renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Zephyr 750 (1991)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Baltes
Vloženo 1.12.2019
Aktualizováno 1.12.2019
Zobrazeno 2 983x
HODNOCENÍ PROFILU OD 17 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Tato motorka je poctivej analogovej kus železa bez elektro pomocníčků (kurvítek), která vypadá a jezdí parádně. Skoro veterán.

Více fotografii

První dojmy - Je super, že má docela nízko sedlo. Jsem prcek 170cm takže to bylo jedno z hlavních kritérií. Krásně dosáhnu na zem. Trošku mě překvapilo, že posed je docela sporovní. Dost zalomený nohy dozadu a váha je trochu na rukou. Řídítka jsou úzká a poměrně nízko. Čekal jsem cestovnější pozici. Podle mě je to víc sportovní, než cestovní stroj. Dobrý zátah od spoda a nad 7 000ot. "zapíná turbo". Při nízkých otáčkách klídek, ale umí i 200/hod.

Motorku bych doporučil pro - Začátečníkům, prckům a hokám kvůli nízkému sedlu. Umí jen tak plout krajinou, ale i velice svižně řezat zatáčky. Ovšem výkon 51kW nikomu ruce neutrhne. A samozřejmě milovníkům kasických motorek, jelikož je prostě krásná.

Doplňky na motorce - USB zásuvka, tankvak a textiní brašny, které tam dávám jen na delší výlety. Přemýšlím o nějakém malém štítku a přešití sedla, ale ještě jsem se nerozhodl. Myslím, že takhle je Karcoolka nejhezčí.

Recenze

Tuto motorku jsem si vybral proto, že se mi líbí klasické stroje bez plastů, kapot, ledkových světel, kontrol trace, palivových map, tempomatů atd. Původně jsem chtěl nějakýho čopra, ale jsem "prostý pobíječ much" takže sehnat prachy byl problém. Tady na Motorkářích jsem asi rok hledal informace a dumal co pořídit. O mašině sním od dětsví, kdy mě v šesti letech posadil soused na nádrž Jawy 350 a při jízdě mě půjčil řídítka a já poprvé zažil ten nádherný nepopsatelný pocit který se dostaví pootočením heftu.
Ve 28. letech jsem dělal papíry na auto, tak jsem si něco připlatil a udělal rovnou i na mašinu. V té době se ještě jízdy tak moc neřešily, takže jsem se naučil rozjet, kopnout tam dvojku a to bylo tak nějak vše. Před tím , ani potom jsem na ničem jednostopém kromě kola neseděl. Nicméně stále ve mě byl ten zážitek malého kluka sedícího na nádrži "pořádné mašiny". Koupit si ale v roce 2000 nějakou japonskou motorku bylo pro mě finančně neuskutečnitelné. V dnešní době jsou už ceny starších motorek za slušný peníz, tak jsem se rozhodl, že si udělám radost ke svým 47.narozeninám. Na těchto stránkách jsem prohlížel inzeráty a hledal vhodný stroj. Aby se tak trochu podobal mému dětskému snu ( Jawa 350 ). A to se podařilo. Dokence i barva je podobná.

8.4.2019
Přesně v den mých 47.narozenin. Nebyl to plán, spíš náhoda.
V Iron moto mě pan majitel vytáhl Zephyra ven, nastartoval a zodpověděl všechny mé dotazy. Jen jsem si na ni sedl, popojel na parkovišti a bylo rozhodnuto. Administrativu jsme vyřídili během hodiny a já se s majitelem domluvil, že až bude mít čas, doveze mě motorku domů. Jako úplný moto panic jsem si samozřejmě netroufal jet takový kus.
Když asi po týdnu byla mašina doma začal jsem to na ní opatrně zkoušet. Měl jsem respekt, přeci jenom je to 750-ka. Velice mile mě překvapilo, jak samozřejmně vše funguje. Když chci jet pomalu, není problém bublat na 5.kvalt od 50km/hod. ale není problém ani trochu sporovnější svezení. V zatáčkách na Červenohorském sedle je jako doma a poserproužek se zmenšuje. Tady je limit hlavně v mé nezkušenosti. Motorka to dává v pohodě. Krásně tahá už od 2 000 ot. Brzdy jsou dostatečné, ale chce to trochu síly. S batůžkem trochu víc síly.


1.12.2019
Dnes jsem ukončil sezónu a uložil Karcoolku k zimnímu spánku.
Tak mám za sebou svoji první motosezónu a najel jsem 12 000km. Zephyr je super stroj. Byl jsem na pár srazech, projel Jeseníky, Beskydy, Máchovo jezero, Polsko kolem hranic, no prostě furt v sedle. Jezdím na ní každý den do práce.
Jediná větší závada byla ulomená tyč ovládající spojku. Potkalo mě to 100km od baráku, takže jsem musel zavolat odtah. Vyměnilo se rovnou i spojkové lanko a zase to šlape. Jinak jen běžný servis. Repas vidlí, nové svíčky, výměna rozvodového řetězu, oleje a filtrů, seřízení ventilů.
Přes zimu vyměním řetězovku, seřídím karbce a kouknu na destičky. Asi to i přezuju.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Dolek76
Dolek76 napsal 20.02.21 v 08:10

Marty68
Marty68 napsal 18.08.20 v 14:21 10b.

krásný stroj a parádní popis. Ať to jezdí i dál!

tomcruise77
tomcruise77 napsal 08.12.19 v 11:45 10b.

Jasná desítka. Už jako kluk jsem tyto mašiny obdivoval. A v té době 750 byl nepředstavitelný obsah. "Superbike", vrchol. Dnes už kdejaké silniční enduro má více jak litr.

foxdive
foxdive napsal 08.12.19 v 09:18 9b.

Super stroj, měl jsem dva kousky na dratech, škoda že to na nich nemáš s nema je motorka úplně jiná, ty dráty k tomu patří

widowmaker
widowmaker napsal 06.12.19 v 08:31 10b.

Jeden z nejhezčích naháčů z devadesátek!

Více komentářů



TOPlist