renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 650 (2010)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Sylver
Vloženo 4.4.2016
Aktualizováno 4.10.2019
Zobrazeno 2 859x
HODNOCENÍ PROFILU OD 6 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Universysální bajk - motorka vhodná jak na lítání kolem komína, tak do města, tak na delší cestování a věřím, že zvládne i lehký off
Edit po čase: Asi jsem si vybral správně, jelikož už netrávím čas procházením inzerátů a hledáním té pravé moto.

Více fotografii

Výška jezdce: 170 cm

První dojmy - První dojem - výborná ovladatelnost, projev motoru. Trochu mě překvapil tvrdší/silniční podvozek. Nastavil jsem na standard (dle manuálu 68 kg jezdec), ale pořád se mi to zdá tvrdší. Zkusíme ještě povolit. Tohle je na Versysovi super, ta možnost nastavení. K motoru - dá se kochat na 3k ot., ale stačí trochu přidržet pod krkem a Versys letí jak Šemík s Horymírem na zádech. Řadový dvouhrnek se k vytáčení nenechá přemlouvat. Ve srovnání s předchozím jednobuchem ... vlastně to nejde moc srovnávat. Edit po čase: podvozek mi už tak tvrdý nepřijde. Nechal jsem na standardním nastavení. Zatím mi to tak vyhovuje. Motor se dá podtočit i na 2tis.ot. a sebere se z toho. Po vrácení origo rozety (46z.) šel motor ještě víc do síly. Častěji a dřív řadím.

Motorku bych doporučil pro - Pro koho je moto nejvhodnější nevím, ale chtěl bych, aby ridery menšího vzrůstu neodradila v případě Versyse udávaná výška sedla! Sám mám 170cm a spíše kratší nohy a jde to v pohodě! Je to totiž jen a pouze o cviku sesedat na jednu nohu.

Doplňky na motorce - Jen takové pro zpříjemnění: hřející hefty Oxford, 12V zásuvka, padací rámy, vyšší plexi...

Recenze

Majitelem jsem od Velikonoc 2016. Zatím najeto cca 1000km. Info a fotky doplním. Určitě to bude chtít dovybavit padacími rámy (zvažuji Givi nebo SW-motech), vyšším plexi (Givi?), vyhřívanými gripy, ochranou páček, USB zásuvka a podobné fičurinky pro příjemnější cestování. Boční kufry (Givi V35N) jsem dostal k motorce + příprava pro top case.
Řeším nepříjemnost - těžké otvírání víčka nádrže. Nejdříve jsem myslel, že je něco špatně se zámkem, po konzultaci s předchozím majitelem je problémem podtlak v nádrži. Patrně nefunguje odvzdušnění, čímž se v nádrži dělá podtlak a víčko jde jen velmi ztěžka vyklopit.

Edit: Najeto cca 4tis.km. Padáky přidělány, nakonec jsem zvolil Kappa KN422 (=Givi TN422). Kéž by zůstaly nevyužity. Dále přibylo vyšší plexi od Givi D410ST. Po zjištění, že mi pan původní majitel dal na motorku bezkroužkový řetěž, musel jsem řešit i tuhle věc. Vyřešeno komplet řet. sadou s řet. DID 520 VX2, X-ring.

Na základě této zkušenosti jsem vyměnil také olej vč. filtru, ikdyž na něj bylo najeto opravdu ani ne 2tis.km. Ale aspoň má člověk jistotu. Versysovi svítí na tachometru víc než 44tis.km a je na čase zkontrolovat ventily. V plánu jsou také nové svíčky, vzduchový filtr atd. Ale to je vlastně pořád jen spotřební materiál.

Zvláštností pro mě je přední brzda. Páčku jsem měl nastavenou na největší vzdálenost od rukojeti, přesto zabírala až za půlkou a nebylo to vůbec příjemné. Brzdilo to ale zatraceně málo. Chtěl jsem řešit kapalinu, hadice, desky, kotouče ... Nakonec jsem otevřel nádobku na řídítku, zjistil že taková ta gumová krytka pod víčkem je zvláštně pomačkaná, jakoby nedržela původní tvar. Po narovnání světe div se ... ono to najednou funguje! Někdy stačí jen málo. Škoda, že jsem tohle nezjistil dřív. Teď se zaměříme na zadní. Ta zatím funguje jen jako ON/OFF.

Vůle na ventilech zkontrolovány, byly v mezích. Motor dle tacho při 45 tis. km. Při té příležitosti rozděláno a vyčištěno víčko nádrže - problém s podtlakem odstraněn.

Zima 2016 - servis - výměna vzduch. filtru a svíček NGK. Kvůli vzduch. filtru sundávat nádrž? No to mě po*er! Ale nebylo to tak složité, šup šup, nádrž dole, air-box pod ní. Filtr je v případě této motorky molitanový a tudíž stačí vyčistit/vyprat, nechat usušit a může se vrátit zpět (pokud není nějakým způsobem poškozen). Já jsem dal teda nový od HF, starý přijde vyprat a bude nachystán na svou další směnu. Řešil jsem jestli jej něčím napouštět, hlasy z Kawasaki řekly, že to není potřebné.
Při té příležitosti se dostalo i na nové svíce. Žádný experimenty, stejný typ jako originál, tedy iridiové NGK CR9EIA-9. Po vyndání air-boxu přístup v pohodě, jen to chce mít to správné nářadí.

Zjara ještě vyměníme brzdovku (DOT 4), zadní gumu - obj. Pirelli Scorpion Trail, olej s filtrem a tradá.

Spotřeba dlouhodobá mezi 4,5-5.

A pokud to někdo dočetl až sem, přidám citaci z testu časopisu Bike, která vystihuje podstatu této motorky: "Moje zlatá ženuška bývala šéfkuchařkou. To znamená, že si doma opravdu skvěle jíme, ale taky to, že v kuchyni je trochu nedůtklivá a přísná. Není to žádné Ramseyovské hulákání, ale je pořádně frustrovaná, když vytrvale ignoruji její sadu nožů, z nichž každý má svůj speciální účel, a všechno vytrvale krájím svým středně velkým univerzálním nožíkem. Rozhodně to není perfektní nástroj, ale na moje nemotorné krájení, napichování a řezání bohatě stačí."

edit: prodáno v květnu 2018 s najetými 52.000 km

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
DavidŠlechta
DavidŠlechta napsal 12.07.17 v 23:29 10b.

BorisVTR
BorisVTR napsal 01.09.16 v 22:06 10b.

Moc pekna Kawina. Davam 10b

Milan1963
Milan1963 napsal 23.06.16 v 17:48 10b.

Pěkná, i ta výbava je . At' Ti dělá radost.

Pedro350
Pedro350 napsal 09.04.16 v 22:29 10b.

Dobrý výběr, užívej si najeté kilometry

jelda-f
jelda-f napsal 09.04.16 v 19:54 10b.

Pohodová Versyska na cesty ;) pěknou sezónu a kolama dolů

Více komentářů



TOPlist