PROFIL MOTORKY

Kawasaki Versys 650 (2008)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Frankie
Vloženo 10.2.2015
Aktualizováno 22.2.2016
Zobrazeno 6483x
HODNOCENÍ PROFILU OD 20 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.4

Popis motorky


"Fuj, to je ale hnusný, to bych si nikdy nekoupil !" (před rokem)
"Jak sakra s něčím tak ošklivým může být tolik srandy ?" (teď)

Více fotografii

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda VFR 750: v devadesátých letech to byl můj sen a když jsem narazil na jednu krásně zachovalou, červenou a s leštěnými ráfky, už už jsem pro ní jel. Bohužel byla rychle pryč.
Suzuki GS 500E: je to prostě jednoduchá a krásná klasická motorka, která si na nic nehraje a kdysi se mi na manželčině GSku moc dobře jezdilo. Ale zase proč kupovat znovu něco co už jednou v garáži bylo ?

První dojmy - Jééé, ono to naživo není až tak odporný jako na fotkách. Když si odmyslím tu přední divnolampu, je to i celkem hezká motorka, hlavně ze sedla, líbí se mi budíky a dobře se na tom sedí. První svezení ukázalo slušnou sílu motoru, obratný podvozek a dobré brzdy.

Motorku bych doporučil pro - Kdo se dokáže přenést přes ten ošklivej čumák a sveze se, bude pak už jen příjemně překvapen. Takže je mašina pro někoho, kdo nekouká na vzhled, ale na jízdní vlastnosti, zábavu, praktičnost a nízké pořizovací i provozní náklady. Chce jezdit cestou necestou a klidně i někam dál. Klidně i pro začátečníka, ale ani zkušeného neurazí.

Doplňky na motorce - Předchozí majitel dal zadní blatníček s krytem řetězu v barvě motorky a vyšší cestovní plexi.
A já k tomu přidal: plotna na kufr, vyhřívané rukojeti, zásuvka 12V, chrániče páček, prodloužený přední blatník (originál je moc krátký, projel jsem jednou louží a mám bláto až na chladiči), pancéřové brzdové hadice vpředu a pořídil šikovný malý tankbágl.

Recenze

13.1.2015
Kdyby mi někdo cca před rokem řekl, že si po Cagivě Raptor 1000 a KTM 990SM pořídím právě Versyse, hooodně bych se mu vysmál. Já a TOHLE ? Ani náhodou ! Leč člověk i časy se mění a dopadlo to nakonec tak, že někdy začátkem ledna jedu přes Prahu s motorkou na káře a do zrcátka na mě čumí nějakej mimozemšťan
Koupil jsem si "to" (ještě pořád nevím jak jí budu říkat, asi Veruna nebo Sysel ? Ne, nejlepší bude Sysák) protože chci víc cestovat. Zkušební jízda sice odhalila překvapivě tvrdý podvozek a vibrující motor, což jsou vlastnosti pro cesťáka absolutně nevhodné, ale to už jsem holt já, dělat věci nelogicky a jinak Teprve čas ukáže jestli to byla dobrá volba.
A jak jsem se k ní vůbec dostal ?
Ve dvaceti jsme museli mít rychlý a sportovní motorky a endurářům a cestovatelům jsme se smáli. "Jen počkejte vy blbci, jednou na tom budete jezdit všichni", pravil jeden z nich. A měl pravdu ! Na cestovní enduro musí člověk dozrát. Před čtyřmi lety s Raptorkem v Pyrenejích jsem vedl rozhovor na podobné téma a skončil jsem s tím, že naprosto nechápu proč si někdo kupuje motorky jako BMW GS. Je to hnusný, drahý, má to hroznej zvuk, zkrátka je to hrozně nepřitažlivá věc. A motorka je přece v první řadě o kráse, přitažlivosti a ne o praktičnosti, nebo snad ne ? A známý, se kterým jsem tenkrát vedl tu debatu, odvětil něco ve smyslu:" ale podívej se kdo na tom jezdí, žádný přerostlý puberťák jako jsi ty, ale chlápek přes 40, kterej se vyřádil zamlada a teď už to má v hlavě srovnaný, ty nepatříš do cílové skupiny pro tyhle motorky"
Dnes jsem o pár let starší a na něco se už dívám jinak. Ještě pořád bych si GS nekoupil, ale už chápu důvod proč to někdo udělá. A protože ještě pořád nechci z vzteklého naháče přejít rovnou na umírněného cesťáka, zkusím nějaký mezistupeň.
Co mě vůbec přimělo ke koupi motorky ?
Sešli jsme se onehdá v listopadu s kamarády v hospodě a z jednoho vypadne: "pojedeme v létě do Skotska ?" Říkám že na to nemám vhodný stroj, na Raptoru ani na XTčku se mi nikam daleko jet nechce. Ale docela bych jel už někam jinam než pořád jen do Alp. A tak začínám koukat po inzerátech a hledat něco cestovnějšího než mám právě v garáži. Paradoxem je, že na Raptorkovi, který se na cestování příliš nehodí, jsem asi 5x projel Alpy, 1x Pyreneje a za deset let na něm dal přes 80tis.km. A teď, když mám doma dvě děti a na ježdění asi tak 5x méně času, si chci koupit cesťáka... Prostě opravdu logické rozhodování
VFR750 mi uteklo (asi to tak mělo být), GS500 už není asi žádná v pěkném stavu a tak jsem na to šel takhle: Musí to mít objem pod litr, nesmí to vážit čtvrt tuny, ideálně dvouválec, musí to zvládnout dlouhé cesty na jakémkoliv povrchu, cena ojetiny max. 100tis. . A začal jsem zjišťovat, že toho vlastně moc na výběr nemám. Jednoválce (XT660Z i BMW GS650) jsem vyloučil hned, jeden mám doma a na můj vkus to dost vibruje a nejede. Tříválec Triumph Tiger 800XC je moc krásná mašina, bohužel cenově naprosto mimo a čtyřválec nechci. Z dvouválců nám tedy zbývá:
1) Honda Transalp (ať už 650 nebo novější 700). Asi to bude pohodlný, ledacos to projede a vydrží to věky, ale je to moc líný, těžký a usedlý. Pro dědky Taky ceny se mi zdají vysoký.
2) Suzuki V-strom 650. Je to velký, je to ošklivý a připadá mi že to má každej. Takový BMW pro chudý. Takže to taky nechci. Navíc ceny se drží dost vysoko i u mašin co mají dost za sebou.
3) BMW F800 GS. Rozumný poměr výkonu a hmotnosti a slušné terénní schopnosti. Cože ??? Ojetina s 60ti tis.km na tacho a stojí to stejně jako nový Versys ? No fuj to je drahý, jo vlastně to je BMW, já zapoměl.
4) Honda Africa Twin 750 je dnes už skoro veterán a navíc za hrozný peníze
5) Obludy typu Honda Varadero, BMW GS 1150, Yamaha Ténéré 1200 či Moto Guzzi Stelvio jsou už moc velký, těžký, drahý na nákup i na provoz. Zamítnuto ihned.
6) tak nějak mě srdce pořád nejvíc táhne ke KTM 990 Adventure, je to poslední litrová motorka která si nehraje na enduro, ale skutečně jím je a na pořádných gumách projede všechno a zároveň se na ní dá absolvovat delší cesta. Navíc je to relativně jednoduchý stroj bez zbytečné elektroniky, kterou jsou dnešní motorky doslova přecpané. Rozum ale říká STOP ! Drahý nákup, drahý provoz a navíc ještě stále příliš palčivá vzpomínka na nedávnou zkušenost s KTM 990SM, což byl strašnej krám. Žralo to litry benzínu, oleje a vody, pořád se to přehřívalo, podvozek se s kuframa choval příšerně, brněly z toho ruce a motor měl úzký rozsah použitelných otáček. Jediná skvělá věc byly brzdy a spojka. Člověk je tvor učenlivý a proto by se měl ze svých chyb ponaučit a už je neopakovat. Nebo ne ?
Pak jsem si jednoho dne všiml Versyse (taky je oranžovej )a po překonání počáteční nechuti, ba přímo odporu jsem se o něj začal zajímat. Všude na něj pěli samou chválu, jako že to jede, nežere, nese.e se to, je to lehký, obratný, ovladatelný, za slušný peníze, údajně má zvládnout od každého něco, to znamená město, cestování, i lehký terén atd. atd. prostě taková Multistrada pro chudé. A tu jsem vždycky chtěl Teda do doby než jsem se na ní svezl a otrávila mě přemíra elektroniky. A taky nemá Versyse tolik lidí.
Jel jsem se tedy na jednoho podívat. Konkrétní kus byl v hrozném stavu a deklarovaných 17 tis. km neměl ani náhodou, spíš dost přes 50 tis.km, dovozka z Itálie, jak jinak Ale jelo se na tom moc pěkně a naživo vypadala mnohem líp než na fotkách, hlavně díky oranžové barvě. A proto jsem zamítl i druhou nabídku, která byla sice s CZ původem, v dobrém stavu a jasnými km, ale stříbrná. A tak teprve třetí shlédnutý Versys mi směl začít říkat "pane". Už na první pohled majitel pečlivka, motorka čistá a udržovaná, druhý majitel v CZ, uvěřitelné km (27 tis.) a pravidelný servis. Jako bonus malý kufr, cestovní plexi a světe div se - o 5 tis. levnější než ta stočená dovozka, trpělivost a nákup přes zimu se tedy (snad) vyplatil.
Jel jsem na tom jen kousek, ale dojmy veskrze pozitivní, motor mi vyvolal vzpomínku na GS500, jen má víc síly a také vibrací, krásně táhne odspoda a 130 je tam hned, i díky poměrně krátkým převodům. K brzdám nemám co dodat a podvozek působí obratně a jistě, do zatáčky to jde samo i díky úzké zadní gumě, zvládne i lehký terén a překvapil obrovský rejd.
Na jaře vyměním olej, filtry, svíčky, brzdovku a gumy. Jen pořád řeším které, aby aspoň trochu zvládly výlety mimo asfalt. V 17" rozměru mi z toho vychází zatím Avon Distanzia, Pirelli MT60R nebo Scorpion Trail, či Metzeler Tourance Next, uvidíme.
Místo Skotska jsme se nakonec rozhodli pro Bosnu, Černou horu a Albánii, takže Versysku, v létě tě čeká pořádná zatěžkávací zkouška ! Pojedou s námi dvě XTčka, tak se nesmíme nechat zahanbit a musíme ukázat, že to není o motorce, ale o rukách...

20.2.2015
Najeto cca 40km po silnicích který dobře znám. Nejsilnější dojmy:
1) má to strašně krátký rychlosti, jednička na trial, dvojka na rozjezd, šestka použitelná od 70ti výše. Jedu víc jak 120 a pořád hledám šestku která tam už přitom dávno je. Ale zase to aspoň pěkně táhne bez nutnosti podřazovat
2) maximálka cca 185 a docela to fouká kolem plexi někudy na tělo, hlava v pořádku
3) jak někdo někde psal že je vhodná na rozbitý cesty, tak to teda jako fakt neee, možná pro někoho kdo má 100kg, ale s mými 62kg to na rozbité silnici dost drncá, podvozek už přitom je nastaven dost naměkko
4) do zatáček to jde úplně samo a díky obrovskému rejdu se otočím na místě
5) spojka a plyn jdou docela ztuha a i na řadičku se musí občas přitlačit

19.3.2015
Po najetí pár stovek km můžu zodpovědně říct, že:
Klame tělem, NENÍ to cesťák, NENÍ to enduro, je to točivý motor z naháče, posez z endura a podvozek z motardu, prostě Versys.
Je to skvělá a výborná motorka, bohužel pro naprosto jiný účel než pro jaký jsem jí pořídil Po roce jí asi prodám. Důvody následující:
1) podvozek, přestože ho mám nastavený co nejvíc naměkko, hrozně skáče a drncá, na rozbité nebo jen trochu hrbaté silnice je motorka nepoužitelná, nutno jet ve stupačkách jaké to dělá rány do zad.
2) za plexi (a to mám neoriginál vyšší s deflektorem) na mě fouká, takže se musím pořád nějak krčit aby nefoukalo na helmu a i tak pořád fouká na tělo
Takže potom nechápu proč to má delší zdvihy a vyšší posez když je to stejnej kostitřas jako italský naháč a fouká na tom taky tak. Asi image.

Abych jen neremcal, našel jsem i výhody:
1) výborný motor, uprostřed otáček táhne jako dvouvál a ochotně se vytáčí jako čtyřvál, nežere a vibrace, před kterými všichni varují, jsou naprosto v pohodě, i ve stošedesáti v pohodě zrychluje až do stoosmdesátky, kterou drží i do kopce a maximálka se po chvíli vytáhne na 200km/h, obdivuhodné
2) díky krátkým kvaltům jde dobře za jedna na zadní a přes spojku i za dva a jinak není nutno při klidné jízdě často řadit
3) tvrdý podvozek je pevný a stabilní při tzv. prasojízdě, to znamená při 150ti v zatáčce se ani nehne, teprve při 170ti se trochu zavlní, výborná ovladatelnost, ochota zatáčet je skvělá a náklony zdánlivě nekonečné, dává hodně důvěry
4) překvapivě silné a dobře dávkovatelné brzdy

Abych to shrnul, dá se na tom skvěle blbnout a nedá se na tom cestovat, natož pak po horších cestách. Spíš nez Multisrandu mi to připomíná zmenšenou KTM990SM, ale s tvrdším podvozkem a se slabším, ale celkově lepším motorem.

Takže vedle Raptorka mám v garáži další motorku která mi dává smysl jen když jedu jako hovado, ach jo A to jsem se chtěl zklidnit...

7.4.2015
najeto dalších pár stovek km a problém s tvrdým podvozkem vyřešen ! Stačilo pořádně naplnit kufr a už to se mnou na hrbech neskáče, ale začalo to i trochu pérovat
Zkusil jsem i nějaký šotolinky a pár lesních/ polních cest a i přes omezení daná silničnímí a ještě sjetými gumami se to celkem dalo. Ufff, už se tý letní Černý Hory a Albánie už tolik nebojím...

12.5.2015
po najetých cca 3tis. km můžu prohlásit že spokojenost. Jede to slušně, nežere to (4,6 cca), dá se ujet v pohodě 500km za den (výborná sedačka, o něco horší plexi co žene vzduch na tělo, zato na helmu ne a trochu vadí vibrace). Dost mi to připomíná Fazera, co běží na dva válce a proto trochu víc vibruje Taky obratný praktický univerzál s polokapotou, i když Fazer měl obrovské místo pod sedačkou, lepší ochranu proti větru a rozhodně lepší brzdy. Ale zase neměl tak tuhý podvozek a delší zdvihy.
Jinak problém s příliš tuhým podvozkem vyřešen - vozím kufr :-) V něm pár drobností a stačí to. Už motorka na hrbech neposkakuje, ale trochu péruje, jsem prostě na ní moc lehkej (62kg)
Ideální motorka, pokud chce člověk skončit v práci o něco dřív, dát si vyjížďku po všech možných cestách a jen tak mimochodem při tom v pohodě najet přes 300km.

07/2015
zatím letos najeto přes 7tis.km a pohoda. Dovolenou na Balkán jsme také zvládli. Slovinsko, Bosna, Černá Hora a kousek Albánie. Pokud se jede po asfaltu, jedno jestli hladkém, nebo rozbitém, prostě jakémkoliv, motorka to zvládá. Když se narazí na šotolinu, už je to horší, hlavním limitem jsou zde gumy. Nejde ani tak o vzorek, jako spíš o silniční rozměr. Menší kamínky ještě jdou, ale pokud se na cestě objeví větší kameny anebo díry, musí se jet pomalinku a krokem. Ale s tím jsem počítal a proto jsem jel pomalu a opatrně a ty dva blázni s XTčkama na mě holt museli počkat. No a na silnici jsem byl opět králem já.
Ono je to o tom, že si člověk musí rozmyslet co chce, jestli si bude cca 1500km do Albánie užívat na silnici a relativně v pohodlí a pak těch 50km pomalu po šotolině nějak přežije anebo jestli bude trpět na enduru 1500km jen proto aby si pak užil 50km šotoliny... Za mě jednoznačně ta první varianta :-)
Cestovalo se dobře, malá spotřeba, velká nádrž, pohodlná sedačka (500km denně není problém), přes plexi tolik nefouká a naložená motorka nemá horší jízdní vlastnosti, spíš naopak, aspoň to trochu péruje. Jen ty brzdy žádná sláva, ale to se bavíme o alpských průsmykách, naložené motorce a náročném uživateli, většině normálních lidí budou nejspíš stačit.
Při přímém srovnání s jinou motorkou jde ztuha spojka a řazení taky nejde kdovíjak lehce a potichu.
Jo a gumy drží skoro až na kraj, na vodě taky nějak jo, šotolinu zvládly a vůbec neubývají, spokojenost převeliká.

S Versysem se to má zkátka tak, že začátečníka nadchne, a ani zkušeného jezdce nezklame. Je to takový univerzál, který zvládne opravdu dost. Naposledy jsem psal toto o XTčku, ale Versys jde ještě o kousek dál a to hlavně v oblasti komfortu a pohodlí. Ale jako s každým univerzálem se zde trochu ztrácí emoce. Co tím chci říct ? Kde končí XTčko, začíná Versys. No a kde končí Versys, začíná Raptor. To znamená, že s XTčkem se slušně svezu v terénu i na jakékoliv silnici. Versys ubírá terén (ale šotolinu v pohodě dá), ale o to víc přidává na pohodlí. Najedu pohodlně spoustu kilometrů, svezu se svižně, užiju si to...je tu jedno ALE. A tím jsou pocity z jízdy a emoce. Versys není špatný, ale chybí tomu koule. Motor jede pěkně, ale ruce netrhá. Brzdí dobře, ale ne perfektně. Zatáčí hezky, ale ne úplně přesně. Je to na pohodu a chybí tomu ta agresivita, ať už při zatáčení, zrychlování, nebo na brzdách. A tu si užiju právě na Raptoru. Rychlé nízké průlety zatáček, drsné předjíždění podpořené pořádným zrychlením, brzdění na poslední chvíli, spousta šíleného smíchu do helmy a vyplaveného adrenalinu po jízdě. Agresivita, emoce. Tak přesně o tom Versys není. Takže jsem si ho na rok zkusil, dovolenou na Balkán, kvůli které si ho původně kupoval, v pohodě zvládl, stále se dobře vozím, ale příští rok se poohlédnu asi po něčem jiném, co by dokázalo zkombinovat praktičnost, pohodlí a emoce.

11/2015
Po najetých 13 tis. km za sezonu můžu prohlásit jediné: veliká SPOKOJENOST. Ale přesto chci zkusit příští rok něco jiného, konkrétně Triumph Tiger 800 XC a tak je mašina momentálně na prodej...

02/2016
Prodáno. Nakonec jsem místo Tigera 800 XC pořídil Yamahu XT 660 Z Tenere. Rozhodla hmotnost a cena. Očekávám od toho mix terénních schopností obyč. XTčka a pohodlí a praktičnosti Versyse. Uvidíme.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
MAJKL.2005
MAJKL.2005 napsal 13.01.17 v 09:51 10b.

Super hodnocení, konečně někdo, u koho jsem si přečetl zkušenosti o motorce a jsem chytřejší, jak se motorka chová, lepší, než samý popisování prvních motokrůčků a co měl před dvaceti lety a že to byly mašiny atd. díky za smysluplnou recenzi 10b

koozlík
koozlík napsal 29.12.15 v 09:19 10b.

parádní smysluplný hodnocení. A rovnou třech strojů. 10 bodů! Díky

Frankie
Frankie napsal 28.12.15 v 19:50

Budu ho prodávat, tak jestli se líbí v oranžové barvě...

Více komentářů



TOPlist