PROFIL MOTORKY

Harley Davidson FXSTC Softail Custom (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rybkyn
Vloženo 14.5.2019
Aktualizováno 23.2.2023
Zobrazeno 3 394x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 11.03.2021, Uskutečněno: 10.03.2021, Stav tachometru: 64500 km, Zhlédnuto: 33x


Na začátku přestavby tohoto bombarďáka jsem měl záměr, postavit ho tak, aby se co nejvíc blížil vzhledu staré školy, ale s nutnostmi pro dnešek nejnutnějšími a to jsou homologace a E-čka všude tam, kde je to nezbytné a nutné - což je všude!!!
Snažil jsem se a opravdu to dodržel - přední i zadní světlo, blinkry, zrcátka, řídítka-TÜV, tachometr-TÜV... a už zbývaly jen ty laufy. Ty původní nesplňovaly hlukové normy ani pro bojové helikoptéry a bylo mi jasné, že kdyby nic jiného, tak toto změnit musím. Stalo se, ale na rozdíl od ostatních jmenovaných dílů se úúplná legalizace nekoná, protože po marných snahách o nalezení stylových, homologovaných tlumičů, které by mě nezruinovaly, jsem sáhl po koncovkách, které mi zbyly po výměně koncovek na Heritečce. Jsou to "polootevřené" Screamin Eagle II, které jsou navíc podle některých informací přímo určeny pro motory, které jsou upraveny jako motor mého krasavce - SE hlavy s kompresním poměrem 9,5:1 (místo továrního 8,8:1) a většími ventily, vzduchový filtr KN a zřejmě i vačkový hřídel Andrews EV-46.
Potom, co jsem se pro jejich instalaci rozhodl, musel jsem nejprve naměřit, jestli se vůbec vejdou - a to pod ten falešný kanystr v němž je ukrytá elektronika blinkrů a který je tvarovaný tak, že pasuje pouze na to místo kde se nachází a nejde ho posunout nahoru ..a vlastně jestli to má vypadat a lícovat jak se patří, tak vůbec nikam. Průměry těchto tlumičů jsou totiž o dost větší než průměry původních trubek a hrozilo, že když je nedostanu dost vysoko, bude ve větším náklonu ten spodní drhnout o silnici. Všechno nasvědčovalo tomu, že by to mohlo vyjít a tak jsem započal s montáží.
Musel jsem vyrobit držák tlumičů, což ač se nezdá, byla taková hodně 3D skládačka, no a z polotovarů trubek vytvarovat svody ...a jestli držák byl 3D, tak svody nejmíň 7D!
Pro výměnu těsnění sedel svodů jsem si sesmolil jednoduchý přípravek abych je neponičil a do hlav hladce vklouzly. Teď mám všechno na místě, zkompletované a nabodované. Zbývá to všechno svařit, držáku dát lak, svody nastříkat vypalovací barvou a obalit omotávkama (jak říká kamarád: "pytlovinou" ).
Plánuju to provézt v nejbližších dnech, tak mi držte palce ať se to svařováním nějak nepohne a poslední krok bude cajk.
Instalace těchto, byť nehomologovaných tlumičů má jednu nespornou výhodu - s drobnou úpravou držáku je můžu v případě nutnosti vyměnit za homologované, tovární, keré mám na Heritečce - třeba pro potřeby STK, nebo návštěvy států s méně tolerantní policií (A,SK apod.).

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
runis (2) napsal 14.03.2021 v 11:32

Paráda!


Nejnovější záznamy v deníku
  • H-D Custom - verze "Gentle"

    Pro potřeby hladkého průchodu stk jsem za použití originálních dílů zplodil tuto verzi "gentle", která může být během 1 - 2 hodin přebudovaná na původně stavěnou verzi "hard" :-DD . Aby mohli být používány oboje díly,

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 06.09.2023
    Uskutečněno: 06.09.2023
  • Sissy bar a držák hlavního světlometu

    Tak i u Bibinka jsem přes zimu musel řešit nějaké "beta verze" dílů, které v původních verzích nevypadaly, nebo nefungovaly tak jak měly. Byl to držák hlavního světlometu, který zároveň slouží k pevnému uchycení rolky a

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 24.04.2022
    Uskutečněno: 24.04.2022
    Tachometr: 65000km
  • H-D Custom-oprava převodovky

    Kdesi v jednom z minulých deníků jsem zmiňoval, že převodovka má nedostatek v tom, že musím nejprve pozvednout řadící páku abych mohl zařadit nižší kvalt. I když jsem příčinu odhalil už na začátku přetavby, milně jsem se

    Typ: Oprava
    Vloženo: 26.02.2021
    Uskutečněno: 26.02.2021
    Tachometr: 64500km


TOPlist