renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 954RR Fireblade (2003)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník XJ900S
Vloženo 21.12.2019
Aktualizováno 21.12.2019
Zobrazeno 2 555x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Tahle motorka se mi dostala do rukou vyloženě náhodou, měl jsem objednánu na zakázku žlutou YZF-R1 50th anniversary, po pečlivé prohlídce po dovozu do ČR jsem však objevil stopy po předchozí havárii a s prodejcem jsem se domluvil na výměně za zánovní 954

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Zbyněk Soukup - Motosport (Jičíněv

Výška jezdce: 177 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha YZF-R1: důvod neuveden

První dojmy - Na motorce jsem nechal ihned po dovozu udělat servis u pana Soukupa, tj. standardní náplně, pro jistotu i olej a gufera v předních vidlicích a novou aku. První dojmy příliš pozitivní nebyly, jelikož bylo moto osazeno sice z hlediska vzorku téměř novými, ale zcela ztvrdlými pneu, které měly za následek jednak neochotu zatáčet a způsobovaly nad 130km/h značné vibrace celého motocyklu, zejména zrcátek a plexi...

Motorku bych doporučil pro - -pro toho, kdo upřednostňuje hravost a zábavu před nesmyslnou brutalitou nejnovějších superbiků

Doplňky na motorce - -originální stav, doplňky šly na hůru

Recenze

Po přepravě domů dodávkou přišlo jako první na řadu nové obutí. Běžná rutina, u motorky, co má najeto pouhopouhých 1750km, řeklo by se, ale opak byl pravdou. Přední kolo šlo dolů bez problémů, komplikace ale nastaly, když jsme chtěli vytáhnout zadní osu. Ne a ne se jí chtít ven a bouchat do ní v pneuservisu kladivem by bylo barbarství. Takže převoz do Honda Valašské Meziříčí, kde mají s obdobnými případy bohaté zkušenosti a tam si kluci s osou lehce poradili. Následně přišla na řadu přestavba do původního stavu, bo každý Ital si musí přece dát na motorku jinou zástěrku, blinkry a výfuk. Při pohledu do ceníku Hondy jsem oněměl hrůzou. Sada blinkrů za 10 000, výfuk za 30 000, za zástěrku taky úplný nesmysl. Takže, výfuk jsem sehnal úplně nový nikdy nepoužitý ani ne za třetinu, blinkry jsem koupil repliky o stejném tvaru, avšak s čirými, designově povedenějšími skly ani ne za půlku, zástěrku použitou, leč nepoškozenou za pár pětek...Ještě mě čeká krovka, tu si Honda cení na nějakých 8 000, což se ve mě děsně příčí, ale asi si na ni pomalu začnu odkládat do prasátka. Co se týká motorky jako celku, vyzdvihnout musím velmi komfortní pozici za řídítky, které jsou na superbike dost vysoko a ideálně rozevřené, stupačky jsou nízko a navíc pogumované, což oceníte při cestování, sedlo je ale tvrdší, vzhledem k tomu, že mám motorku ve sbírce a jezdím jen udržovací jízdy, nikdy jsem na ní neseděl v kuse déle jak tři hodiny a ty se vydržet bez problému dají, ale sedla R1 všech generací jsou proti tomu gauč. Na tu dobu jsou naprosto perfektní brzdy, jsou ostré a velmi dobře se dávkují. Z hlediska ochrany před větrem ničím nevybočuje z dané kategorie, takže ochrana spíše průměrná, při jízdě po nerovnostech se trochu třepou zrcátka a přední kapotáž - holt daň za honbou za velmi nízkou hmotností. Co se týká jízdních vlastností, žádné hororové scénáře o plavání tohoto modelu při vysokých rychlostech se nekonají, motorka je za všech okolností velmi stabilní, je excelentně hravá, přesná, zábavná. Ano, bez tlumiče řízení na horším povrchu nervózně kmitá řídítky, ale oproti mojí R1 1998 je to hotový beránek. A motor? O tom tady už byly napsány romány, takže, do 3 500ot je to docela mrtvola, pak se otevře přívěra a motor začne táhnout, což sebou přivodí i nějaké vibrace, které však o dalších 500 otáček výše začnou mizet a pokojnému cestování nestojí nic v cestě. Ve středních otáčkách žádný velký nášup nepřijde, oproti R1 2003 je pocitově slabší, pak se postupně vytáčí a výkon graduje až k omezovači. Ale chlupy na zádech fakt nezježí a ani mi nepřijde, že by jezdce dráždila, aby ji neustále ždímal do bezvědomí. Nejvíce zábavy si užívám mezi 6 - 8ot, které jsou ideální na svižnou jízdou po okreskách a kde vynikne hravost motorky. Ve vlásenkách je absolutně skvělá a dle mého názoru zde bez problémů udrží tempo s mnohem novějšími a silnějšími motocykly. Jinak vstřikování je vyladěno slušně, u R1 stejného ročníku však bylo o něco jemnější, zejména v nízkých otáčkách. A závěr? Geniální motorka pro každý den, která dovede spěchat i relaxovat, navíc s velkým úložným prostorem a dostatečným cestovním komfortem.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lukeeno
Lukeeno napsal 02.01.20 v 11:14 10b.

Ať jezdí kámo

XJ900S
XJ900S napsal 28.12.19 v 19:26

Díky všem za komentáře a tipy na krovku, určitě zvážím S těma origo výfukama je to všude stejný, teď je nikdo nechce a za pár let se o ně lidi poperou PS: ty fotky z garáže jsou od původního majitele, zas tak velký kápo nejsem PS2: jasně, řetězovka je origo, motorka je sotva zajetá

Gahan37
Gahan37 napsal 28.12.19 v 18:32 10b.

Pěkný kousek, tak to mělo i původní řetězovou sadu ne?
Krovku koupit eBay nebo Ali vyjde i s lakem na 1/3 origo ...

pekos10
pekos10 napsal 24.12.19 v 22:11 10b.

Vypadá super,v roce 2002 jsem ji kupoval novou (429000,-) byl to dle mě nej.litr. Jo a výfuk mám origo doma ? prodával jsem ho snad 5let,pak jsem to vzdal (za 2000-,?). Je to stále nadčasová pecka ?

MDragon
MDragon napsal 24.12.19 v 13:23

Moooc pěkná topka...taky jsem jí měl ve stejných barvách...za mě nejhezčí barevná kombinace...ať ti dobře slouží a dělá radost ve sbírce.

Více komentářů



TOPlist