Původně jsem chtěl na své okruhové začátky "pouze" šestistovku, ale když jsem viděl tuhle bestii v tolika úpravach a za takové peníze, neváhal jsem ani minutu a druhý den si pro ní jel.
První dojmy - První dojmy? No přesedl jsem na to z šesti stovkového SVčka, takže první dojem byl, že to docela trhá ruce. Druhý byl že se to při brždění nehoupe jako Titanic a třetí že to dokonce umí i brzdit.
Motorku bych doporučil pro - Pro magory!
Recenze
Všechno začalo jednoho dne, kdy jsem se poprvé v životě svezl na okruhu a řekl si, že tohle je přesně to, co chci! Bohužel tento den také zároveň znamenal smrt pro moje milované SVčko, z kterého jsem si z Brna dovezl domů kupu náhradních dílů. Takže plán byl jasný a to koupit něco na okruhy. Jak jsem již naznačil, první jsem chtěl 600, pač i tak jsem si řekl že to pro mě bude z SVčka velký skok.
Dlouho jsem nenašel na inzerci pěknou šestistovku a když už ano, tak jsem zaváhal a bylo už pozdě, tak jsem nakoukl do inzerce litrů a tam našel jen před několika hodinami přidanou tuhle motorku, po rychlých radách se zkušenějšíma jsem neváhal a jel pro ní s obavami co s ní vše bude, jelikož tolik úprav za takové peníze ...
Všechno kupodivu fungovalo "relativně" dobře, člověk si okruhovku moc neprojede a tak jediné co jsem našel byl vytahaný řetěz, což jsem vůbec neřešil. Co mě trochu odrazovalo bylo, že prodejce o té motorce defakto nic nevěděl, ale to už nic nezměnilo na tom, že o pár hodin později, už byla u nás doma v garáži.
A co jsem to teda vlastně koupil? Bestii, kterou ve své době od základu přestavěl Ešner, kdo se v tomto odvětví vyzná, tak toto jméno moc dobře zná. Na motorce toho moc originál nezůstalo:
Odlehčené ráfky Marchesini.
Šestipístkové brzdy Nissin s radiální pumpou.
Přední vidlice nejspíš z Ducati (vnitřky Ohlins).
Krátký plyn od Ešnera.
Budík a elektronika AIMA (s kterou jsou bohužel problémy, k tomu se ještě dostanu).
Tlumič řízení Ohlins.
Rychlouzávěr nádrže.
Jednotka od Ešnera.
Quickshifter Ešner.
Svody Akrapovič.
Koncovka RP Tuning.
Přepákování Walter Moto.
Centrální tlumič a pružina Ohlins.
Karbonová podsedlovka Sebimoto z novější R6 + karbonové blatníky.
Co se týče brzd, motoru a podvozku všechno funguje naprosto perfektně, náš první den na okruhu jsme se dopoledne pouze seznamovali, měl jsem pocit, že ten skok z SVčka rovnou na litra mi utrhne ruce. Odpoledne už se to začalo zlepšovat a zvládli jsme Brno za 2:28, což rozhodně není nic zvláštního, ale na poprvé jsem byl sám překvapený.
Velký problém je elektronika. AIMA je sice možná frajeřina, ale jakmile si postaví hlavu, je běžný člověk v ři*i. Otáčkoměr ukazuje správné otáčky jen při plném plynu, a laptimer místo kol měří, jak dlouho byl nastartovaný motor. Občas taky správně nezafunguje Quickshifter. Vše je momentálně v řešení a motorka je momentálně servisována až v Brně. Při jednom půjde na brzdu, na změření výkonu. Hned jak se vrátí domů, budu průběžně aktualizovat..
Tak ať slouží, hmm pěkná fotka v profilu, někde jsem jí viděl.