renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Benelli BN 302 (2015)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Vencanator
Vloženo 6.8.2017
Aktualizováno 21.3.2024
Zobrazeno 7 607x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Je to motorka splňující mé představy téměř dokonale.

Více fotografii

Motorka koupena od LadaN63 (Příbram V-Zdaboř) - Rychlá, bezproblémová domluva a ochota majitele prodávajícího očividně opečovávaný stroj.

Výška jezdce: 173 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Benelli BN 251: Slabší, nepodařilo se mi ji sehnat jetou a současně nikoliv předváděcí kus (kdo ví, jak s předváděčkou bylo ježděno, zajetá správně by určitě nebyla...).
KTM Duke 200: Slabší, nenastavitelné páčky, pružení a tlumení, malá nádrž, pro druhého cestujícího dle mého méně pohodlná.

První dojmy - Motorka je překvapivě těžká a působí dosti bytelně. Na obratnosti za jízdy to znát není i přes přítomnost větších kol, přijde mi, jako bych jel na kole, ale ovladatelnost na místě je těžší. Jinak výkonově motorka plně dostačuje mé představě o jízdě.

Motorku bych doporučil pro - Pro někoho, kdo vnímá motorku spíše jako dopravní prostředek umožňující prozkoumávání dříve nenavštívených míst, a současně pro někoho, kdo se nežene za výkonem a rychlostí, protože buďme upřímní, existují mnohem výkonnější motorky. Ne že by to mělo znamenat, že je motorka lenoch, když řidič za plyn zabere, motorka se rozjede s vervou.

Doplňky na motorce - Laďený výfuk Arrow, plexi Givi, vrchní kufr s nastavitelnou velikostí Shad SH58X + opěrka zad, boční kufry Shad SH23, padací protektory RDmoto, závažíčka RDmoto, držák telefonu Peak Design, tankvak M-Style jako náhrada tankvaku Givi, který vybledl snad po jediné sezoně, rozšíření stojánku, 12V a USB zásuvka

Průměrná spotřeba - 3.48097 l/100km

Recenze

Po delší době jsem se konečně rozhodl udělat si papíry na velkou motorku. Po celou dobu, kdy jsem si je dělal, jsem měl představu o mé budoucí mašině poměrně jasně urovnané. Jsem jak řidič auta, tak motorky, jehož vlastností je ta, že se nežene za rychlostí, jede na spotřebu a vozidlo je pro něj prostředkem k dopravě a poznávání nepoznaných končin. Proto jsem chtěl stroj, který má maximální rychlost vyšší než je maximální rychlost na dálnici, přitom však nemá příliš objemný motor a naopak má nízkou spotřebou (proč by mi měla v porovnání s autem lehká motorka žrát tolik, jako to auto?), dobrou ovladatelnost a umožňuje pohodlný posed. Rovněž jsem chtěl, ať poskytuje pohodlné sezení i pro druhého cestujícího a umožňuje instalaci jak zadního, tak i bočních kufrů.

Mnou zmiňované podmínky mi výběr poněkud zúžily na především novější motorky (v minulosti se motorky menšího objemu zase tolik asi nedělaly a pokud, pak jejich maximální rychlost nedosahovala mou požadované, případně jsem k nim nedohledal boční kufry, které by se daly nainstalovat). Rovněž z výběru vypadly i novější motorky jako například Suzuki Inazuma 250, neboť dle recenzí nejezdí se spotřebou pod 4 litry, což mi přijde na motorku s takovým obsahem poměrně dost.

Ve výsledku mi mé podmínky vyselektovaly výběr na dvě Benellky BN 251, BN302 a pak také KTM Duke 200. Mé srdce však táhlo spíše k Benelli. Preferoval jsem BN 251, avšak mnou vyhlídnutý bazarový kus mi někdo vykoupil ještě před tím, než jsem měl vůbec hotové papíry, a tak nezbylo než čekat, zda se objeví něco dalšího. Ve výsledku se pak objevila fajn nabídka Benelli BN 302 s malým nájezdem a v super stavu. Po rychlé domluvě jsem si ji již o víkendu jel obhlédnout a nakonec jsem ji rovnou i zakoupil.

Má Benelli BN 302 dle mého názoru poskytuje hodně muziky za málo peněz. Není se čemu divit, že recenze moto hodnotí vesměs velmi pozitivně. Umožňuje nastavení přepětí tlumiče, nastavení útlumu, nastavení páček, disponuje pancéřovanými hadičkami, dvojitým kotoučem vpředu, LED směrovými světly a brzdovým světlem, super řešeným tlumičem na jedné straně motorky, díky čemuž je jeho nastavení bezproblémové, krásně kontrastně červeným rámem... Co se týká přístrojové desky, tak ta ukazuje naopak vskutku jen to nejnutnější (hodiny, teplotu chladící kapaliny, rychlost, celkový nájezd kilometrů a dva dílčí nájezdy kilometrů a pak samozřejmě i zbývající palivo). Je ale přehledná a bez problému viditelná za jakéhokoliv světla. Je s podivem, že moto neukazuje zařazený kvalt, když jej ukazuje i levnější a slabší BN 251, ale ve své podstatě mi to ani nevadí. Člověk po čase podle otáček, brždění motoru apod. pozná, co má zařazeno. Co je ale větší škoda, je to, že moto neukazuje vůbec průměrnou spotřebu, tam má Duke 200 výhodu, jeho palubní počítač je sofistikovanější.

Co se týká jízdy, pak sedlo poskytuje více jízdních pohodlně vzpřímených pozic, co ale by mohlo být lepší, je jeho polstrování. Přijde mi, že se prosedí, ale očividně je to individuální názor, některé recenze říkaly, že sedlo je komfortní. Rovněž dle spolupasažéra je sedlo pohodlné.

Samotná jízda je bezproblémová. Šestku lze řadit již okolo 50 km/h a moto s ní plynule zrychluje až do své maximální rychlosti okolo 170 km/h. V pravdě se jedná ale o točivější motorku, která svůj výkon ukazuje hlavně tehdy, když ji pěkně roztočíte tak na 7 tisíc otáček a více. Zvuk s laďákem je hlasitý a poměrně líbivý. Kvalty jsou obecně velmi krátké, a to především jednička. Jízda po městě je tak o častějším řazení. Pružení motorky je dobře nastavené, ještě se mi nestalo, že by mě motorka nějakým odskokem v zatáčce překvapila, ale tak to může mít svůj původ samozřejmě i v tom, že do zatáček jezdím s respektem ke svému pudu sebezáchovy. Co se týká spotřeby, tak mohu jen odhadovat, ale při jednom víkendovém nájezdu mi ze sedmipolíčkového ukazatele zvývajícího paliva ubyly jen dva dílky, a to po nájezdu lehce nad 200 km. Dojezd tedy při mé jízdě může být klidně i těch 500 km a spotřeba odhadem tak 3,2-3,5 litru na 100km.

Již jsem zkoušel i jízdu ve dvou a i bez nějakého přenastavení tlumení se jízdní vlastnosti motorky příliš nezměnily. I se spolupasažérem a plným velkým kufrem o objemu až 58 litrů motorka plynule zrychlovala a brzdou provozu jsme nebyli.

Abych to shrnul, tak v tuto chvíli, kdy jsem na moto nalétal jen nějakých 400-500 km, mohu říci, že mi motorka padla do ruky. Uvidíme, jak to bude časem, ale mám za to, že pokud se něco nezmění, motorka se u mne zabydlí na několik let bez nutnosti přechodu na jinou.

Edit 1: Moto jsem již zkoušel i v noci, a tak můžu posoudit, jak mašina svítí. Tlumené světlo svítí dle mého názoru dostatečně, co se týká světla dálkového, tak to sice dosvítí daleko, ale jinak osvítí cestu před vámi znatelně méně než světlo tlumené. Optimální by mi přišla možnost, aby svítila obě světla zároveň, ale to bych musel neustále držet tlačítko světelné houkačky. :)

Edit 2: Motorka již prošla zatěžkávací zkuškou, kdy jsme na ní v rámci dovolené s přítelkyní projezdili téměř 900 km. Samozřejmě jsem předem upravil přepětí pružiny, abychom se úplně nepotápěli (díky za tu možnost nastavení), neboť přítelkyně a plná bagáž (a to i ta boční) by už na původní nastavení nebyla vhodná. Tato zkouška potvrdila můj odhad o spotřebě. Při plně naloženém vrchním kufru, rovněž plně naložených bočních kufrech a s přítelkyní vzadu jsme se dostali ke spotřebě 3,69 litru, při téměř prázdných kufrech a s přítelkyní vzadu pak na pouhých 3,44 litru, což je super hodnota. Rovněž mohu potvrdit, že se mé osobě sedlo vskutku prosedí, byl jsem tak nucen cca po 200km na chvíli zastavit a nechat zadnici odpočinout. Přítelkyně ale podobnou potřebu neměla, takže je to možná větší kostrčí či něčím podobným, případně při mé velikosti snahou dosáhnout na zem tak dobře, jak je to jen možné. :) Každopádně lze konstatovat, že i když se nejedná o cestovní motorku, cestovat se na ní bez větších problémů dá i s plnou bagáží a ve dvou osobách.

Edit 3: K zazimování jsem převážel na začátku prosince motorku přes půl republiky z Prahy až do Ostravy na jeden zátah. Kromě toho, že jsem si uvědomil, že by nebylo od věci přikoupit vyhřívané rukojeti (snad brzy), mám z cesty ještě jiný poznatek. Je zajímavé, že se mi sedlo prosedí jak kdy, a to pravděpodobně v závislosti na poloze posedu. Tato jízda se totiž na mě vůbec nijak nepodepsala, zatímco jindy jsem měl potřebu se po 200 km na chvíli zastavit a ulevit tím zadnici.

Edit 4: Tak moto mám už 3. rokem a stále si nemám nač stěžovat. Poznal jsem díky ní krásná místa naší republiky a v budoucnu snad poznám i nějaká ta zahraniční místa z jejího sedla. Ještě pár let snad vydrží. Jinak musím konstatovat, že ty Pirelli Angel ST, se kterými se dodávala, jsou skvělé a dosti trvanlivé gumy. Najeto na nich 13,5 tisíc, vždy mě podržely a hlavně ale vzorek je dle mého dostatečný ještě do konce sezóny.

Edit 5: Na moto mám odjeto už 7 sezon, což je tedy více, než jsem při koupi motorky vůbec očekával. Přitom v minulé sezóně 2023 jsem se s motorkou dostal konečně i do Alp, lokaci netřeba složitě hádat. Kromě toho má motorka za sebou i nějaké to Slovensko.

Za celou dobu vlastnictví motorky jsem měl jen problém s tím, že odešla jedna cívka, potažmo přestala těsnit vidlice. Ale oba problémy jsou už cca 3 roky zpět. Problémy vyřešeny a motorka od té doby zase slouží bez problému, a to dokonce stále s původní žárovkou v hlavním světle.

Moto si i nadále ponechám, byť ji pravděpodobně doplním něčím lehce výkonnějším a více cestovně zaměřeným. Doma jsme dva s papíry na motorku a navíc na cestování ve dvou je motorka kompatibilní především s batůžky s krátkýma nohama, pro ty s delšíma už cestování není tak pohodlné. Každopádně žádná velká revoluce se neočekává, i když mám velké A, tíhnu k malorážkám, jsou mi schopny poskytnou vše, co od motorky očekávám, a to jízdu samou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vencanator
Vencanator napsal 25.10.20 v 11:46

maXX_CZ Díky za hodnocení. Mám ji už 4. sezónu a jsem stále spokojen. Mt-03 konkurentem určitě je, ale MT-07 je už výkonnostně úplně jinde. 251 je pak jednoválec, do kterého já bych osobně spíše nešel.

Pavel_AT Díky. To samozřejmě chápu, že to může být pro někoho málo. Zkoušel jsem ze stejné stáje i 500 Leoncino a byl jsem překvapen, jak ten rozdíl 7KW a objemu udělá úplně jiný charakter projevu motoru, který má určitě něco do sebe.

Pavel_AT
Pavel_AT napsal 24.10.20 v 23:55 10b.

Dobra recenze, prekvapuje me ta 300 asi bych sel do 500

maXX_CZ
maXX_CZ napsal 25.10.18 v 13:41 10b.

Pekna recenze.
Je hezke videt, ze nekdo k motorce muze pristupovat taky docela racionalne.
Sam o ni nebo o 251 (ale to spis ne) uvazuji do budoucna. Pro me je hlavnim konkurentem mt-03, pripadne mt-07.

SkidOV
SkidOV napsal 13.05.18 v 11:17 10b.

Cuore sportivo amico

burry67
burry67 napsal 24.02.18 v 20:00 10b.


víš co chceš a co od motorky očekáváš.
Benelli znám jen z ČMN ale vždy má vysoké hodnocení.

Ta tvá vypadá na hodně dospělé moto. Přeji příjemné cestovní zážitky

Více komentářů



TOPlist