PROFIL MOTORKY

Yamaha XT 660 Z Tenere (2012)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Mths
Vloženo 13.8.2018
Aktualizováno 13.8.2018
Zobrazeno 1 977x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.3

Popis motorky


Moje první velká motorka. Dlouho jsem vybíral, ale čas strávený výběrem se vyplatil. Jak jsem nasedl, tak jsem věděl, že je to motorka pro mě. S tenerkou jsem spokojen i když už pomalu začínám nacházet výkonové limity.

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda XL 600V Transalp: Malé přední kolo
Honda XRV 750 Africa Twin: Oldschool, nechtěl jsem se v motorce stále vrtat.. Nová Africa je dost silná a drahá..
Suzuki DL 650 V-Strom: Malé přední kolo
BMW F 800 GS Adventure: cena, image, nevhodná pro začátek
BMW F 650 GS Dakar: cena, image, vzhled ukazatelů
Honda XL 1000V Varadero: silná, velká, nevzhledná, Malé přední kolo
Kawasaki Versys 650: Malé přední kolo
Triumph Tiger 800 XC: cena, nevhodná pro začátek
Benelli TRK 502: Pouze nové mašiny, naznámá spolehlivost - nový typ
Yamaha Tenere 700: Není k dostání, asi cena, ale pravděpodobný nástupce XT660Z

První dojmy - Ze začátku byla motorka docela uskákaná (cukala, nešvar jednoválců), ale po výměně filtru vzduchu, sání a svíčky s fajfkou přestala. Byl to velice krásný kousek dovezený z Itálie r.v. 2012 v úžasném stavu. Nájezd 15.000km, ale na motorce ani škrábanec, vše skoro jako nové. Používám minulý čas, protože mám motorku už 3 sezóny a něco se mnou zažila. Lehla si na silnici na obě strany, ale díky padacímu rámu (který se pokaždé ohnul) se motorce nic zásadněšího nestalo (pouze pár kosmetických škrábanců - odřené stupačky, řidítka, zrcátka no a ten rám). Je trochu pakárna sundávat rám, narovnávat ho a vracet zpět.. ale lepší rám než bez něj. Stejně tak kryt motoru a centrální stojan! (kryt motoru a rám mi dává jistotu že se motorce "nic" nestane a centrální stojan je nutnost. Na nezpevněném (mokrém) povrchu se boční stojan boří. Nutnost natrénovat použití hlavního stojanu, protože motorka je těžká a vysoká)

Motorku bych doporučil pro - Pro začínající jezdce (nezalekněte se výšky, rychle si zvyknete), kteří chtějí nějaký ten čas strávit v přírodě mimo silnice.. Ať "lehčí" enduro, vyjížďky po okolí "Ať ta cesta vede kam vede" či na ryby nebo na chalupu.. Řekl bych praktický univerzální stroj, geometrií vycházející z endura (takže více offroad než všechny ostatní motorky, které jsem nevybral)

Doplňky na motorce - DNA vzduchový filtr + bez sací hadice (stage 2)
NGK Iridiová svíčka + fajfka
Kev's mod (úprava teplotního čidla nasávaného vzduchu - možnost míchání směsi)
MTC titanový výfuk (1) + svod
SW Motech Padací rám
OTR kryt motoru
Touratech řadící páka
hlavní stojan
SW Motech mlhová světla
ProTaper řidítka + zvýšený představec + vyhřívané gripy
SW Motech stupačky
Touratech páka zadní brzdy
Hepco & Becker rozšířená plotna na zavazadla
SW Motech horní textilní kufr
OTR kryt řetězu
ocelové brzdové hadice
hliníkové páčky
Highsider zrcátka
Highsider závaží do řidítek
GiPro Ukazatel rychlosti
LED blinkry (kombinace brzdového a směrového světla)
výkonnější světla H4
GiPro přerušovač zadních světel
Cosco ukazatel stavu baterie / teploměr
standartní zásuvka 12V
Vysoké plexi + sekundární plexi
RAM držák telefonu
sekundární pojistková skříňka s relé spínáním (na extra elektroniku)
Teploměr oleje
držák SPZ
ventil na jednoduché vypoštění oleje
Diagnostická jednotka yamaha

Recenze

Na jednoválci se musí častěji řadit, ale to beru jako pozitivum - alespoň si člověk zařídí..
Má velice pohodlný posez, ze kterého mám neskutečný přehled o dění na silnici i výhled do krajiny. Nemluvě o tom, když si na ní stoupnu, tak jsem vysoko asi jako řidič kamionu. Po zvýšení řidítek, výměně stupaček, řadící páky a rozšíření brzdového pedálu se na Tenerce jezdí ve stoje skvěle.
Díky velkým kolům a odpružení je jízda po českých silnicích velice pohodlná a skoro nic Vás na silnici nepřekvapí (motorka to pobere). Na druhou stranu při brždění se dost potápí a občas v zatáčkách se zavlní (v náklonu, když je nějaký větší hrbol).

Vyměnil jsem seriový výfuk za MTC titan se svodem a zlepšily se vlastnosti motorky (byla to i nutnost díky úpravám na sání), na druhou stranu jsem si vybral pouze "single can" abych ušetřil místo na tubus s nářadím (na Tenerce je krytický nedostatek ukládacího místa - pod sedadlem je origo malé nářadí, ale to jsem musel odstranit, jelikož jsem tam umístil pojistkovou krabičku na všechno přidané elektro příslušenství). Výfuk je dost hlasitý a znásobí střílení jednoválce. Občas když jedu městem a uberu plyn, střelí to natolik, že lidé okolo nadskočí. Nebudu Vám nic nalhávat - docela zábava. Na druhou stranu při celodenním ježdění má člověk "vyhučenou hlahu" (kord když se přemisťuje po dálnici a má monotóně vytočený motor). Byla to levná varianta, ale poučil jsem se a raději bych tam dal Acrapoviče nebo Leo vince.. možná se Tenerka dočká..

Neměl jsem zatím čas na delší cestu tak nemá boční kufry, ale hodlám si pořídit SW-Motech Trax ION.

Mohla by být nepatrně silnější, ale jinak super (charakteristika, posez, jednoválec, vzhled..)
už teď jsem do ní nacpal spoustu peněz (doplňky), ale jezdí lépe i vypadá úžasněji. =)
Jediný důvod budoucí změny vidím v obsahu (zdvihy mohu vyměnit) - pro začátečníka to je tak akorát, ale jak se člověk trochu otrká, klidně by si nechal líbit něco silnějšího (cca do 100hp - váha, výkon).

Budoucí upgrade: výfuk (A, LV), kufry + nosič kufrů (SW), odpružení (pravděpodobně progresivní pružinu dozadu (kvůli ceně) a dopředu minimálně progresivní a nebo hydraulickou cartridge)

super doplňky na XT660 jsou na www.off-the-road.de/en/

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Vit5
Vit5 napsal 15.12.21 v 19:57

Pěkný,pěkný,ten ventil na vypouštění oleje by mě zajímal a ta H4 v hlavním světle taky.

Vit5
Vit5 napsal 15.12.21 v 19:36

Pěkný,pěkný,ten ventil na vypouštění oleje by mě zajímal a ta H4 v hlavním světle taky.

Komik64
Komik64 napsal 22.08.18 v 19:25 10b.

K tej "21" - Tenerce z 2012 by spíš konkuroval Transalp XL 700V a ten má opravdu jen "19" (předchozí Transalpy konkurovaly spíš předchozím XTZ...) a T. by opravdu mohla být trochu "silnější" apod. Já ji nakonec taky před lety zvolil pro její "endurovitost", ale asi jsem se neměl projet na "stejně kubíkovým" Versysu, protože podobnej "projev motoru" (já vím, že je to dvouhrnek...) bych u T. fakt bral... Jenže pak by se dalo takhle uvažovat i dál (různé povedenější díly z jiných srovnatelných motorek...) a mohl jsem si koupit něco úplně jinýho...

SolutionII
SolutionII napsal 15.08.18 v 14:10 7b.

Honda XL 600V Transalp: Malé přední kolo --> toto mas odkial? ved tam je 21" ako ma Africa Twin 750

zeke11
zeke11 napsal 13.08.18 v 20:58 10b.

Moc pěkná, prdni tam big bore kit a máš tam 64 koníků...

Více komentářů



TOPlist