renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha TMAX (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník KajinTheRuber
Vloženo 3.7.2023
Aktualizováno 3.7.2023
Zobrazeno 2 713x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Motorka schovana v těle skutru.

Více fotografii

Motorka koupena od Wigan Yamaha UK - Motorku jsem koupil online bez toho aniž bych na ni sedel. Dal jsem na proti ucet svuj Burgman 400. Prodejce mi motorku dovezl az pred dum a vyzvedl si meho Burgmana.

Výška jezdce: 171 cm

První dojmy - Porovnávám hlavně s předchozím Burgmanem 400. Zvuk motoru, je to úplně něco jineho - hutny a hluboky zvuk. Výborné rozložení váhy. Vyšší a šírší sedlo, při své výšce jsem na špičkách. Rychle jsem si zvykl na obrazovku misto budíků. Elektricky nastavitelné plexi = ticho za jízdy.

Motorku bych doporučil pro - Tmax bych doporučil někomu kdo chce spojit zábavu a pocit z jízdy na motorce s praktickými funkcemi skutru (lepsí ochrana proti větru a podsedlový prostor). Pokud bych měl jezdit jenom po městě, zustanu u Burgmana 400. Pokud chcete vyrazit na půldenní výlet za město - na kafe do Slavkova pro Brn'áky a na ježdění po Českém krasu pro Pražáky tak Tmax - ideální na cesty kde se nevyhnete rychlým dvouproudým silnicím.

Doplňky na motorce - Udělal jsem lehký tuning - tail tidy, černé brzdové páčky Gilles a taky Gilles oil cap a belt cover.

Recenze

20 let jsem neřídil motorku a tak jsem nepřekypoval žádným sebevědomím kolem ježdění a řazení. Tak jsem si pořídíl Burgman 400 na kterém jsem odjezdil první sezonu - asi 3000 km. Burgman má nízko sedlo a dobře se sním manipuluje na místě protože máte obě nohy pevně na zemi. Byla to výborná zkušenost a dobrá cesta pro mě se rozjezdit.

Vždycky se mi líbil Tmax a pořád jsem po něm pokukoval. Chtěl jsem něco na kratší výlety ve dvou a zároveň si splnit sen. Tak jsem v zimně procházel inzeráty a nakonec se rozhodl a vyměnil Burgmana 400 za Tmax 560.

Ted mám najeto cca 1000 km a tak bych chtěl zhrnout první dojmy. Budu porovnávat hlavně s předchozím Burgmanem 400. Oba stroje mají přibližně stejnou váhu (kolem 220 kg) a jsou v kategorii velky skutr.

1) Největší rozdíl je cítit v ditribuci váhy a poloze těžiště - Tmax má těžiště pocitově nízko a uprostřed. To je obrovský rozdíl oproti Burgmanu který má těžiště někde u zadního kola. V praxi je to nejvíc cítit když jedete a je boční vítr. Tam kde jsem se u Burgmana doslova musel prát s řidítky když byly prudší poryvy větru z boku (v létě před bouřkou, na silničním mostě atp.) Tmax jede jakoby nic a nenechá se vyvést z rovnováhy a to i v případě že máte vytažené to poměrně velké plexi.

2) Musím přiznat že ten zvuk motoru, široké sedlo a tělo a nízké těžiště = lepší jízdní vlastnosti viz popsáno výše vás u Tmaxu inspiruje si zabrat větší místo na silnici. U Burgmana jsem měl takový ten outsider pocit že jsem na skutru a musim jet pomalu škarpou :) ale na Tmaxu si přijdu víc vidět a taky být 100% rovnocenný účastník provozu s auty.

3) Na Burmanovi na vás furt fouká. Na Tmaxu jen když chcete :) S Tmaxem si prodloužíte sezonu. Velký elektricky vysouvací plexi (mám verzi TechMax) mě při mé výšce pěkně zakryje a kromě větru to vytvoří i takovou zvukovou stěnu kdy je pryč to svištění větru co slyšítě když je plexi dole. Je s tím snadné manipulovat i za jízdy.

4) Skvělé žehlí nerovnosti - podvozek je skvělý. Jezdím hlavně B-roads - to jsou takové polňačky pro Traktor a tam kde tě Burgman doslova vykopl ze sedla tam se Tmax je zhoupne nahoru dolu a jede se dál

5) Zivejsí - Tmax má sportovnější ergonomii a taky vás inspiruje ke sportovnější jízdě. Je to víc brzda plyn jízda. Začnete to dělat úplně nevědomky.

6) Pocity spolujezdce - na TMaxu musí být spolujezdec víc zapojený do jízdy. Je to víc fyzicky náročné a pro aktivního spolujezdce. Na Burgmanovi může spolujezdec sedět jako pecka. Je výš, vidí do zpětných zcátek a Burgman inspiruje k víc chill jízdě. Na Tmaxu spolujezdec sedí vic za řidičem, je víc krytý proti nepřízni počasí ale musí se víc držet a být ve stupačkách a být mentálně přítomen a reagovat na změny v jízdě.

Negativa?

Oproti Burgmanu určítě vyšší spotřeba - vzhledem k silnicím kde jezdím tak 80% času můj Tmax stráví v nižších rychlostech mezi 30 - 60 km/h a taky většinou jezdíme ve dvou. Příležitostně jedu rychleji - 80 - 90 na rychlostní silnici. Spotřeba je 4,2 litru oproti 3,5 litru/100 km u Burgmana. Asi je to ok výměna za vyšší výkon a celkově dynamičtější jízdu.

Na levé ruce trochu moc páček 1) blinkry, 2) joystick pro ovládání plexi, vyhrívání sedla a rukojetí, navigace - 3) brzda 4) tempomat - zatím se mi nedaří po paměti vždy našmátrat tu správnou :)

Garmin navigace - velká škoda že Yamaha neumožňuje streamovat z propojeneho mobilu jinou navigaci (Waze, Beeline apod) a jediné mapy které můžete používat jsou Garmin. Ani mě tak nevadí to předplatné (cca 100 kč měsíčne) jako problémy z konektivitou mezi appkou a Tmaxem. Často se mi stane že si nastavím trasu, zastavím na benzince a jak znovu nastartuju tak se to nemůže propojit. Nejvíc se mi osvědčilo používat mapy bez připojení mobilu přes kabel (má to nejméně connectivity problemu) ale roku na srdce, u stroje takové kvality je tohle fakt nejlabší článek a dost otravné.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Křeček1
Křeček1 napsal 03.02.24 v 04:32 10b.

Miluju t max?????????? krásný stroj ??

cevarom
cevarom napsal 06.07.23 v 14:27

Přeji dobré cestování, také jsem vyměnil moto za maxiskutr,a jsem fest spokojen.Tihle dvouvaly jsou docela podceňované.ale udělají perfekt službu.Jasne ve dvou to není o emocech,ale dovezou jako plnohodnotná moto..Ať jezdí.

SennaAyrton
SennaAyrton napsal 05.07.23 v 22:34 10b.

T max je víc motorka jak některé motorky a jízdní vlastnosti má super, měl jsem model 2014

BezprstyBill
BezprstyBill napsal 05.07.23 v 18:18 10b.

Milan1963
Milan1963 napsal 03.07.23 v 17:19 10b.

Více komentářů



TOPlist