renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CX 500 (1981)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník ondrais
Vloženo 8.3.2023
Aktualizováno 9.10.2023
Zobrazeno 2 603x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Parťák na daleké cesty bez bolení zadku a městskej Cafe Cruiser

Více fotografii

Výška jezdce: 183 cm

První dojmy - První dojmy byly hned velmi pozitivní z takovýho dobrýho pocitu ze solidního kusu motorky. Získala si mě, zpracováním, rozměry a poctivostí.

Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodná pro někoho koho baví a umí si to udržovat. Pro někoho kdo umí předvídat , jezdit opatrně s rozumem. Na pohodový ježdění. Ale umí i hezky zavrčet ve vysokých otáčkách a dokáže se v provozu držet tempu silnějších strojů. Pro pohodovou jízdu naprosto dostačující. Ve dvou už nic moc hlavně kvůli podvozku a brzdám, jinak motor to nějak pobere. S předjížděním jsem neměl nikdy problém ani s bagáží ( kromě čr, kde nikdo nedodržuje nic ).

Doplňky na motorce - Pokud jde o úpravy, něco jsem trochu změnil, ale jinak spíš je to o údržbě. Změnil jsem zadní blatník a světlo za trochu lehčí variantu, jak váhově tak vizuálně. Vyrobil si vlastní držák SPZ s povinnou odrazkou (nesnášim plastové rámečky) a udělal nove sedlo. Zatim spis takovou pracovní verzi, kde jsem zkoušel materiály a šití. No, nedopadlo to úplně nejlépe, ale poučil jsem se z par chyb a druhy už snad bude ušity líp a bude se na to dát koukat i zblízka. Zachoval jsem dvoumístné a pohodlné pro oba, takže není o moc menši, ale líp lícuje se zadkem motorky a v neposlední řade je i mnohem lehčí.
Řídítka jsem vyměnil jako první za skvěle padnoucí a dobře dotvářející uvolněný posaz.Originál blinkry jsem schoval pro budoucí generace a dal minimalistické. Dopředu jsem dal krásnou chromovanou mlhovku PAL se žlutým sklem, abych byl dobře viděn a viděl terén pod sebou.
Jinak taková ta údržbářská klasika - Olej měním 2x do roka, přetěsněné vidlice, vyměněná ložiska v kolech a v krku řízení, nová brzdová pumpa ( i díky jiným řídítkům ), pancéřované brzdové hadičky, zrepasovaný brzdiče, destičky, promazání hřídele, olej v náboji, nové pneumatiky Metzeler ME77, vyčištěné karburátory, baterie AGM, 12V zásuvka s USB ááá pozor a to je důležité - teplá LEDková BA9S jako parkovačka v předním světle:

Recenze

Chtěl jsem vzduchem chlazený dvouválec, dlouhou dobu jsem byl rozhodnutý pro MotoGuzzi V7 ( stále trvá ale už se spíš přikláním ke starším verzím a to nejen V7 ), ale Hondě věřim a naskytla se příležitost dobré koupě. Tak jsem jí zkusil. Oproti strojům jako Bonneville, Guzzi, W800 má tu vlastnost, že moc neřešim jestli s ní tu cestu dokončim nebo se vrátim vlakem a nic strašného se zas nestane. Jezdim s minimálně 1000Eury v pěněžence a je mi tak nějak jedno jestli to někde opřu a vydám se dál. V tomhle ve mě zůstal odkaz jednoho cestovatele co jsem potkal v Barceloně, který jezdil po ose Dakar-Paříž kvůli nějakému byznysu. Proč neměl novější stroj - někdy je lepší vydat se hledat vodu než poskakovat okolo motorky když už to nejde opravit.

Ani nevím kolik už jsem s ní najel, ale stala se mým každodenním koněm. Jezdím s ní prostě kam potřebuju, po městě každý den, za každého počasí. I v zimě ve sněhu a mrazu. Prostě mě s ní život baví Je to vlastně moje první motorka na které jezdím co jsem si před asi rokem a půl udělal papíry ve svých 38 letech po letech skůtraření. No jo no... já vim

Co se týče jízdy, myslim že až na to kroucení je to pohodlné. Musí se to držet pevně v rukou a to se mi na tom asi taky líbí. Podle mě za to z velké míry může vidlice, ktera postrádá jakoukoliv tuhost. Ale musim říct, že po výměně ložisek řízení, srovnání vidlice a nových pneumatikách to jede báječně a už se můžu za jízdy i pustit řídítek. Nechápu jak jsem na tom mohl tak doteď jezdit ale přizpůsobil jsem se. Pořídit nějakou vzpěru nad blatník by bylo asi vhodný.
Co ale nejvíc oceňuju je jízda ve stupačkách, to je nádhera. CX-C tak sice vubec nevypadá ale dá se na ní jet ve stoje jak na Africe, což jsem ve vyjetých lesních cestách nebo několika stovkách km ocenil, protože projet třeba celou vesnici vestoje byla úleva bez nutnosti zastavovat.

Motor má krásný zvuk a příjemnej průběh už od spodního pásma otáček za doprovodu parádní "V"éčkové zvukové kulisy. Protože točí až k 9000ot, tak i celkem netradiční, až snad lineární průběh. Ve vyšších otáčkách se umí hezky rozvrnět a vzpomínám jak jsem zažil plně naloženej i jizdu v provozu se skupinou GS, kterych se hezky držela. Když došlo na předjíždění, předemnou se rozvrčeli ty jejich 1250 a CX sekundovalo Jenom pocit z brzd a podvozku mi nedával moc klidu a pocit bezpečí pro takovou jízdu. Kdyby cokoliv, asi bych měl zkažené odpoledne.
Podvozek celkem vyžehlí nějakou tu nerovnost, na kočičích hlavách necítím nic špatného, jinak je to poplatný té době vzniku a to včetně těch brzd. Celkem se to potápí a brzdy se při krizovce bez varování bloknou. To může být ale taky záležitost pneumatiky. Tu mám teď konečně novou a asi to bude lepší. Ty brzdy jsem dlouhou dobu měl spíš za redukci rychlosti než na nějaké brždění :) Ale výměna brzdové pumpy, hadiček za pancíř, repase brzdičů a nové destičky učinili zázrak a velký posun, ikdyž... pořád jsou to osmdesátky. Progresivní pružiny by mohly bezpečí taky trochu zlepšit a mám rozhodně v plánu je pořídit.

Myslim že se motorka cítí nejlíp na zapadlejch okreskách. Ve městě je taky fajn ale díky brzdám, absenci ABS a čím dál nepozornějším řidičům to bude vždycky o hubu. Na dálnici jen v nutné nouzi, je to takový trápení. Točit 6-7500ot kvůli 120kmh je na mě moc, ale dá se. V terénu proč ne, nějakou šotolinu a kamenité cesty jsem s ní dal a byla to v těch vracácích docela sranda.

V čem je ale neuvěřitelná, to je cestování. Neskutečně mě to na ní baví. Je to taková romantika. OHV motor je prostě parťák na cesty a vodní chlazení se hodí do horkých letních dnů a ta sahara na hřídeli jako u bmw se mi líbí. Žádnej elektrickej PC větrák ale pořádná vrtule!
Nevím proč, ale nejsem moc na takový to zbytecny výletování okolo komína v česku a hledani si zaminek pro cestu. Můj první "delší" výlet byl s kámošem z Prahy na Karlštejn a nějak jsem z toho nebyl vlastně vubec nadšenej. Z části taky kvůli těm silnicícm středočekýho kraje a bezucelnosti cesty…No nic, ušil jsem si na stroji brašny co vypadaj spíš jako takový pytle na věci , ověsil jsem to jako Mulu a vydal se sám courat a cruisovat po Balkánu.S nádrží okolo 10L je to takový zážitkovější . A to mam doma k tomu určenou Afriku s alu kufry. Stejně mě to tam nejvíc táhne jet znova na CX . Tomu jsem ale propadl tak že se tam musim pořád vracet. Ta divoká příroda, opuštěné silnice, cesty, svoboda, klídek... trochu i takovej lehkej vzrušující strach z pustiny, medvědů a kdo ví čeho... Už ani nevim od koho všeho jsem slýchával že mi upadne zadek, ruce nohy a že zemřu Tak se nic takového nedělo 1000km za 20h/den nebyl vubec problém v sedle Hondy z 70/80.let a zbytek bez ztráty kytičky taky. Možná, kdybych chtěl zažít něco příjemnýho, jel bych do lázní a nevydával se na motorce. Prostě mě to baví. Je to takovej starej způsob cestování.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
XJura
XJura napsal 26.08.23 v 08:19 10b.

super, 10b, sice takové dálky nejezdím ani nemám tak vysoké nájezdy, ale též mě ježdění na CXu moc baví a už devátým rokem si to užívám, též okresky...
a koukám že už jsem to hodnotil

Apo-Rider
Apo-Rider napsal 07.06.23 v 18:36 10b.

Super psaní a počtení. Přesně takovou jsem měl 6 let zpět. A uvažuji že se k tomu vrátím

rtin
rtin napsal 15.03.23 v 14:11 10b.

fajn počtení a motorka samozřejmě super

Guzo
Guzo napsal 15.03.23 v 08:32 10b.

Pekná ,aj recenzia.

LuigiCB1300
LuigiCB1300 napsal 11.03.23 v 22:12 10b.

Více komentářů



TOPlist