PROFIL MOTORKY

Harley Davidson FXSTC Softail Custom (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Rybkyn
Vloženo 14.5.2019
Aktualizováno 23.2.2023
Zobrazeno 3 394x
HODNOCENÍ PROFILU OD 7 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10


Vloženo: 26.02.2021, Uskutečněno: 26.02.2021, Stav tachometru: 64500 km, Zhlédnuto: 30x


Kdesi v jednom z minulých deníků jsem zmiňoval, že převodovka má nedostatek v tom, že musím nejprve pozvednout řadící páku abych mohl zařadit nižší kvalt. I když jsem příčinu odhalil už na začátku přetavby, milně jsem se tenkrát domníval, že postačí nainstalovat tažnou pružinu, která bude šaltrpáku pozvedávat a řadící mechanismus tak držet v potřebné poloze - kostrbatě jsem to popisal v deníku II.
Ježdění ale ukázalo, že ne-e. Pružina sice držela páku nahoře, ale nikoli onen řadící mechanismus uvnitř převodovky. To znamenalo, že to, co by loni, v očesaném stavu motorky na začátku přestavby spravilo povolení čtyř šroubů a jedné matky, vyndání skříně z rámu (30 minut když se nedaří) a následný odvoz do opravy, to letos skýtalo... sundání sedla, vyndání baterie, vypuštění všech tří olejů, sundání výfuků, odpojení a demontáž olejové nádrže, demontáž komplet primáru se spojkou, demontáž startéru a kvůli jednomu ze šroubů uchycení převodovky sundání pravého tlumiče zadního odpružení (nakonec jsem sundal oba a seřídil jejich délku)...a poté povolení čtyř šroubů a jedné matky, vyndání skříně z rámu (30 minut když se nedaří) a odvezení do opravy. V mém případě H-D Brno. Tam vyměnily hřídelku řazení se seřizovacím mechanizmem jehož součástí je pružina, která to vše drží bez vůle. Což ta původní nečinila. -chtěl jsem sem dát asi půlminutové víídeo, které z jedné třetiny zabírá moje prsty, z třetí třetiny podlahu garáže, ale z té druhé třetiny je jasné, kde je zakopaný pes. Bohužel se zatím nepodařilo- Tak snad brzy. Výměna té hřídelky je primitivní záležitost, jenže kvůli tomu musíte úplně "vyprázdnit" skříň převodovky. ...umím rozmontovat a světe div se i smontovat do opětovně funkčního stavu kde co (viz kupříkladu výměna napínáků rozvodového řetězu u TwinCamu apod.), ale dvě věci jsem si zatím zakázal a to "vnitřky" motorů (klikovka, písty, ojnice apod.) a právě převodovky. Je to z důvodu požadavku vysoké přesnosti, ale hlavně absence potřebného nářadí a občas i speciálních přípravků.
Poté, co jsem si opravenou převodovku přivezl, strávil jsem víc jak týden po večerech kompletací a navrácením motorky do výchozího stavu. Pravda, přibylo k tomu ještě montování nově nalakovaných dílů jako je spínačka, držák tachometru apod., ale celou dobu jsem měl na mysli o co by to bylo jednodušší, kdybych to řešil už loni. Tady můžu říct jen obligátní - "chybami se člověk učí". No ale je to hotovo a včera 25.2. (výročí Velkého února) jsem učinil tříkilometrovou zkušební jízdu a dnes jsem dal kilometrů padesát a zdá se, že se povedlo. Řazení jde jak po másle a já jsem byl z toho ježdění zase jak u vytržení a v naprostém rauši. Možná o to víc, že jsem se s tím vlastní vinou tak potrápil.
P.S. S těma výročíma to nedělám schválně - už jsem to tu někde psal, ale první zkušební jízdu jsem po přestavbě trefil na dřívější-komunistické výročí konce II.světové války 9.května Asi důsledek řádné socialistické výchovy!!!

Hodnocení (0x):

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

Nejnovější záznamy v deníku
  • H-D Custom - verze "Gentle"

    Pro potřeby hladkého průchodu stk jsem za použití originálních dílů zplodil tuto verzi "gentle", která může být během 1 - 2 hodin přebudovaná na původně stavěnou verzi "hard" :-DD . Aby mohli být používány oboje díly,

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 06.09.2023
    Uskutečněno: 06.09.2023
  • Sissy bar a držák hlavního světlometu

    Tak i u Bibinka jsem přes zimu musel řešit nějaké "beta verze" dílů, které v původních verzích nevypadaly, nebo nefungovaly tak jak měly. Byl to držák hlavního světlometu, který zároveň slouží k pevnému uchycení rolky a

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 24.04.2022
    Uskutečněno: 24.04.2022
    Tachometr: 65000km
  • H-D Custom-Nové svody, zánovní tlumiče

    Na začátku přestavby tohoto bombarďáka jsem měl záměr, postavit ho tak, aby se co nejvíc blížil vzhledu staré školy, ale s nutnostmi pro dnešek nejnutnějšími a to jsou homologace a E-čka všude tam, kde je to nezbytné a n

    Typ: Montáž doplňku
    Vloženo: 11.03.2021
    Uskutečněno: 10.03.2021
    Tachometr: 64500km
    Komentářů: 1x


TOPlist