renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Benelli BN 302 (2019)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Lukino_256
Vloženo 26.8.2019
Aktualizováno 30.3.2023
Zobrazeno 4 134x
HODNOCENÍ PROFILU OD 9 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 8.8

Popis motorky


Italka jak má být - krásná a temperamentní :)

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:BRCars (Ústí nad Labem) - Ochotný prodejce a ještě lepší servisák

Výška jezdce: 169 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha MT-03: vyšší cena, zastaralý design, barevná kombinace

První dojmy - Moje druhá motorka po více než dvouleté zkušenosti na Yamaze MT-125. V porovnání s ním má Benellka vzpřímenější posez a hlavně úplně jiný výkon a zvuk.

Motorku bych doporučil pro - Pro všechny. Začátečníka nevystraší, holky z ní dosáhnou na zem a vyježdění se s malorážkou rádi pobaví.

Doplňky na motorce - držák na mobil

Recenze

Hlásím se s těmi nejčerstvějšími dojmy z mojí nové Benelli BN 302S v limitované zelené edici, kterou jsem si dnes (26.8.2019) přivezl domů. Recenzi časem určitě doplním a budu ji průběžně aktualizovat, ale teď zkusím něco uvařit z prvních 200km.

DESIGN
Původně jsem měl v plánu, že si vyzkouším čtyři různé motorky - Benellka byla první... Na design se sice nejezdí, motorka mě ale učarovala a jedině potvrzuji větu z jednoho testu tady na webu, že za správně vybranou motorkou se její majitel otočí. Svítivě zelená karoserie a kola, moderní LED přední světlomet a barevná digitální přístrojovka. Tohle Italové prostě umí. Jistou daní za efekt jsou ta zelená kola, čištění dá zabrat...

ZÓNA ŘIDIČE
Jak jsem se zmínil už na začátku, posez je na Benellce jiný než na Yamaze. Sedíte příjemně vzpřímeně, řídítka jsou relativně vysoko a sedačka naopak níž, díky čemuž lépe dosáhnu na zem, což rozhodně ocením při manipulaci na místě. Lehce v kontrastu jsou zalomené nohy, ale není to nic, co by omezovalo. Sedlo je prostorné a docela měkce polstrované a na dotek příjemné. Zatím jsem s přestávkami ujel za den 150km a neshledal jsem žádný větší problém. Všechny ovladače na řídítkách jsou rozmístěny podle běžných zvyklostí a barevná přístrojovka je přehledná a většinou i dobře čitelná (výjimku tvoří slunce v zádech nebo přímé polední slunce). Nechybí čidlo světelné intenzity, podle kterého se přepíná denní a noční režim nebo ukazatel zařazeného kvaltu. Jednu výtku bych ale měl - palubní počítač zvládá jen dva tripy. Spotřebu, venkovní teplotu, dojezd, teplotu motoru, atd. z něho nezjistím.

JÍZDA A MOTOR
Stále se nepovažuji za ostříleného jezdce, a tak se i z hlediska jízdy budu držet porovnání s MTéčkem. Určitě je na jízdních vlastnostech cítit větší váha, a to jak pozitivně, tak i negativně. Reakce na změnu směru se mi zdá asi zdá trochu línější, ale to se dalo očekávat. Naopak při tlumení některých nerovností přijde jistá hutnost podvozku a stabilita motorky vhod. Ono vůbec tlumení nerovností má zřejmě dva různé scénáře. Motorka buď jen tlumeně žuchne (třeba při přejezdu krátkých příčných nerovností - např. spáry na mostech), nebo dá díru najevo poskočením; to při vymetení nějakých hlubších děr.

Co se týče motoru, nemusím asi zdůrazňovat, že téměř trojnásobný výkon je znát. Konečně můžu sem tam využít nějakou příležitost k předjetí - stále ale obezřetně, samozřejmě. Oceňuji lineární nástup výkonu a hlavně skutečně luxusní zvukový doprovod z originální krátké koncovky pod motorkou. Kdo to neslyšel, neuvěří, ale pusťte si nějaké video. Velice oceňuji, že motor přechroupe asi všechno. Po městě na šestku padesátkou? Vyzkoušeno, žádný problém, motor se ani nedusí. Na dlouhé dálniční přesuny jsou tu jiné stroje, krátkodobý přejezd se ale bez problému zvládne, s dálniční rychlostí není problém. Spotřeba se dlouhodobě drží na cca 3,5 litrech, dojezd na nádrž přes 300 km je podle mě více než slušný.

Při testovací jízdě mě překvapila účinnost brzd, u kterých je potřeba trochu jiný přístup k páčce. Páčka je dost tuhá a brzdný účinek se dostavuje až po tvrdším stisku - prý je to kvůli ABS a nemám se bát za to pořádně vzít. Stejně si ale myslím, že přední brzda bude taková tupější. Naopak s účinkem zadní brzdy jsem spokojen. Čitelně se dávkuje a účinek je plně dostačující. Líbí se mi účinnost spojky. Zabírá přesně tak, jak bych si představoval, zde při výměně motorek nebyl sebemenší problém. Výtkou by mohlo ale být, že páčka jde dost ztuha a za mě je potřeba ji ovládat všemi prsty najednou. Řazení pak má hezký mechanický pocit a kvalty se sázejí přirozeně. Občas trochu trucuje neutrál, po zajetí se nic nezměnilo. Někdy je při zastavení potřeba kousek popojet, aby zapadl. Stejně tak ho trefit ze dvojky je spíše sváteční událost.

OSTATNÍ
Musím konstatovat, že úložný prostor je malinkatý. Nevešla se mi tam ani běžná moto lékárnička, v servisu ale naštěstí měli speciální zmenšenou verzi :). Jízda se spolujezdcem se dá bez většího problému zvládnout, sedačka není příliš vysoko a jistý prostor (alespoň pro drobnou ženu) tam je. Zde rozhodně obří rozdíl oproti Yamaze.

AKTUALIZACE 3.9.2019
Jak jsem slíbil, přihazuji více zkušeností. Letošní výlet nakonec nebyl na Moravu, ale na Česko-Polské příhraničí, nicméně 850km na tři dny bylo taky dost. Stále platí, že sedlo je prostorné a většinou i pohodlné, ale po delší jízdě se prosedí - chce to přestávky. Získal jsem více jistoty při zatáčení a ovládání těžšího motocyklu; pevný podvozek dodává jistotu, snažím se držet správný pohled, do zatáčky se trochu naklonit... je zábava se při jízdě trochu hýbat. Ani to tlumení nerovností není nic hrozného. Jo, dokáže bouchnout, ale to musíte trefit vážně poctivou díru. Naopak taková ta typická česká zaplátovaná okreska nečiní větší problém. Motorově jsem stále spokojen a držím to v otáčkách už snad jen pro ten zvuk... Mám za sebou i delší přesun na dálnici, a taky v pohodě; udržovací rychlost 135 km/h je akorát tak, aby byla rezerva na předjetí a zvukový doprovod neobtěžoval.
Spotřeba se zatím tváří asi na 3,5L.

AKTUALIZACE 20.8.2020
Je to téměř přesně rok, co se u mě na dvorku objevila tahle zelená mrška. Máme spolu najeto cca 5500 km po všech druzích silnic a má spokojenost neklesá. Je neuvěřitelné, jak rychle jsme si na sebe zvykli, obavy o vyšší hmotnost se téměř rozplynuly - nějaké to kilo navíc ovšem zůstává velice dobře identifikovatelné při manipulaci bez spuštěného motoru, holka váží 4x víc než já :). Motorka sice není úplná silniční stíhačka, legální rychlosti ale podává s dostatečným temperamentem, takže střihnout si oblíbené zatáčky zůstává stále zábavou. Bart, tak se Benellka jmenuje, se už moc těší na výlety po Brně a okolí, kam se spolu s ní stěhuji za školou.

AKTUALIZACE 4.4.2022
Společně s Bartem se už moc těšíme na druhou sezónu strávenou v okolí Brna. Loňský lockdown byl skvělá příležitost k prozkoumání relativně širokého okolí Brna. Musím konstatovat, že se dají najít úseky jak krásné, tak hrozné; to ale asi jako všude :). Téměř jistotou je pak Vysočina.
Co se týče motorky, máme spolu najeto už 12 500 km a stále vše funguje jak má, žádná závada se naštěstí neobjevila. Malou pihou na kráse je prasklina na krycím sklíčku přístrojovky - nemám ponětí, kde se tam vzala...
Po této sezóně už bude nejvyšší čas na výměnu gum, tak uvidím, co pořídím a jaké změny v ovladatelnosti to přinese.

Také jsem poupravil několik vět ve vrchní recenzi, asi si tento sloh málokdo přečte celý, tak ať jsou všechny informace aktuální už na začátku :)

AKTUALIZACE 30.9.2022
Máme tu pomalu konec letošní sezóny, a kdyby mi někdo na jaře řekl, co všechno mě čeká, nevěřil bych mu. Vezmu to tedy chronologicky.
Zkraje sezóny jsem zjistil, že mi nebrzdí zadek. Jednalo se o rozbitou brzdovou pumpu, bohužel už po záruce, oprava řešena v autorizovaném servise cca za 2500 Kč, pak se mohlo zase zvesela pokračovat.
Přibližně v 15.000 km nastal čas na výměnu gum. Na originální Pirelli Angel nemohu říct křivého slova a odborné recenze to vidí podobně. Vzorek byl stále s přehledem v toleranci, nicméně na zadním kole se začala rýsovat ploška, takže bylo načase se rozloučit. Vydal jsem se konzervativní cestou a pořídil gumy vlastně stejné, jen novější verzi.
Skvělou motivací pro výměnu pneu byl červencový výlet na celodenní volné jízdy v Sosnové. Skvělý zážitek! Cílem nebylo počítat vteřinky a desetinky, ale pilovat techniku a přesně tento účel byl splněn na jedničku. Vřele doporučuji a určitě to nebyla má poslední návštěva.
V srpnu jsem do toho konečně praštil, sebral odvahu a udělal si v Brně rozšíření na neomezené A. Hotovo bylo ani ne za 2 týdny od přihlášení. I přes nový řidičák jsem měl ale jasno, že výměna motorky se konat nebude, minimálně ne letos.
Dodržet slovo nebude má silná stránka, máme tu konec září, Bart je prodaný, vydal se do okolí Svitav a já mám v garáži Darinku. Byla to nabídka, která se neodmítá... :)

Recenzi na novou motorku asi letos neuvařím, ale příští rok tu budu jako na koni. Nic víc než to, že se motorka jmenuje Darinka, Vám zatím nepovím, počkejte si :)

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Lukino_256
Lukino_256 napsal 21.05.21 v 10:11

(Lukyn78) Měřím 169 cm, do příslušné kolonky se mi to nějak nedařilo zapsat. Jo, dosáhnu jen na špičky a při manipulaci v nízkých rychlostech to příjemné rozhodně není. I tak je to ale o trochu lepší než na mé předchozí motorce. Co se týče zajíždění, nemám zas tolik zkušeností, abych se k tomu nějak odborně vyjádřil. Spíš bych se asi zaměřil na silnice nižších tříd, kde je potřeba rychlost neustále měnit, a tím pádem i řadit.

Lukyn78
Lukyn78 napsal 20.05.21 v 00:42

Kolik prosim te meris,kdyz tvrdis,ze jsi prcek?Při mých 173cm,dosáhnu z benellky jen na špičky,možná trochu víc,ale i tak mi třeba couvání dělá problémy.Já teprve holku zajíždím,ale je to pro mne trápení,jsem zvyklý na silnější mašiny a hlavně jsem nikdy nezajížděl,vždy jsem koupil jetou.
Nerozumím jednomu,mám neustále řadit a nejezdit konstatní rychlostí,ok,ale jak to mám dělat,když jedu za městem,kde jedu třeba v koloně aut,jedu např.110km/h.To mám každou chvíli přeřazovat na nižší převod a pak hned z5 na šestku?Kvalty jsou hrozně krátké,tak pokud poradíš,budu rád.

Lukino_256
Lukino_256 napsal 12.01.21 v 11:37

(Temly) Omlouvám se za hrozné zpoždění, ale nepřišlo mi žádné upozornění... Pokud je otázka ještě aktuální, tak rád pomůžu. Benellka a Honda jsou rozhodně větší motorky než Yamaha, ta má prakticky rozměry stopětadvacítky. Na základě osobních zkušeností poradit nemůžu, jsem prcek, ale Honda nabídne větší výkon a myslím si, že bude i o něco univerzálnější... ale taky o dost dražší.

Temly
Temly napsal 19.10.20 v 07:15 8b.

Zdravím.
Rád bych se zeptal jak se na Benellce sedí vysokému člověku. Já osobně mám něco kolem 190 cm, a je to jedna z možností o které uvažuji společně s Hondou CB500F nebo Yamahou MT03.

Vencanator
Vencanator napsal 07.11.19 v 23:28

(Lukino_256) Jo, tak to musím naprosto souhlasit. Šestku řadím bez problému v 50 km/h a motorka se nedusí.

Více komentářů



TOPlist