renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Sportard/Adenium (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 13.9.2015
Aktualizováno 29.3.2018
Zobrazeno 7 023x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 20.03.2016, Uskutečněno: 20.03.2016, Zhlédnuto: 72x


Včera bylo venku polohnusně, tak sem se nakonec po týdnu natěšení na nějaké trajdání venku vyprdnul a počkal si podle předpovědí na dnešní lepší počasí. Kulovačku! Dneska je celý den zatáhlé, mlha, zima..no prostě to stojí zaprd. Takže sem v garáži koumal do čeho strčit... koumal sem určité úvahy ohledně funce zadní tlumící jednotky, která je tu umístěna a funguje dost nestandardním zpusobem, jelikož na 99,99999 motorek je to celé řešené uplně jinak, jenomže celé koumání trvalo asi hodinku včetně braní mír a pár skic na papíře.
Nakonec sem sa rozhodnul, že teda vyhodím tu jak já říkám "pálenicu" protože je to pro naše účely naprosto zbytečné, ba přímo škodlivé zařízení a je v tom hadic jak v pálenici na slivovicu, jediné, co by to trumfnulo by možná byla lokomotiva, a to nějaká značně nedokonalá..

První co teda bude třeba je, aby sme měli nějaké zálepky pro ucpání díry v nálitku na hlavě, kterou proudí vzduch do výfukových kanálu a posléze výfuky dále, kde plní funkci oxidačního činidla. O tom proč to nechceme a jak je to naprd je tu článek někde vzadu, to teď rozebírat nebudeme. Záslepky jsem vlastnoručně navrhnul a prohnal laserem. Takže pasují naprosto přesně jak roztečí děr, tak vnějším tvarem, kde sednou ideálně do původní těsnící podložky a jejich pacek. Pokud máme toto, máme vyhráno.







Vyšroubujeme tedy dva šrouby na hlavě a opatrně vyndáme původní kovovou trubku i s těsnící plechovou podložkou zespod - bacha aby nespadla do prostoru mezi motorem a rámem. Už by ji z tama nikdo nikdy nedostal, pokud by neobrátil motorku hore nohama, a to neni tak lehké, jak to vypadá.
Dále je třeba se zbavit elektromagnetického ventilu - to je ta napůl kovová a napůl plastová hranatá obluda pod nádrží. První co teda uděláme bude, že ostrým nožem opatrně zařízneme obě hadice někde u ventilu. Důvody jsou k tomu dva. Prvním je, že s hadicema o průměru jednoho palce se dost těžko v stísněním prostoru manipujuje, a druhým důvodem je, že ventil je posazený do škvíry mezi rámem, hadicí od chladiče a motorem, Pokud bude na ventilu něco víc namontované máme dost velikou šanci, že si poškrábeme minimálně nádrž zespod, či něco jiného. Po ufiknutí hadic můžeme odpojit konektor a začít opatrně tahat za dva dráty ve tvaru U které jsou nastrčeny do ventilu a druhý konec přibodovaný k rámu. Jedna z možností je dráty štípačkama fiknout, druhá je conejvíc táhnout směrem k přednímu kolu a ventil k zadnímu. Nakonec se podaří je vyvléknout a ventil vytáhnout. Tyto "parohy" je posléze možné zohnout směrem nahoru a celkem bez problému nám budou držet svazek kabelů nahoře nad motorem. Nebude to tak obludně vypadat a nemusíme to zbytečně řezat.

No a co dále, zbývá jedna hadica vedoucí kolem celé motorky, a kdyby bylo ve fabrice dost hadice, možná o třikrát dokola a zpátky. Je to ta hnusná hadice vedoucí nad hlavou motoru a končící v airboxu. Přesně ta hadice s modrými proužky připomínající staré úsloví o třech proužkách a Adidas.. Tady to ale působí naprosto amatérským dojmem a ničí to image celé motorky. Proto dáme pryč levý kastlík, cvakneme zdrhovací pásku a hacici vytáhneme. Na zaslepení otvoru v airboxu je nejjednodušší a zároveň nejelegantnější fiknout kousek původní hadice. No ní nasadit tuším desítku či dvanáctku inbus, který jde dost nafest - je třeba namazat a celé to zase zasunout nazpátek. Hlava inbusu krásně těsní a jeho závitová část působí jako vodítko. Jak prosté.

No a tím je celá sranda hotová. Zbude nám půl kýble harampádí v tomto stylu







Dokonce už jsem viděl, toto harampádí z některých motorek prodávat v inzerci. Bláááázni. Ano, ventil je celkem drahá záležitost, ale je úplně k prdu a vzhledem k jeho podtlakové funkci není možné jeho použití ani doakvária k rybičkám, ani k ničemu jinému. Snad do potápěčské výzbroje jako jednosměrný ventil s možností elektrického zablokování - pokud budete chtít třeba zabít tchýni a tak..

No, ale zpátky k funkci. S nově pořízenou diagnostikou jsem dokoumal, že na tento ventil neexistují ani chybové kódy, ani nic. Motorku jsem řádně projel ve všech režimech a nikde není ani stop po chybách přetrvávajících, ani odeznělých uložených v paměti. Není třeba mít strachu z nahrazování ventilu něčím jiným. Pokud budete chtít být papežštější, než papež, můžete namísto ventilu napájet klasický výkonový odpor řekněmě 20R/5W. Pokud si chcete udělat pod sedačkou třeba líheň pro ptáky, nebo myší hnízdo, můžete na místo ventilu napájet žárovku z blinkrů a vytápět si prostor pod zadkem.
No a to je zhruba asi všecko..

Jo eště nakonec.. motorka už nepráská, neprdí, její chod se zklidnil obzvlášť v nízkých otáčkách /3000/ a vesele si to jezdí.

Pokud by někdo z majitelů 660 oné záslepky, nechť ňa uháná před letošním srazem ať je nezapomenu vzít. Pokud bude chtít záslepky někdo z majitelů kompatibilních strojů xt660,mt03 a spol ať googluje, dají se pořídit na internetu bez problému v ceně +- 600kč kus.

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
hrnous (-3) napsal 06.05.2016 v 12:20

Záslepku dostane zadarmo každý majitel, pokud si ji k sobě dokáže nějak dopravit :) Dojeď na letošní sraz, jedou tam i Finska, Polska a spol.. takže bez výmluv na vzdálenost

callan (0) napsal 06.05.2016 v 12:15

tak to je super novinka, dalsi projekt pro mou dodo. Ja tu zaslepku nejak vypiluju, alespon doufam, super prace!!!


Nejnovější záznamy v deníku
  • Setkání majitelů 2018

    Tento víkend proběhlo už tradiční setkání majitelů motocyklů Jawa 650/660. Podle mých počtů zde bylo 49 motorek a 57 lidí, což je aktuální rekord. Akce byla celkem úspěšná, jediná vada na kráse bylo sobotní počasí, kdy a

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 20.05.2018
    Uskutečněno: 20.05.2018
    Komentářů: 4x
  • Olej

    Pomalu se blíží sezóna a většina lidi zvažuje zdalipak měnit olej. Existují však ti, kteří olej úmyslně přejíždí s tím, že si na jeho výměnu netroufají, či ti, kteří zase motorku nechtějí vést do motoservisu, aby jim onu

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 02.04.2018
    Uskutečněno: 02.04.2018
    Komentářů: 4x
  • Děs číslo 158 ze 160

    Dneska jedna malá přehlídka děsu běsu. Motorka už při předání výrobcem nestartovala bez pomoci startovacích kabelů z auta. Kousek tuším 158 ze 160. Na první pohled to vypadá, jako přebastlený nějaký starý svazek ze Sport

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.03.2018
    Uskutečněno: 29.03.2018
    Komentářů: 4x


TOPlist