renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 600F (2011)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník mariankabrt
Vloženo 24.5.2017
Aktualizováno 9.7.2021
Zobrazeno 3 115x
HODNOCENÍ PROFILU OD 5 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.8

Popis motorky


Motorka má oživené legendární označení CBR600F, které se poprvé na trhu objevilo v roce 1987, od té doby uteklo spoustu času a je tu tahle inovativní kráska, u které si nejeden člověk říká, zda má vůbec tento model z roku 2011 nárok na toto označení.

Výška jezdce: 179 cm

První dojmy - První dojem, když jsem motorku viděl, byl úžasný, pěkné ostré křivky, velké kotouče, široké pneu., respekt a síla, která z tohoto designu sálá, zkrátka vše, co od tohoto typu motorky čekáte.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je úžasná pro začínající jezdce na této kubatuře, ale rozhodně nezklame ani zkušené.

Recenze

Tuto motorku jsem si vybral, protože se na trhu pohybovala za rozumné peníze, a protože je Honda známá svou kvalitou. Jelikož mám hlavně zkušenost s Italskými mašinami, kde kolikrát obětuji dlouhodobou funkci za ještě efektivnější, divočejší a ostřejší zážitek z jízdy, tak rád napíši, že Honda, neboli aspoň tato verze CBR600F je , myslím, takový opak. Již na první pohled je totiž znát, že se Honda snažila vyrobit univerzální kousek, který dá ochutnat, jak cestovním, tak sportovním choutkám. Že bych tím myslel něco špatného? Vůbec! Pro mě se jedná o změnu, která mně dala ochutnat jiný druh potěšení z jízdy.





Teď se, ale ještě dostáváme k diskutované otázce, kterou řešilo spoustu nadšenců, zda má tento model nárok nést označení CBR600F, jestli má vůbec něco společného se sportovními, oceňovanými modely, které se vyráběly do roku 2006? Jedním slovem, ne! Jistě, jedná se stále o čtyřtakt se 4 válci, ale zpracováním je to vlastně novější model Horneta, který dostal, místo spodního prádla, slušivou košilku a další drobné obměny. Záleží na tom? Pokud vezmete v potaz, že dnešní poměry jsou zkrátka jiné, nežli za doby vlády modelu z roku 2006, tak i zapomenete, že je to jenom převlečený Hornet, protože ač není zcela věrný svým předchůdcům, tak ostudu rozhodně nedělá.





I přesto, že se pokusili, o jakou si již zmíněnou univerzálnost, tak se jim opravdu povedl zlatý střed cestovních a sportovních vlastností. Jízdní pozice posunutá dopředu než u Horneta, ale méně radikální, než u supersportu CBR600RR. A osvědčila se výborně. Sedlo je pohodlné a náklon dopředu, tak akorát vyrovnává tlak protivětru při vyšší rychlosti. I pro vyšší jezdce je, dle mého názoru, dostatek místa, naopak nižší postavy se zase nemusí nepřirozeně natahovat. Co se týká ukazatelů, tak tu máme štíhlý LCD displej, který ukazuje digitálně rychlost, čas, teplotu motoru, palivoměr a denní počítadla. Otáčkoměr je zobrazován pomocí proužku podél horního okraje. Zpětná zrcátka nejsou špatná, ale na takový model by mohla být více promyšlená, v kombinéze v nich akorát vidíte, ale vezmete si spolujezdkyni, nebo něco teplejšího na sebe, a už v nich uvidíte jen těžko něco užitečného.





Co se týká ovladatelnosti, tak ta je velmi dobrá. Podvozek je do posledního detailu převzatý z Horneta, shoduje se dokonce i nastavení odpružení, ale díky přidané váze kapotáží na předek, nabízí tenhle model tu nejjednodušší a nejlepší ovladatelnost v této kategorii. A samozřejmě výkon, který teda na papíře není, kdo ví jak oslnivý, ale nenechte se zmást, protože motor je dokonale propracovanou pohonnou jednotkou s bezchybným vstřikováním od volnoběhu, až do červeného pole s neobyčejně plynulým průběhem. V jednom či dvou bodech křivky otáček se do řídítek dostanou sice mírné vibrace, ale všimnete si jich opravdu jen, když se na to soustředíte. V nejvyšších otáčkách má motor dost síly, ačkoli v poslední čtvrtině stupnice už je znát trochu těžkopádnější nástup. Sneslo by to jen trochu více síly ve středních otáčkách. Na hranici 5 500 ot/min je znát menší propad točivého momentu, kterému se snadno vyhnete podřazením o jeden či dva stupně, ale nejde o nějaký citelný nedostatek, pořád je to dostatečný výkon, se kterým se dá jezdit snadno po zadním, nebo držet klidnou jízdu až v 250km/h rychlosti, a nebo taky pěkně rozbít držka ;).





Když to celé shrnu, tak jde o krásnou motorku s velmi dobrou ovladatelností a sofistikovaným projevem motoru, která se dá na trhu sehnat za velmi příznivou cenu v porovnání s konkurencí.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Mike70
Mike70 napsal 31.05.17 v 12:42 10b.

Taky jsem nad ní přemýšlel, ale nakonec jsme to vzal více na cestovno... VFR 800

Denyas
Denyas napsal 27.05.17 v 09:41 9b.

Měl jsem ji jednu sezonu a musím říct, že jsem byl poměrně nadšen.Nedá se říct, že by to byl nějaký velký boom, ale určitě ten "sportovní" zážitek dokáže prodat :)

Makina77
Makina77 napsal 27.05.17 v 08:24 10b.

Prostě CBR .. .. palec
Jen ať dělá radost...

cebeer
cebeer napsal 27.05.17 v 06:23 10b.

Na CBR600F nedám dopustit, mám ale zkušenost jen se starší verzí - 2007. Až mě omrzí litrový SS a budu se chtít zklidnit, je pro mě CBR600F nebo CBR650F hodně žhavým favoritem. Jen mě mrzí, že u 650-tek šla Honda s výkonem dolů Dle mého názoru špatný krok. Dík za sdělení dojmů a přeji hodně krásných zážitků.

Více komentářů



TOPlist