renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha TMAX (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Pepa95
Vloženo 13.6.2017
Aktualizováno 5.11.2020
Zobrazeno 3 952x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


T-Rex is dead, T-Max is coming!

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Gilera Nexus 500: vždy jsem byl na Italky, ale T-Max je prostě T-Max
Gilera GP 800: vždy jsem byl na Italky, ale T-Max je prostě T-Max
Aprilia SR Max 300: slabá

První dojmy - Super zátah, pohodlí, stabilita, překvapivě zábava. První nájezd na malý kruháč mě přesvědčil, že je to opravdu maxiskůtr. Tak jsem to více naklopil a bylo to hned OK:-)

Motorku bych doporučil pro - Pro toho, kdo si rád zajezdí, ale potřebuje, aby byl stroj prakticky použitelný pro denní provoz. Pro městské, příměstské či třeba zámořské cestovatele. A pro spoustu dalších, kterým učaruje.

Doplňky na motorce - Variátor Malossi, filtr Malossi, laďák Termignoni, opěrka pro spolujezdce, nějaký ten optický tuning

Recenze

No, jak začít... Vyjma týneckých a strakonických strojů v mládí a jednoho speedfighta jsem sedlal vždy jen Aprilky a Gilery. A u italských krasavic jsem myslel, že i zůstanu. Takže v poslední fázi pro jízdy do práce (cca 30 km okreska/město) a kolem domu pekelná Gilera Runner 180 2T, na delší trasy Aprilia Pegaso 650. K tomu žádný čas, minimum místa na parking (nemluvě o zimě) a takové jakoby tušení, že těch věcí je prostě moc. Jednou zjara si tak jedu krajinou, vichr kolem láme větve, prostě fajnová vyjížďka. A zničehonic mě přepadla vize (snad že mi nějak blbě fouklo pod helmu či co), že obě prodám a pořídím si něco, na čem budu moci jezdit do práce, vozit děti do školy a jednou za čas vyrazit někam za obzor. A hned jsem ho měl v hlavě. Pozor, do té doby jsem zastával všeobecný názor, že než maxiskůtra, tak to rozhodně motorku. U mě v rámci maxiskůtrů připadly v úvahu pouze sportovnější kousky, čiže Nexus a T-Max. Leč, jak píši výše, T-Max je prostě T-Max. Tak jsem si jej jel odzkoušet. Že bude těžký, to jsem věděl. Že pohodlný, to také. Ale že mě to na něm bude bavit, to jsem netušil. Čímž bylo rozhodnuto, popřel jsem vše, co jsem o jedné stopě dosud tvrdil a stal se jezdcem na T-Maxu.

A teď k věci. Jasně, není to silnice a nemá smysl to srovnávat s litrovým naháčem. Nejede dvě stě a kolena si člověk povětšinou neobrousí (hlavně kvůli stojánku). Též se nedá srovnávat s malou mrštnou padesátkou, která se protáhne i mezi nohama a žere trávu u cesty.

Jízda
Díky své konstrukci a dlouhému rozvoru má skvělé jízdní vlastnosti, které jsou rozhodně vlastní spíše motorce, než skůtru. Nekroutí se, zatáčky projíždí jistě. zrychlení má více, než dobré, navíc díky variátoru odpich vždy a všude.
Jízdní vlastnosti jsou takovou kapitolou samy o sobě, proč vlastně T-Maxe k něčemu přirovnávat Rozhodně se na něm dá i dobře zablbnout a nemohu si pomoci, ale jízda je prostě zábavná a nenudí.

S laďákem je radost se zaposlouchat, na křižovatkách stačí polechtat plyn a všichni ví, což se ve městě věru hodí.

Zatím jsem na jeden zátah urazil nejvíce cca 200km, to se dá ujet bez nějakého pocitu diskomfortu. Na konci jsem byl rozhodně v lepší kondici, než při stejné cestě třeba na Pegasu. Výhoda je možnost dát si nohy do několika poloh, což uleví nejen pozadí, ale i zádům.
Pro spolujezdce jsem instaloval opěrku zad, delší trasa ve dvou mě však teprve čeká. Na krátkých trasách přijde opěrka vhod, hlavně mám klid, že mi třeba děti někam nepřepadly.

Při vyjížďkách po okreskách T-Max rozhodně nezaostává za normálníma mašinama, rozdíl je snad jen v rychlých serpentinách, kdy si na mašině člověk před zatáčkou nakope kvalty dle potřeby a na T-Maxu to je nutné probrzdit. Ale na rychlosti to neubírá a je to vyváženo milým faktem, že se taková vyjížďka dá absolvovat v normálních botách
Vzhledem ke14"/15" kolům je třeba si více hlídat výmoly a příčné spáry, není to enduro.
Dálnice se dá absolvovat úplně v pohodě, zkoušel jsem 160, vše funguje, jak má, pocit jistoty zůstává. Leč tato disciplína mě moc v jedné stopě nebaví.

Podsedlový prostor stačí na dvě otevřené helmy či helmu a nějakou menší bagáž, notebook atd. Zatím jsem neměl potřebu instalovat kufr, až vyjedeme někam dále ve dvou, možná to přijde.

Osvětlení je dostatečné (mám verzi se dvěma potkávacími světly), čitelnost přístrojů super ve dne v noci.

Spotřeba 4,9l/100km

Co mi vadí
Stále mě obtěžují dva bezpečnostní prvky.
Nemožnost otevřít sedlo s nastartovaným motorem. Budiž, tomu rozumím a tolikrát jsem to nepotřeboval.
Nemožnost zkombinovat boční stojan s nastartovaným motorem. Od jiných majitelů maxíků jsem slyšel, co vše se může stát a stalo s nastartovanou čtvrttunou na policajtovi, ale kdykoliv vyjíždím z branky a chci jí jít zamknout, stejně mě to zase na...e.

Shrnutí
Doufám, že spolu najedeme spousty a spousty kilometrů.

Jízda Co mi vadí Shrnutí

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
skywalker.L
skywalker.L napsal 16.06.17 v 13:29

Pěkný stroj, ať slouží..

HONZAKK
HONZAKK napsal 16.06.17 v 11:16

Dobrá volba, nalítal jsem na něm 30ti,km,než jsem obměnil...Neodhadnu ty tvé zvuky,ale jednou jsem taky laboroval,nad divným pazvukem děsně dlouho a byl to převod v předním kole na náhon tachometru.Stačilo sundat přední kolo,ten převodový kroužek uvnitř promazat vazelínou a byl klid.

Vlado-1500
Vlado-1500 napsal 16.06.17 v 10:03 10b.

Dobra volba.Vykon ničím nenahradiš .Mal som aj ja, radšej kupiť toho Silverwinga, 600 vku. Takých 10 -15 koníkov mi chýba, k tým mojím 34 rom.

tomcruise77
tomcruise77 napsal 15.06.17 v 06:06 10b.

kobra33
kobra33 napsal 14.06.17 v 06:14 10b.

Super, T-max je pořádné dělo. Mám X-max 250, na mé využití ideální. Tak ať slouží a přijdeš na to, co dělá ty zvuky.

Více komentářů



TOPlist