renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki VN 800 custom (2001)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hippie2222
Vloženo 16.10.2018
Aktualizováno 1.11.2018
Zobrazeno 2 689x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.7

Popis motorky


Podotýkám, že mám verzi Classic: Krása designu a pohodový ježdění. Stroj pro toho, kdo jezdí s rozvahou, ale nechce mít v očích smrt při každým předjíždění, jestli to stihne .

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Suzuki VS 800 Intruder: Kawa se mi líbí přecejen víc...
Suzuki VL 800 Volusia: To byl těžkej konkurent, byla za stejný peníze, ale strašně daleko od domova...

První dojmy - Motorku jsem koupil jako svou první po nabytí začátečnickejch zkušeností se synovou 125 (jo, jsem začínající dědek :-), bude mi 50). Sedí se mi na ní skvěle i přes moje rozměry, má dost široký řidítka, není to žádná neovladatelná obluda, těch 250 kilo je tak akorát. Líbí se mi na ní všechno, dokonce i tuhle barvu jsem přesně chtěl - a ty pletený kola! Má neorigo zadní světlo (hezčí) a stupačky (chrom). Jen ta podložka RZ je z rubu neskutečně hnusná a budu to řešit aspoň chromovou fólií.

Motorku bych doporučil pro - Pro člověka, kterej už má nějaký zkušenosti, chce právě tuhle kategorii a něco opravdu hezkýho, má v pořádku pohybovej aparát a dobrou páteř (chopper prostě trochu tý fyzičky vyžaduje) a chce jezdit v klidu krásnou krajinou. Kdo má v sobě trochu závodnickýho ducha, měl by se poohlídnout jinde, jinak bude v zatáčkách brousit a brousit :-) (A nebo si přečte manuál, nebude línej, nastaví si zadní tlumič a bude po problému :-D.)

Doplňky na motorce - Neoriginální koncový světlo a docela hezký chromový stupačky. Jinak vše originál.
Vzadu docela pěkný malý brašny, snad americký, nerušivý (ale na víkendovej nákup to není ).

Recenze

Že to bude kategorie chopper/cruiser, mám jasno celej život, jiný motorky se mi vlastně ani nelíběj. Z finančních důvodů jsem nemohl koukat na vyšší kubaturu než 800, což je ale nakonec dobře, ono to stačí a nikde není napsaný, že až se za pár let opravdu vyjezdím, nepůjdu do silnějšího stroje. Věděl jsem, že chci něco trochu míň tuctovýho, značku Kawasaki mám rád (iracionální), pak se mi ještě líbí některý Suzuki, takže jsem vybíral až našel tuhle krasavici.
Něco málo už jsem najezdil, vyměnil všechny provozní kapaliny a jsem spokojenej jak s jízdníma vlastnostma, tak s pohodlím (pokud se v týhle kategorii vůbec o pohodlí dá mluvit ). Takže:
Podvozek - fajn, docela měkkej, ovládá se dobře, ale člověk si musí hodně hlídat nájezdovou rychlost do zatáček, protože jinak narazí na jediný, sic velký mínus - nedá se moc klopit, hlavně doleva ne, začnou se brousit šrouby stojánku. Zejména ve dvou nebo pokud je člověk dost těžkej, což já jsem. (Má to řešení - viz níže!) Takže zatáčky v klidu a míru! Nevadí jí ani rozbitější silnice, samozřejmě ale člověk svůj stroj nechce tejrat, takže se jí radši vyhne...
Brzdy výborný (přední), zadní slabá bubnová, ale když potřebuju fakt brzdit, tak ta přední bohatě stačí.
Motor má skvělej zátah i zvuk, ani ve dvou (a to mám 192 cm/110 kg) nemám pocit chybějícího výkonu. Na dálniční rychlopřesuny to moc není, ne kvůli nedostatku výkonu, ale jízda na tomhle typu stroje bez pořádnýho plexa je od 120 kmph vejš prostě bojem s větrem, člověk tam nepříjemně vlaje na řidítkách, kravál od aerodynamickýho hluku helmy (což by samozřejmě řešila jiná helma, leč k tomuhle se nějaká vychytaná integrálka fakt nehodí ;) ). Takže na tomhle je dobrý jezdit do 110 kmph na pohodu, koneckonců, k tomu jsou tyhle stroje určený.
Úložný prostory jsou daný velikostí brašen, já mám miniaturní elegantní brašničky, takže nic moc. Ale zatím nemám potřebu s tím něco dělat, na cestu kolem světa se nechystám .
Spotřeba mi zatím vychází někde pod 6l/100km.
Spolujezdec zatím nevím, jak na tom bude, nikdo se mnou ještě nijak daleko nejel, uvidíme...
Co se servisu týče, zdá se mi ten stroj docela jednoduchej, všechno poměrně dobře přístupný a zvládnutelný normálníma nástrojema, takže drobný opravy / výměny si udělá člověk sám. Zkušenosti s nějakou vážnější závadou zatím logicky nemám, doufám, že se mi vyhnou.
Aktualizace:
Tak jsem se rozhodl tomu měkkýmu zadku podívat na zoubek, naštěstí tu máme servisní manuál. Pružina je z výroby nastavená na "průměrnýho" (asi v Japonsku ;D ) 68 kg jezdce bez nákladu, dočetl jsem se. Má sedm stupňů tuhosti a byla na jedničce. Takže vyndat zadní tlumič, nastavit (jsem posera, dal jsem tam stupeň 5, ale mohl jsem jít klidně nadoraz ;) )a namontovat zpět. Říkal jsem si, že to bude tak na půlhoďku. Leč aby se k tomu tlumiči člověk dostal, musí demontovat pravou úložnou schránku. A ta je přidělaná tak geniálně, že se nedá dostat k jejímu spodnímu vnitřnímu šroubu, takže sundat vejfuky, odšroubovat vruty vnější poloviny schránky a pak je teprve možný sahnout na ten vnitřní šroub. No, sral jsem se s tím nakonec 2 hodiny, takže až budu chtít utáhnout péro z 5 na 7, mám to už nacvičený a půjde to rychlejc. Tak snad bude ještě počasí, abych to jel někam do zatáček vyzkoušet, zda jsem přestal brousit
Dnes (20/10/18) se udělalo krásný odpoledne, takže jsem jel "pro rohlíky" a natáh to na nějakejch 40 km, otestoval zatáčky a - skvělá zpráva - je to konečně to ono! Podvozek příjemně ztuhnul a umožňuje svižnější manévrování, a ani na utaženým kruháči před Myslinkou jsem si šroubama neškrtl, i když jsem se fakt snažil. Super, jsem naprosto spokojenej, nechám to na tý pětce, protože v 90% stejně budu jezdit sólo.
Edit 31/10/18:
Dal jsem si tu rozborku a sborku znovu (vešel jsem se do hodiny ;) a nastavil tlumič na max tuhost (7), jede to o hodně líp, jistěji v zatáčkách a bez broušení. No a polepil jsem ten nechutnej šedivej plastovej držák RZ chromovou folií, konečně to přestalo hyzdit - viz fotogalerii. No a jak pravila prodavačka v Bikerscrown, "lebek nejni nikdy dost", tak jsem RZ přišrouboval lebkama (dole, nahoře jsou originál ozdobný škodovácký šroubky s odrazkovou čepičkou). Stejný lebky mám ještě na ventilcích, čímž jsem svoji potřebu lebek na motorce zcela saturoval a další už nebudou, nechci z toho dělat kolotoč. Příští sezónu se možná zamyslím nad rovnejma širšíma řidítkama a časem možná nějaký laďáky, ale to se uvidí, musel bych mít pocit, že nevím, co s prachama.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
widowmaker
widowmaker napsal 16.10.22 v 10:37 10b.

hippie2222
hippie2222 napsal 21.12.21 v 00:56

Je to něco za něco, já se svejma kilama nemám jinou možnost. Hodně taky pomohlo zkontrolovat uchycení stojánku, to moje bylo nepěkně vykotlaný a když jsem tohle opravil, stojan drží líp u vidle, neplandá dolů a v levejch zatáčkách už většinou neškrtám. Pravý byly v pohodě vždycky, tam jsem limitovanej jen tím, kam až si to troufnu naklopit, zas takovej závodník nejsem :D.

SKOL1963
SKOL1963 napsal 21.12.21 v 00:21 10b.

Je to parádní. ten za dní tlumič zkusím asi na tu 9ku taky páč často štrejchám. Zase mám strach, aby to nebylo na naše silnice moc tvrdý

hippie2222
hippie2222 napsal 02.03.21 v 11:16

Na letošní sezonu snad bude konečně opravená nádrž, těším se. Na podzim 2019 jsem holku bohužel položil: Na ouzký lesní cestičce, trochu jsem se rozdováděl, vyhejbal se štěrku ve stopě před pravou zatáčkou přes protisměr a jako na svini mi tam vyjela nic netušící paní v octavii. Rychlej návrat doprava + z leknutí šahnutí si na brzdu víc, než se slušelo, mělo za výsledek okamžitej pád. No a padáky nemám, jasně... :( Takže co jsem zvládl srovnat a opravit sám, to jsem udělal, nádrž a blatník jsem nechal opravit teď v zimě, loni jsem nikoho nesehnal, holt jsem celej loňskej rok musel jezdit s odřenou a zmačkanou nádrží. Tak jezděte v pohodě a nepadejte!

PepaSahib
PepaSahib napsal 02.03.21 v 10:40 10b.

Moc pěkná mašina!

Více komentářů



TOPlist