renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Simson S 51 Elektronik (1988)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Crowus
Vloženo 7.9.2015
Aktualizováno 12.9.2015
Zobrazeno 3 008x
HODNOCENÍ PROFILU OD 11 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Nejlehčí motorka velikosti odrážedla. Nebrzdí a nejede, ale sem vděčný že ji mám, pokaždé když prodám mašinu.

První dojmy - První dojem, když jsem na to vlezl byl, "wow to je ale mazec, daleko rychlejší než běžné kolo" . Divil jsem se, že to uřídím. Motorka padla hned do ruky ano, a taky padla hned na trávu, nicméně nějak to přežila a krásně se zvedá. Moc nesvítí a skoro nejede. Má takový zajimávý kmit v rychlosti nad 40km/h.

Motorku bych doporučil pro - Pro děti a pro důchodce, pro maminku a pro tátu, pro Honzíka a pro Mařenku. Pro každého kdo začíná a potřebuje nabrat zkušenosti na silnici a nezabít se.

Doplňky na motorce - Letos jsem mu koupil za 199Kč v Lidlu plachtu. Sice se tam nevejde uplně celej, kouká mu přední kolo, ale to bude asi tím, že plachta je na kolo šlapací.

Recenze

Motocykl jsem svého času doslova vyžebral od bratrance, který na něm léta nejezdil. Chtěl jsem mít levné přibližovadlo do práce a také mě vždycky lákalo mít motorovou sekačku. Mám najeto cca 2tis km, což není opravdu moc. Kluci co jej dostanou v patnácti letech, na něm udělají desetinásobek. Nicméně těch skoro 2000km jsem udělal první sezónu ještě před pořízením dospělé motorky.

Popisovat jízdu a vlastnosti Simsonu, je asi jako popisovat chození na štěrku v botách a na boso. Důležité je asi to, že to jede a že to smí na silnici. Budoucí motorkář si tak může osahat, jaká nebezpečenství na něj budou číhat v reálném provozu a to vše v poměrně přijatelné rychlosti. Motor je pravděpodobně z mého vozu Volvo V70, a nachází se na konci zadního stěrače. Lije se do něj magická šťáva, na kterou létaly před lety vrcholové východoněmecké sedany. Každopádně žerty stranou. Chodí to za dlouhodobých 2,7l/100 km, což se dá směle srovnávat s motocykly jako je Honda CBF250, CBF500, BMW F 650 CS atd. Myslím, že jednou jsem z toho z kopce dostal i 70km/h ale nejlépe se to cítí v garáži, anebo při takových 40km/h. Servis myslím klasický, jako řeší každý Simsoňák, cívka. Měnil jsem asi 2x. Úložný prostor žádný, ale má to nosič od výrobce, takže firma Givi se svým plastem za tisíce korun je v tomto případě nahraná.

Spolujezdec se tam vejde. Motorka zvládne i lehčí terén, při prvních průzkumech jsem ji často tahal i z lesa. Na jedničku jde na několik milisekund odlepit i přední kolo od země a je to opravdová kruťárna, když Vás u toho někdo zahlédne.

S motorkou se dá dobře cestovat do vedlejší obce, ideálně z kopce. Myslím, že jednou jsem zvládnul i něco okolo 80km za den. Nicméně a to je na vrub moderním motorkám, zadek ze Simsona nebolí. Také se nemusíte unavovat máváním na ostatní motorkáře. Jedete totiž na Símu a to pohledem ostatních status "motorkáře" ztrácíte. Úplně vidím ty opovržlivé pohledy, když jsem ze zvyku a zapomenuvší, že nesedím na Hondě, zvednul levou ruku a mávnul na projíždějící kulaté světlo a širší pneumatiku v protějším směru. Takže tahle "starost" na tomhle vysavači taky odpadá. Tím je samozřejmě cestovaní daleko pohodlnější a bezpečnější. Člověk se může soustředit jen na zvládnutí stroje a pravidelné kmitání zpuchřelých pneumatik.

Na závěr jedna rada k dobru a na vážno. Nepoužívejte olej M2T. Kupte něco lepšího. Osobně používám olej do motorových pil Husqarna. Nejen že je stavěn na vyšší otáčky, ale také způsobuje daleko menší kouřivost. V podstatě to hulí jen do kopce při plném plynu. Při normálním heftu je to tišší a prakticky to nehulí.
Simson má ještě jednu vlastnost. Nebudu to tady hájit jako ostatní zarytí padesátkáři. Na ježdění s vážnou tváří, nebo na dálku to opravdu není. Ale pokud nejste motorkář, co si potřebuje na něco hrát, ale máte prostě radost, že jedete na něčem co má jen dvě kola, tak to je přesně Simson. Honda, BMW, Suzuki, to jsou stroje úžasné, které ale měníme za silnější a cestovnější a novější. Když jedu ale do práce na Símu v těch závodních motohadrech a protektorech, přistihnu se často, že se prostě směju a něco mě tam uvnitř tak hezky lechtá. Jezdit na téhle třicet let staré parodii na motorku mě prostě baví !

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Marty68
Marty68 napsal 07.08.20 v 10:20 10b.

moc hezky napsané.

tudydudy
tudydudy napsal 14.09.15 v 16:20 10b.

Hezky napsaný . Taky mam na něm odlítaný svoje a náhodou, výpal z klidu mi do cca. 30 km/h (kvalty 1 a 2) prisel celkem brutální
P.S. Oproti fichtlu teda

SojkinXR6R
SojkinXR6R napsal 14.09.15 v 13:00 10b.

Sem nedávno dovalil jednoho pro přítelku, po 2. majiteli, kterej na tom asi 15 let nejezdil, super kup, hned šla nádrž a ráfky do růžofí barfí Jinak stav A1- ale na ty roky. když sem to rozchodil, nechápal sem jak mi to roztáhlo hubu od ucha k uchu Sou to kůl stroje :)

alfa33ti
alfa33ti napsal 11.09.15 v 23:13 10b.

Dnes vypadá legračně, ale jako kluk jsem z ní byl odvařený. Ten výfuk byl v socialistických vodách fakt cool.

Crowus
Crowus napsal 11.09.15 v 21:41

Všem díky za komentáře, jsem rád že Vás žumpák pobavil...

Více komentářů



TOPlist