renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Yamaha TMAX (2022)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník LukasBMWGS
Vloženo 12.9.2022
Aktualizováno 13.9.2022
Zobrazeno 992x
HODNOCENÍ PROFILU OD 2 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Mockrát jsem slyšel Tmax je nejvíc, je jiný atd.. ale proč proboha stojí 325 tisíc nebo 360 tisíc ??? tak dlouho jsem se mu vyhýbal až jsem udělal zkušební jízdu a objednal nový Tmax 2022 ve výroční barvě žlutá co měl úplně první Tmax před cca 22lety.

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:YMoto Praha (Praha 4-Braník)

Výška jezdce: 178 cm

První dojmy - Sportovní duch stroje s předpoklady být ve městě ten nejrychlejší, obratný skvělý podvozek a k tomu absolutně lineárně dávkovaný dost slušný výkon bez jakéhokoliv cukání na zadní kolo dává úsměv při svezení.

Recenze

MOTORKU/SKÚTR BYCH DOPORUČIL: Kdo chce kvalitní, skvěle zpracovaný, relativně velmi silný (35 KW) skútr s naprosto skvělým podvozkem. (mám tu možnost okamžitého porovnání s předchozím moto Honda Forza 750)

PROČ? Tmax?
Výběr ovlivňuje situace na trhu, když chcete utratit nemalé peníze za velký a opravdu silný skútr, tak moc na výběr ani nemáte. Hondu Forzu 750 s DCT už ne (již jsem měl a recenzi jsem napsal), BMW, Aprilia, Suzuki už nic nad 500-600cm3 nového nemá a čínské stroje ani Kymco zatím nevyhledávám.?

PODVOZEK/MOTOR:
Motorku jsem kupoval novou, tedy prvních 1000km do servisu jsem zajížděl pečlivě na 4200 otáček (Yamaha doporučuje až do 1600km) a krátkodobě lze přesáhnout, ale nedoporučuje se. Tedy trochu nuda a hlavně při těchto otáčkách to najíždí variátorem velmi pozvolna na 80-100km/hod rychlost. Tedy na dálnici nepoužitelné, pak už musí být otáčky hodně přes 5000ot. Po zajetí to byla jiná liga, motorka se nechá a jela by snad 200km/hod. Brutálně svižné a okamžité zrychlení bylo fakt vždy s úsměvem.
Podvozek Tmaxu je opravdu velmi dobře postaven. Záda netrpí při přejezdu nerovnosti ani při horších silnicích, zadní kolo je znatelně lépe odtlumeno oproti Forze, kde každá nerovnost se Vám podepsala do zad. Brzdy jsou příkladné a velmi dostatečně dimenzované včetně ABS na obě kola. Občas jsem si připadal jak tramvaják, kdy berete za plyn a zase zpomalíte, aby zase mohlo přijít to krásné zrychlení. Hlavně velmi lineární zrychlení… bez jakéhokoliv cukání nebo škubnutí při řazení. Tmax má pohon zadního kola řemenem a variátorem cca na 20tis km.. a Forza má řetěz a DCT převodovku. Toto je hlavní a řekl bych nejzásadnější rozdíl od velmi povedeného konkurenta Honda Forza 750. Tyto stroje bych považoval za největší přímé konkurenty.

NOVÝ LCD PANEL:
Tento nový model 2022 má velký LCD panel (velikost je tedy reálně menší než jeho fyzický vzhled, protože boční části tvoří kontrolní ikonky na černé ploše mimo display). Na výběr je ze tří zobrazení - budíků - themes. Jeden zvolíte a už asi nebudete měnit. Na krajích displaye se umí zobrazovat veškeré info o stroji atd. teplota motoru, venkovní teplota, průměrná spotřeba, dojezd, ujeté vzdálenosti atd.. Konektivita s telefonem a nutné aplikace do telefonu je věc kterou bych nazval - jedná velká zbytečnost. Když stáhnete dle návodu 2 až tři aplikace od Yamaha do telefonu, tak oproti konektivitě co má nyní Honda sync je toto velký špatný. Hlavní předností má být aplikace Garmin, která je za měsíční poplatek a pak sice zobrazuje navigaci přímo na display, ale bez zaplacení je celé jen otravné a k ničemu. Tedy po spárování jsem vymazal a už nikdy nepoužil. Tím pádem nefunguje ani vyhledávání pozice motocyklu, tedy ani jednou mě neukázalo na mapě v aplikaci správné místo. Stačí tedy jen spárovat bluetooth a využívat jen jako info o volání a spárování handsfree a ostatní vůbec radši nepoužívat.?

VLASTNĚ NECHÁPU... Tmax?
Upřímně po delším užívání Tmaxu jsem přišel na zásadní otázku. K čemu ta motorka je vlastně určená. Do města je vlastně zbytečně silná, na parkování na ulici a kdekoliv je dost drahá. Na výlety nad 100km je vlastně dost nepohodlná a delší cesty někam po Evropě prakticky nepoužitelná. Tedy proč jí vlastně kupovat? pak si ovšem vždy vybavím cesty kolem pláží u moře jen v trenkách a triku nebo jízdu v teplých krajinách, kde využijete tento skvělý stroj více jak 4 měsíce v roce a tam ho chápu. Tam bydlet, tak ho tam chci v garáži a tyto otázky si nepokládám Jsme v ČR a tady ta využitelnost je opravdu slabší. Tedy pokud plánuje cestovat nebo cokoliv jiného (příklad terén), stejně musí být Tmax v garáži jako další stroj v řadě a na to je tedy pekelně drahý.

JÍZDNÍ REŽIMY:
Jsou k dispozici dva jízdní režimy. D a S. Při režimu D je jízda poklidnější a jemnější, při S je znát citlivější reakce plynu a nástup výkonu. Nic jiného se u motorky nezmění, jedná se pouze o dávkování výkonu na plynovou rukojeť. Ovšem Sko je takové hravé až dravé a tím jak brilantně motorka vystřelí a s doprovodem velmi hezkého vrnění z výfuku Vás bude bavit.

DETAILNÍ HODNOCENI MOTO:

ZAPORY:
- posed je dlouhodobě nepohodlný, pouze na krátké jízdy - město.
- nucený Garmin pro využití map, jinak neumí zrcadlit ani jinak zobrazit mapy.
- cena stroje je fakt vysoká
- využití motorky v našich podmínkách

KLADY:
- skvělý podvozek, pohodlný, obratný, skvěle ovladatelný
- motor a výkon naprosto dostatečný a zábavný - hlavně lineární bez škubání
- příkladné zpracování všech detailů, kvalita
- design nového modelu se povedl
- zamykání hl. stojanu při zamknutí řídítek - elektromechanická aretace

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
puffybodie
puffybodie napsal 21.09.22 v 17:17

janpoko> Ano, to je jeden ze zasadnich problemu techto radoby maxi skutru s tunelem uprostred napric vyrobci. Poloha nohou (konkretne kolena vs kycle) pri sezeni pro lidi nad 180/185cm. Tuhle zakladni vec by jim rekl kdokoliv s odbornosti na rehabilitace, kdyby se jich pri vyvoji zeptali. Z toho duvodu pro vyssi lidi je uplne pecka Honda SH nebo Vespa GTS (ale i ty small frame Primavera/Sprint) - obecne proste rovna podlaha idealne nebo jen mini tunel, protoze tam se sedi uplne jinak a u Vespy dle verze (ale da se i vymenit) sedlo, ktere umoznuje menit polohu nez jen jednu urcenou. Z tech vetsich je v tomhle super i Piaggio Beverly 400 (tuto sobotu jdu zkouset zrovna)

puffybodie
puffybodie napsal 21.09.22 v 17:14 10b.

10 za design a recenzi, ale pro skutr jako takovy asi ne a duvod proc jsi dobre vystihl v recenzi. Tenhle trend maxi "skutru" se zacina vymykat kontrole a vubec nepripomina to co ma byt skutr.

To sedlo vypada fakt otresne navic hned ten tunel s nadrzi, ktery ani neni dole a clovek musi prehazovat nohu jak na motorce. Ale klasicky dlouhodoby problem Yamahy s jejich "maxi" skutry, tady prekvapive problem i pro mensiho cloveka.

Vyuziti v nasich podminkach je sice z pohledu ochrany pred pocasim urcite dobre, ale prilisny vykon, slozitost a hodnota stroje ukrajuje z realne vyuzitelnosti opravdu praktickeho skutru. A co se zmenilo oproti prvni/druhe generaci, kterou jeden clovek tady tahal i na cesty po Evrope, ze u nove ma clovek dost uz po 100km???

Ta hruza s aplikacemi a propojeni s displejem u Yamahy a pri te cene by mel byt automaticky narok na reklamaci a vraceni penez.

Kymco AK550i by asi dopadlo dost podobne a jedine zajimave by bylo porovnani chovani podvozku vzhledem k tomu, jak to ma Kymco reseno. V mensi a zabavenjsi forme to dali do KRV 180, ktery jde v Asii na dracku, ale u nas se asi bohuzel nikdy neobjevi.

janpoko
janpoko napsal 13.09.22 v 21:14 10b.

Souhlas do posledního puntíku. Super svezení, podvozek i motor. Jen ten posez i při mých 183 cm prostě strašně vysoko kolena, až mě z toho zalomení bolely kyčle (to je ale nejspíš můj problém). Na BMW C400X mám daleko větší pohodlí. Každopádně až na posez je to fakt to nejlepší, co jde teď nové koupit.

Více komentářů



TOPlist