Před necelým rokem jsem si pořídil Hondu NT 700 Deauville - krásnou červenou a byl jsem z ní nadšenej. Ale po krátké době jsem zjistil, že chci něco většího - něco, na čem dokážu jet 200 km po dálnici větší rychlostí a nebudu pak uplně zničenej.
Výška jezdce: 184 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Yamaha FJR 1300: podvozek
První dojmy - Po Deauvillce obrovský překvapení - uplně jiná motorka. Posez je mnohem víc závodní, než cestovně vzpřímený, jinde těžiště - nejdřív jsem byl skoro zděšenej, co jsem to kopil, ale velmi rychle jsme si na sebe zvykli :-)
Motorku bych doporučil pro - Člověk už musí být aspoň malinko vyježděnej a taky musí mít trochu páru - přeci jen motorka má s náplněma 300 kg. Postavit jí na hlavní stojánek už není uplně sranda. Taky zaparkovat čumákem z kopce naproti zdi není uplně chytrý :-)
Doplňky na motorce - Z výroby je výbava hodně vysoká - vyhřívané rukojeti i sedačky (ty předchozí majitel nechal navíc přečalounit). ESA - ovládání podvozku, el. výsuvné plexi.boční kufry jsou ve standardu a mám navíc i zadní kufr - origo BMW. Jen škoda, že ta moje nemá tempomat - je jedna z mála. Ale vlastně bez něj taky žiju.
Recenze
...tak jsem si říkal, proč si všichni kupují BMW, když stojí takový nesmysly. Začal jsem pročítat recenze a bavil se s kamarádem, který má BMW R1000 RR. Začal jsem chtít zjistit, co je na tom kouzelném podvozku, který všichni tak opěvují.
Motorka je doma, najeto cca 1500 km - 2x Rakousko. No a musím potvrdit všechny recenze, co jsem četl. Převodovka je děsná a člověk na ní musí hodně citlivě. Nahoru se dá s trochou citu řadit bez spojky. Taky na plyn je potřeba dost citu. Spojka jde strašně těžce. Vlastně se mi motorka až tak strašně nelíbí - není to láska na první pohled jako s Deauvillkou . Ale ta motorka je prostě skvělá. Motor jede jako z praku - jak vezmete za plyn víc, tak se dějou strašný věci. Přední brzda je perfektní a to, že má motorka duální brzdy, znamená, že zabrzdí na krátkou vzdálenost. No a ten podvozek - nic lepšího fakt asi není. Jak všichni píšou - kde mi Deauvillka chtěla urazit ruce, tam BMW udělá klap klap a jede dál.
EDIT 7.7.2022:
Tak motorku mám už 5 let. Najeto 26 tis. km (není čas). Už jsme spolu něco zažili (2x ročně Rakousko nebo Itálii). Jak jsem psal, motorka je na jednu stranu cestovní, ale je znát, že má rychlost v krvi - svižné průjezdy průsmyky jí naprosto sedí. Přeci jen 112kW je dost. Nakonec se mi motorka začala i strašně líbit. Tempomat mi nakonec vůbec nechybí. Bylo to skvělých 5 let, ale rozhodl jsem se pro výměnu za mladší (jak to už mi chlapi máme od přírody nastavené . Proto kdyby měl někdo zájem, tak je k prodeji. Budu se s ní ale loučit se slzou v oku a s plnou hlavou vzpomínek. Děkuju ti - jezdila jsi úžasně.
Ahoj,stejně jako ty bych opustil Deauvilla . Rad bych GTR1400, FJR nebo BMW GT. Vše kromě GT jsem již viděl, ale nebyly to moc pěkné kousky za ty peníze. Tu hlučný kardan tu vymlety vidle apod. Mas prosím te nějaké doporučení na co si dat pozor při výběru GT? Jedno jsem objevil a pojedu ho omrknout.díky za odpověď. Jenda
Cituji Taky zaparkovat čumákem z kopce naproti zdi není uplně chytrý .
Varadero 1000 mě naučilo parkovat. Akorát jsem nebyl proti zdi, ale před rybníkem .
Ať gétéčko slouží, taky se těším až na něm vyrazím. Jaru ZDAR.
Hezká barevná kombinace a hlavně kardan!
Díky borci za milý komentáře. At se vám dobře jezdi!