PROFIL MOTORKY

Jawa 660 Sportard/Adenium (2020)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník hrnous
Vloženo 13.9.2015
Aktualizováno 29.3.2018
Zobrazeno 7 031x
HODNOCENÍ PROFILU OD 34 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9


Vloženo: 15.03.2016, Uskutečněno: 15.03.2016, Zhlédnuto: 7x


Dnes dopoledne došla z Yamahy diagnostika pro 660, takže sem tomu musel večer protáhnout dráty. Po nastudování 30ti stran manuálu k diagnostice jsem měl jasno, jednodůché, ale účelné zařízení.
Jdou s tím provádět tyto vecičky

Nastavení CO hodnoty - v podstatě jde o volitelné nastavení obohacení/ochuzení při velmi malém otevření plynu - do 2%. Jde o šidítko ekologického šidítka :) Když už je elektronika natolik ekologicky zmrvená, že potřebuje další elektroniku, aby to první opatření zase kousek vracela nazpět..to už je asi nějaká psychická nemoc. Jednoduše jde o to, že bylo třeba značně ochudit bohatost směsi na volnoběh a s tím spojenou produkci škodlivinm jenomže u tak velkého motoru už je problém s jeho rovnoměrným chodem, pokud nemá setrvačník jak stabilák od Slávie, takže je zde jistý mechanizmus, kdy po otočení klíčkem dojde k načtení obsahu speciální paměti s hodnotami jak moc ochudit/obohatit směs na volnoběh. Původně existovaly motorky se dvěma variantami jednotky - do roku 2006 bez lambda sondy, kdy motor běžel v openloop režimu a fungoval v podstatě spokojeně a posléze jednotky novější s lambdou a jinou emisní třídou, se kterýma už je dost těžká debata, motorky skáčou jak koza a jakékoli běžné šidítko bývá často odhalené jednotkou, a je po ptákách. Pokud by měl někdo zájem, dá se sehnat nová jednotka staršího provedení i s konektorem a veškerou lambdasondu a spol hodit do příkopy. Stane se z toho docela příjemná motorka :)

Další funkcí diagnostiky je testování veškerých akčních členů, které se na motorce nachází, tj všech vstupů čidel jednotky s výstupem přímo v dané hodnotě - stupně, volty, úhly atd a taktéž všechny výstupy - tímto jsem zjistil, že namísto čidla bočního stojanu je na motorce jenom svazek dvou kablíků zatočený do izolačky a volně visící do prostoru..
Druhá zajmavost, která takto vylezla na povrch byla nefukčnost ventilátoru chlazení. Důvod se ukázal celkem hrůzostrašný. Při výrobě kabeláže někdo zapoměl na kablík vedoucí k ventilátoru namontovat konektor, tak nechal dva dráty vesele viset také do prostoru.. Jenomže při výrobě motorky si toho někdo všimnul, a tak ho nenapadnulo nic lepšího, než kabel z ventilátoru prostě zastrčit tak nějak dozadu, aby nikde nevisel s tím, že na to asi nepřijdu.. přišel sem.

No a poslední z funkcí diagnostiky je čtění a mazání chybových kódů,jak aktuálních chyb a poruch tak všech, které byly při provozu zaznamenané..

Na první pohled fikané zařízeníčko..

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
hrnous (-3) napsal 06.05.2016 v 12:21

Jednotka potažmo motorka má vyvedené diagnostické rozhraní.. kdo hledá najde, kdo nenajde dokáže si ho vytáhnout :)

callan (0) napsal 06.05.2016 v 12:20

Super pracicka, na co jsi to napojil?

krizik1 (62) napsal 16.03.2016 v 07:29

U některých motorek se říká, že nejsou pro všechny. Totéž se ale dá říct jen o jediné značce. Máš můj obdiv za nekonečnou trpělivost, kterou vlastnictvím tohoto stroje dokazuješ

epsilon (2) napsal 15.03.2016 v 21:33

Táto diagnostika sa pripája cez niejaký konektor?


Nejnovější záznamy v deníku
  • Setkání majitelů 2018

    Tento víkend proběhlo už tradiční setkání majitelů motocyklů Jawa 650/660. Podle mých počtů zde bylo 49 motorek a 57 lidí, což je aktuální rekord. Akce byla celkem úspěšná, jediná vada na kráse bylo sobotní počasí, kdy a

    Typ: Reportáž
    Vloženo: 20.05.2018
    Uskutečněno: 20.05.2018
    Komentářů: 4x
  • Olej

    Pomalu se blíží sezóna a většina lidi zvažuje zdalipak měnit olej. Existují však ti, kteří olej úmyslně přejíždí s tím, že si na jeho výměnu netroufají, či ti, kteří zase motorku nechtějí vést do motoservisu, aby jim onu

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 02.04.2018
    Uskutečněno: 02.04.2018
    Komentářů: 4x
  • Děs číslo 158 ze 160

    Dneska jedna malá přehlídka děsu běsu. Motorka už při předání výrobcem nestartovala bez pomoci startovacích kabelů z auta. Kousek tuším 158 ze 160. Na první pohled to vypadá, jako přebastlený nějaký starý svazek ze Sport

    Typ: Odborný servis
    Vloženo: 29.03.2018
    Uskutečněno: 29.03.2018
    Komentářů: 4x


TOPlist