Kdesi v jednom z minulých deníků jsem zmiňoval, že převodovka má nedostatek v tom, že musím nejprve pozvednout řadící páku abych mohl zařadit nižší kvalt. I když jsem příčinu odhalil už na začátku přetavby, milně jsem se tenkrát domníval, že postačí nainstalovat tažnou pružinu, která bude šaltrpáku pozvedávat a řadící mechanismus tak držet v potřebné poloze - kostrbatě jsem to popisal v deníku II.
Ježdění ale ukázalo, že ne-e. Pružina sice držela páku nahoře, ale nikoli onen řadící mechanismus uvnitř převodovky. To znamenalo, že to, co by loni, v očesaném stavu motorky na začátku přestavby spravilo povolení čtyř šroubů a jedné matky, vyndání skříně z rámu (30 minut když se nedaří) a následný odvoz do opravy, to letos skýtalo... sundání sedla, vyndání baterie, vypuštění všech tří olejů, sundání výfuků, odpojení a demontáž olejové nádrže, demontáž komplet primáru se spojkou, demontáž startéru a kvůli jednomu ze šroubů uchycení převodovky sundání pravého tlumiče zadního odpružení (nakonec jsem sundal oba a seřídil jejich délku)...a poté povolení čtyř šroubů a jedné matky, vyndání skříně z rámu (30 minut když se nedaří) a odvezení do opravy. V mém případě H-D Brno. Tam vyměnily hřídelku řazení se seřizovacím mechanizmem jehož součástí je pružina, která to vše drží bez vůle. Což ta původní nečinila. -chtěl jsem sem dát asi půlminutové víídeo, které z jedné třetiny zabírá moje prsty, z třetí třetiny podlahu garáže, ale z té druhé třetiny je jasné, kde je zakopaný pes. Bohužel se zatím nepodařilo- Tak snad brzy. Výměna té hřídelky je primitivní záležitost, jenže kvůli tomu musíte úplně "vyprázdnit" skříň převodovky. ...umím rozmontovat a světe div se i smontovat do opětovně funkčního stavu kde co (viz kupříkladu výměna napínáků rozvodového řetězu u TwinCamu apod.), ale dvě věci jsem si zatím zakázal a to "vnitřky" motorů (klikovka, písty, ojnice apod.) a právě převodovky. Je to z důvodu požadavku vysoké přesnosti, ale hlavně absence potřebného nářadí a občas i speciálních přípravků.
Poté, co jsem si opravenou převodovku přivezl, strávil jsem víc jak týden po večerech kompletací a navrácením motorky do výchozího stavu. Pravda, přibylo k tomu ještě montování nově nalakovaných dílů jako je spínačka, držák tachometru apod., ale celou dobu jsem měl na mysli o co by to bylo jednodušší, kdybych to řešil už loni. Tady můžu říct jen obligátní - "chybami se člověk učí". No ale je to hotovo a včera 25.2. (výročí Velkého února) jsem učinil tříkilometrovou zkušební jízdu a dnes jsem dal kilometrů padesát a zdá se, že se povedlo. Řazení jde jak po másle a já jsem byl z toho ježdění zase jak u vytržení a v naprostém rauši. Možná o to víc, že jsem se s tím vlastní vinou tak potrápil.
P.S. S těma výročíma to nedělám schválně - už jsem to tu někde psal, ale první zkušební jízdu jsem po přestavbě trefil na dřívější-komunistické výročí konce II.světové války 9.května Asi důsledek řádné socialistické výchovy!!!
-
Baterka ven ..a tím to začalo...
-
-
-
-
Náhradní díly na půl hektaru
-
Amálka musela z prostorových důvodů občas na mráz...
-
...až z toho byla holka celá omrzlá
-
-
-
-
-