Güllepumpe neboli pumpa na kejdu. No co dodat...
Výška jezdce: 200 cm
První dojmy - S kamarádem jsme přivezli nedávno jednu takovou za účelem stavby, těžko říct co se člověku honí hlavou když kouká na tu hromadu železa. Technikovo srdce zaplesá nad celou řadou nekonvenčních řešení. Více než motorku tohle připomíná skutečně nějaký stroj. Bylo rozhodnuto, musím mít taky.
Motorku bych doporučil pro - pro každého
Doplňky na motorce - Stabilizátor přední vidlice, kufry Krauser
Recenze
Proč jste si vybral tento stroj? ...klasické japonské motocykly mají něco do sebe. Existuje spoustu pěkných youngtimerů ze země vycházejícího slunce. Honda jich má na svědomí spoustu, za všechny asi velmi pěkná řada CB, zejména rané modely 500T, Four, 750 atd. při pohledu na ně nezůstává jedno oko suché. Proč tedy zrovna tohle "čerpadlo na kolech" ? No protože je to kombinace unikátních konstrukčních řešení a velmi klasického designu 80. let. Tuhle hračku provází pověst nesmrtelného dělníka, snad se mi povede tuhle myšlenku za několik let také potvrdit.
K technice bylo napsáno mnoho, V2, vodou chlazené, kardan, 50PS, moje utrpěla německé škrcení, toho času tedy "pouze" 27PS, ale časem jistě proběhne konverze na plný výkon.
Co neznalého překvapí naprosto je velikost stroje. Něco tak masivního jakoby snad ani nemohla být motorka s 500ti kubíky. Osobně bych podle velikosti hádal min. 750ccm. Vše je poctivé, železné a řádně těžké. Na nějaké blbnutí je potřeba hned zapomenout. Ale tohle bude mazlík na hezké letní dny.
CX500 má pověst i nesmrtelného cestovatele, pokud se tedy necestuje po dálnicích. Ale tam se se mnou stejně nepodívá. Nejlépe jí bude na okreskách. Kufříky sice hyzdí design (no dobře, celý design je ohyzdný), ale na nějaký střední trip by mohly být velmi přínosné. Takže je tam zatím nechám.
edit 8.2.2014
Rozhodl jsem se pro nějakou kosmetiku. Počasí nám přeje, zalezl jsem tedy do dílny. Sundal jsem výfuky abych pošlechtil sběrný svod pod motorem, samotnému se nechtělo tak tedy celé. Když už byla sestava dole, zjistil jsem v čem spočívá škrcení 20 resp. 37kW. Na kolenou je vyraženo 20kW, při pohledu dovnitř je to jasné, kolena mají ihned za vstupem od válce vloženy kroužky, které zmenšují průřez potrubí o značných 8mm (porovnáno se svody 37kW). No takže jsem si vzal frézu, vrtačku a po 3hodinách a nemalém množství lidského sádla jsem měl jednu stranu hotovou. Zítra dodělám druhou stranu a pak se poohlédnu po karburátorech na 37kW, protože koně se hodí vždycky, i u veteránka.
Vlevo svod 20kW v původním stavu, vpravo upraven na plný průřez, tedy na ver. 37kW
edit 9.2.2014
Dnes jsem upravil i druhé koleno a nalákal celý výfukový aparát zpátky na místo. Reakce na plyn je nyní bezprostřednější, ještě ty karburátory...
Celkový dojem je nyní lepší. Ještě to bude trvat, ale jaro se stíhá.
edit 23.3.2014
ještě bude nějaká práce,ale jezdíme...
edit 02.10.2015
prodána dobrému kamarádovi :)
Ahoj, zajímalo by mě, jak nakonec dopadlo to rozširovaní výkonu ? Zatím mám A2 a tak sháním cx s 20kw, každopádně me to asi nebude bavit nadosmrti a budu ji chtít otevřít.
Z tvojí recenze jsem pochopil, že stačí vyměnit výfuk a karbec nebo trysky, ale nekde jsem se zase dočetl, že je tam i jiná vačka a dokonce jsem našel i člověka ktery tvrdí, že je to od začátku jiný motor.
Tak by me jimalo, jak jsi s tim nakonec dopadl ty :)
Předem děkuji a těším se na odpověď.
Velmi pěkná.Také mám,akorát Custom,tudíž menší nádrž a jako cestovatel to není ideální kvůli necelé dvanácti litrové burákové nádrži,ale dá se s tím najet 207 kilometrů :)
Super
Úžasný stroj a s dobovou Bekovkou a předpotopním sakem se Ti ta fotka povedla
Vlastním podobnou z této úchvatné řady Hond a to 650 cx custom kterých tu není moc vlastně žádná, máš jí pěknou dávám jasných 10 bodů.