PROFIL MOTORKY

Harley Davidson FXSTC Softail Custom (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rybkyn
Vloženo 14.5.2019
Aktualizováno 23.2.2023
Zobrazeno 3 405x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 19.06.2020, Uskutečněno: 19.06.2020, Stav tachometru: 63000 km, Zhlédnuto: 42x


Tak dobastleno! No, některé díly je ještě třeba doladit, ale jsme v pojízdném stavu a současná podoba je, dá se říct, finál. Místo plánovaného, již vyrobeného sissy baru, který čeká na pochromování jsem splácal dočasný, boční držák RZ a koncového světla. Stále dlužím doladit to zpevnění předních vidlí ("podkovu") a dát na lak. Původně jsem ji chtěl chromovat, ale jakmile jsem nasadil nádrž a zadní blatník, hned mi bylo jasné, že i když to bude jen malý díl, jeho motiv, stejný s nádrží a blatníkem, propojí opticky motorku do jednoho celku. V současnosti tam nemám nic, ale provozu to nevadí a navíc je to asi nejstylovější, jak jen může být (jen nesmíte projet žádnou kaluž, natož aby pršelo ). Pro uložení modulu blinkrů jsem musel vyrobit kastlík s malou přihrádkou na klíče, nůž či tak něco, umístěný vpravo pod sedlo, ale zatím je hotová pouze vnitřní část (vnější čeká na lak a na fotkách je jen dekl). Napojení paliva je plně funkční, ale vyloženě na prasáka, ... to ale dotáhnu postupně, v průběhu sezóny - upřímně, teď už na to nemám ten drive a koneckonců ..už chci i jezdit. Opravdu všechen volný čas jsem za poslední cca tři měsíce věnoval dílně a Bibinovi (jezdit jsem byl 3x). I s "nedodělky", které jsem jmenoval je motorka funkční a odzkoušená provozem (testovací jízda proběhla na dříve označovaný den osvobození tj. 9.května), ale esteticky chtějí tyto drobnost ještě doladit. A zbývá ještě jedna věc, kterou plánuju do budoucna změnit a tou jsou výfuky. Polotovary svodů mám, jak jsem už zmiňoval dřív, ale výběr koncovek a svaření svodů nechám až na zimu. To bude zase ta pravá činnost pro zahřátí a s dostatkem času na kvalitní provedení. Původní laufy jsem opatřil omotávkama a až na nehorázný řev plně vyhovují tak, jak jsou.
Práce, kterýma jsem se zabýval minulý čas se z velké části týkaly elektroinstalace a umístění spotřebičů (světla, blinkry, tacho), zadeklování prostoru baterky a výrobě "nosiče" sedla.
K elektroinstalaci bych mohl napsat slušně tlustou knihu. Trvala mi pět týdnů, dělal jsem ji sám a abych to dal, musel jsem se zorientovat v hromadě věcí a stát se vlastně auto/moto elektrikářem bez výučního listu. Kamarád -autoelektrikář- u mě byl na prvotní konzultaci jednou a naznal, že využije maximu komponentů z původní instalace. Pak už jsme se nepotkali (hlavní důvod byla karanténa) a já se do toho v tomto duchu musel pustit sám, ale s velkým strachem, protože jsem o tom ze startu věděl úplné hovno ..jiný výraz by nevystihl moje počáteční vědomosti. Dnes vím, že mělo být pár věcí od začátku jinak, a protože jsou jak jsou, dneska nemůžu minimálně právě u elektroinstalace mluvit o stylu staré školy. Konec konců kotoučové brzdy a ozubený řemen to jen potvrzují - takže né styl old school, ale přestavba inspirovaná stylem old school. Dobíjení a zapalování s jakýmsi "zapalovacím modulem" (opsáno z manuálu) jsem ani měnit nechtěl, ale pro ten zbytek vedení byla velká chyba, že jsem chtěl zachovat původní harleyácké ovladače a použít moderní tachometr i s kontrolkama (...a řadou funkcí, o kterých jsem ani nevěděl, dokud jsem ho nezapojil) abych nemusel vyrábět další panel, právě na ty kontrolky - opakuji..velká chyba.
Proč byl problém, ponechat původní ovladače? Protože mají po "harlejovsku" pro ovládání každé strany blinkrů svůj vypínač a táhnete kabel navíc, což není úplně problém, ale blbé je, že vypínače nemají polohu "1" a "0", ale jsou to jen tlačítka, která stejným úkonem zajišťují zapnutí i vypnutí blinkrů a tím pádem nemůžete vyhodit ten již zmiňovaný řídící modul (pozor-to je už druhý modul-pouze pro blinkry), který toto obstarává. U mě, kdy jsem musel tomuto zařízení vymyslet místo a vyrobit "skrýš" v té pixle na pravé straně za olejovkou, to ve výsledku znamenalo, že jsem táhl některé dráty od baterky do řídítek a zpět k zadním blinkrům a ještě na trase musel připojit pod nádrží krabičku s těma diodama (kterou jsem si musel vyrobit z již nepotřebného, původního boxu pojistek) a z ní do tachometru kvůli kontrolce a dál dozadu k modulu a zase dopředu k p.blinkrům !!! Možná jsem to nepopsal úplně bezchybně a přiložená schémata trasy kabeláže neřeší už vůbec, ale byly to metry kabelů a jak zní slova z jedné filmové klasiky "Šmarijááá to byla fuška!!!". Ale POZOR - sami nevypínají ...to spravil jeden ucvaknutý drát!
Stačilo mít "evropský" přepínač na levý palec a dvě kontrolky a bylo to o hodně jednoduší. Do tachometru vede 12 drátů (!) z nichž jeden - rezervu paliva - nemám zapojenou, ale stejně - k čemu mi je teplota, datum, dva tripy atd. ...k hovnu! No... "Příště budeme chytřejší drahoušku".
S čím jsem ale nad míru spokojen, je nová spínčka, ve které standardně poloha "1" zapíná celou elektriku, kdy svítí jen obrysovky (hlavní světlo zapínám vypínačem vedle spínačky) a na druhé poloze je start. Tím jsem úplně vyřadil starttlačítko v pravém ovladači a zdechák rovněž tam. Tím pádem mi na pravou ruku zůstal pouze blinkr. Takže ovladače stejné, ale funkcí v nich méně. Vlevo zůstalo všechno při starém - l.blinkr, houkačka a přepínání tlumená/dálková.
I na fotkách jistě odhalíte (ne)kvalitu lakování některých komponentů. Ano. Černě lakované kusy, které jsem vyráběl já, jsem prostě jen natřel štětkou do základu a pak napatlal černou syntetikou. Tyto laky opět vyřeším až po sezóně - jsou to většinou jen různé deklíky, kryty, nebo lehce demontovatelné kousky, kterými se budu zabývat rovněž v zimě.
Co se jízdních vlastností týče, ty jsou samozřejmě stejné jako před přestavbou. Do geometrie jsem nešahal a tím pádem nemá být co jinak. Jen brzdy jsou díky odtučňovací kůře lehce akčnější a staré dvoupístky brzdí tuto odlehčenou stojovnu líp, jak čtyřpístky na plně vybavené Heritečce. Po těch málo najetých kilometrech mi svitla jedna věc - je to taková rovnice... Vidíte sedlo, které tam mám - dokonalá stylovka, která k takové motorce patří, ale je prostě tvrdší.. překvapivě pohodlné, ale tvrdší a tak naši chytří předkové věděli, že je zbytečné dávat na tento typ biku hovadské nádrže, když stejně naše řitě neusedí víc jak cca 100km a tak jíza od pumpy k pumpě s poplkem, kafem, nebo tatrankou a dotankováním je ta pravá zábava na neděli, nebo vyjížďku po práci na vyčištění štrycle. Takže čím tvrdší (sedlo/podvozek) - tím menší (nádrž-v mém případě 6,4l) ..a funguje to famózně.
Pro potřeby úředního šimla a jeho kokotských předpisů je celé osvětlení alá EU (hlavní světlomet, blinkry, stoplampa s koncovým světlem a osvětlením RZ). Všechno svítí jak má a kde má. Předělat se to ale opravdu muselo, protože kupříkladu přeci americký DOTkový světlomet, nebo blinkr svítí i evropskými žárovkami nevhodné a pro Evropany neviditelné americké světlo . Dále šířka, výška, délka i rozvor jsou totožné s TP. 8.září: dnes jsem instaloval nová zrcátka, která jsou stejná jako originál HD, ale E-čka mají, takže už mám Eček na motorce víc jak v polívce ze sáčku! Teď už je jediným průserem pouze výfukový systém, ale ten přes zimu hodlám taky "zlegalizovat". Takže jsem zvědavý, jestli bude tento mazlík někoho kompetentního někdy něčím dráždit (STK,PČR)???
Jestli se mi přestavba povedla si tiše zhodnotí každý, kdo ji uvidí a když se mu bude líbit, budu samozřejmě moc rád, ale to nejdůležitější na tom je, že jsem ji kromě laku, chromu a rovnání rámu udělal naprosto sám a ať se okolí líbí, nebo ne, já se tetelím blahem, protože je v podmínkách, které mám, postavená nejlíp, jak jsem uměl a hlavně PODLE MĚ! V tom taky vidím alespoň kus toho "old schoolu", protože dřív se to tak dělalo - doma, vlastníma rukama.
Tak, teď už dost filozofování a jupííí, pojďme jezdit...
A jak budu doinstalovávat ty nedodělky, přidám jejich fotky...
Doinstalovávám a fotky přidávám.
Nedodělky na hotovo jsou, ale kupříkladu brašna, mi přidala další práci tím, že zastiňuje levý zadní blinkr. Zvednutí blikačů spojím s montáží dalšího vylepšení, kterým jsou pružiny sedla, což je už poslední úprava. Pak budou zbývat jenom ty laufy...

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
gremmi (1) napsal 27.02.2021 v 14:25

Moc hezký chopper, tak to má vypadat krásná prace.

runis (2) napsal 20.06.2020 v 09:32

Paráda!


Nejnovější záznamy v deníku
  • H-D Custom - verze "Gentle"

    Pro potřeby hladkého průchodu stk jsem za použití originálních dílů zplodil tuto verzi "gentle", která může být během 1 - 2 hodin přebudovaná na původně stavěnou verzi "hard" :-DD . Aby mohli být používány oboje díly,

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 06.09.2023
    Uskutečněno: 06.09.2023
  • Sissy bar a držák hlavního světlometu

    Tak i u Bibinka jsem přes zimu musel řešit nějaké "beta verze" dílů, které v původních verzích nevypadaly, nebo nefungovaly tak jak měly. Byl to držák hlavního světlometu, který zároveň slouží k pevnému uchycení rolky a

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 24.04.2022
    Uskutečněno: 24.04.2022
    Tachometr: 65000km
  • H-D Custom-Nové svody, zánovní tlumiče

    Na začátku přestavby tohoto bombarďáka jsem měl záměr, postavit ho tak, aby se co nejvíc blížil vzhledu staré školy, ale s nutnostmi pro dnešek nejnutnějšími a to jsou homologace a E-čka všude tam, kde je to nezbytné a n

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 11.03.2021
    Uskutečněno: 10.03.2021
    Tachometr: 64500km
    Komentářů: 1x


TOPlist