobil a kameru. Nějaký prastarý laďák Laser.

Recenze

Původní myšlenka byla, že motorku dám do takového stavu, abych se za ni nemusel vizuálně stydět, ale přesto mi nevadilo, kdybych ji třeba na cvičišti někdy položil.
Prodejce mj. tvrdil, že měnil ložiska v krku řízení a nastavoval ventilové vůle, tedy servisní úkon na motoru. Když jsem se ale projel a zjisil velkou vůli v řízení, nemohl jsem si kontrolu ventilů a rozvodů odpustit. A udělal jsem dobře. (Netvrdím ale, že by se tyto úkony neměly provádět automaticky po koupi).
Jinak to jela v pohodě, hezky se nechala vytočit a nastavení karburátorů působilo v normě. Jen jsem se na 10 let staré zadní gumě v náklonu tolik necítil.

Asi bych nejdříve začal seznamem, co vše bylo špatně. (no málem jsem ji obratem zase prodal, když jsem si ho dělal :D):

Brzdy:
- přední kotouče sjeté 0,8mm pod minumální tloušťku
- dorvané uložení plovoucího třmenu

Podvozek:
- netěsné přední vidlice nahoře i dole
- tlumič zadního kola vydechlý
- povolený krk řízení - milemetrová vůle na ložiskách
- horní brýle opatřeny ošklivým štětkolakem
- ošklivý oloupaný komaxit na kolech

Motor:
- (!)nedotažený 10tý šroub uložení vačkového řídele
- zanesené karburátory
- silně zanesený palivový filtr
- velký únik oleje přes boční víka a olejovou vanu
- únik oleje přes gufero řadičky
- zarostlý chladící systém (asi to roky jezdilo jen na vodu)
- svařované svody výfuku na 2 místech
- všude nakydaný silikon, kterého byl plný olej
- chladič promáčklý od předního kola

Rám:
- místy lehce narezlá místa zastříkaná nějakým sprejem, pod kterým rez prosvítala
- zkroucené držáky chladiče od nárazu někdy v minulosti
- zohýbané lešení, jehož důsledkem byl kompletně rozšklebený předek včetně přístrojového panelu
- tuzing home-made sedlo s vyšitým nápisem

Kapotáž:
- přední blatník ze stašího modelu - přichycen do vidlice (!)vrutem
- místy ulomené kusy, praskliny opravovány i klackem od zmrzliny
- estetika - každý šroub jiný, hodně plastu opravováno svářením, neslícováno, amatérsky lakováno
- zadní blatník spálený od gumy
- uříznutý zadní podblatník pod SPZ

Abych jen nehanil, přidávám seznam, co mě zaujalo, že je pěkné:
- zánovní řetězovka
- tlaky ve válcích ok
- ventilové vůle jakž takž v toleranci
- rám rovný
- vačky jako nové
- kola rovná

Nastalo bazírování, jestli se do toho pustím, nebo se toho raději zbavím. Samozřejmě jsem šel do výzvy. I když by motorce prospěla kompletní renovace, držel jsem se původního plánu - dát ji do rozumného technického stavu a zároveň se za ni úplně nestydět.
Další úkol byl tedy jasný. Buď nakoupit nové díly v ceně cca 30t, nebo sehnat bezpapíráka na díly v dobrém stavu, což se díky bohu povedlo.
Sehnal jsem za 9t další kus, který asi 6 let nevrčel, byl sice upravený do rádoby street verze, ale zdaleka nebyl tak dorasený, ani ojetý. Krásně mi tak posloužil na díly jako zánovní přední kotouče (za nové bych dal 9t), chladič, hadice, originál spojovací materál, ovladače na řídítka, plasty, svody výfuku, tlumič zadního kola.

Pak už následovalo jen:
- opravování, broušení, lakování plastů:
Půl roku jsem se nemohl rozhodnout pro barvu. Když jsem byl už úplně zoufalý, doma na poličce jsem si všiml repráčku JBL v tmavší oranžové. Tak jsem ho popadnul a šel rovnou do prodejny namíchat barvu podle něho. Po zabroušení původního pomeranče jsem to vzal vodou řediteným plničem od výrobce Roberlo, abych na to mohl šoupnout svůj pomeranč. Tak jsem zvědav, jak bude fungovat časem, zatím se to tváří dobře. Přední blatník jsem upravil použil z Jawa 350.

- drobné opravy rámu:
Pokus o srovnání předního ohnutého lešení. Odstranění samolepek a porovnání ohlých držáků. Následně obroušení rezavých míst, odrezení a zpasivování kyselinou fosforečnou a zastříkání 2K PUR stříbrnou barvou v odstínu dle barvy rámu. Nahrazení vesnického spojovacího materiálu za orig. Honda. Kde nezbylo, koupil jsem obyč nové zinkované. Sedlo potaženo novou koženkou.

- podvozek a řízení
Přetěsnění přední vidlice a výměna zadního tlumiče. Uložení kyvky bylo ok. Volná ložiska řízení zkontrolována, vyčistěna, namazána a řízení dotaženo. Osoustružil jsem konce os kol, které byly rozmlácené od kladiva :( kontrola ložisek kol a výměna jejich gufer. Kontrola brzdových třmenů - netečou, prachovky těsní, pouze výměna uložení a výměna brzdovky. Zánovní kotouče přehozeny z dárcovského kusu. Nové gripy ve stylu Honda.

- údržba motoru
kontrola ventilových vůlí, utažení nezašroubovaného šroubu uložení výfukové vačky. Kontrola rozvodů, výměna napínáku rozvoďáku. Vyčištění motorového prostoru a sacího koše od tuny silikonu.. :( Přetěsnění všech vík a olejové vany. Nové gufero řadící hřídele. Kompletní rozborka a šetrné vyčištění karburátorů. Nový vzuchový, palivový a olejový filtr, nové svíčky. Původně byly NGK, teď zkouším Denso-jsou levnější, uvidíme.
Použil jsem pěkné svody výfuku z druhé motorky-v minulosti byly pískované a pak lehce chycené korozí, což se mi hodilo pro zreagování s kyselinou a následné natření Alkytonem (příště dám raději černý, stříbrenka vypadá kýčovitě).

- elektrika
kde to šlo, opravil jsem ošklivě zaletovaná místa. Přední blikače byly nesmyslně otočené vzhůru nohama tak, aby do nich natekla voda a nemohla ven :) Takže odrezení, obroušení a znovupoužití. Oprava a výměna spínačů na řídítkách, vyčištění a zakonzervování kontaktů ve spínací skřínce.

Pak už jsem to všechno složil, vyměnil gumy (Bridgestone Battlax BT-023), vyčistil řetěz, seřídil světlo, nalepil pár samolepek na kapotáž a můžu se na tom konečně trochu naučit :D
Pokud jste dočetli až sem, gratuluji, já bych to asi neměl trpělivost :D
Dělá mi radost, funguje dobře, ale časem bych ji chtěl udělat radost dekarbonizací a repasí hlavy motoru. Tak update snad někdy po sezóně, až budu mít co dalšího napsat :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Kawalumpik
Kawalumpik napsal 22.10.23 v 15:01 10b.

Tohle všechno mě čeká tuto zimu. Radostí vrtím ocáskem.

Smrkes
Smrkes napsal 29.06.21 v 15:44

Díky moc všem za komentáře. jsem rád, že nejsem sám, kdo má radost z oživování stařenek!

Normik
Normik napsal 05.04.21 v 11:43 10b.

Za vytrvalost

Kafi
Kafi napsal 04.04.21 v 19:56 10b.

Moc parádní práce. Ať se ti dobře jezdí

slon
slon napsal 03.04.21 v 19:34 10b.

Supr... Další stará vrána zachráněna... Z toho mám radost... Ať slouží...

Více komentářů



TOPlist