Je lehká, výkonná a žlutá
Recenze
Téměř na poslední chvíli sme rozhodli, že nepořídíme RM 250, ale RM-z 450. Lépe vybrat nešlo. S kroutícím momentem 50 Nm, výkonem 60 koňských sil, váhou něco málo nad 100 kg a s minimem elektroniky je ideální pro všechny, kteří chtějí už konečně něco, co si poradí s každým výjezdem či brodem.
S našlapováním nejsou sebemenší potíže. Jde pouze o to získat ten správný grif. Mnozí ocení páčku pro horký start, který mně byl už mnohokrát velmi užitečný - zvláště při celodenným enduru nemáte chuť ani sílu hodinu nakopávat. Ikdyž si motor bručí na volnoběh klidně a kultivovaně, můžete zpozorovat, jak dobré dva metry za koncovkou výfuku vše poletuje - mimo samotného obsahu 450 kubíků a koncovky za to také může 2500 otáček , což je na volnoběh celkem hodně. A co teprve, když se vytočí! Motorka jde krásně za plynem (někdy až příliš dravě). Brutální výkon je v pohotovosti v celém spektru otáček - k dispozici okamžitě. Ovladatelnosti z velké části nahrává posez, jež je posunut do těsné blízkosti nádrže. Jestliže ji dostane člověk trochu do ruky, zvládne ladně vyjet oblasti nevídané. Kvalty padají celkem zlehka. Převodovku není potřeba příliš přesvědčovat. Někomu vadí, že má jen 4 kvalty, ale zpřevodování je vyřešeno velice důmyslně, takže za pár sekund tam máme 120 km/h. Tímto zcela jasně získává na okruhu ať už jako čistokrevný kros nebo jako motard. Podvozek se chová celkem klidně, tlumiče parádně vybírají všechny nerovnosti od štěrku přes bahnitá koryta až po kamenité výjezdy či sjezdy. Přední tlumiče Kayaba jsou v továrním nastavení až příliš tvrdé (jak tomu u motokrosových motocyklů bývá), ale jde spíše o zvyk. Jedna z mála věcí, která může vlastníkovi RM-z trochu ztrpčit život je airbox, který je zoufale malý. Když tedy vyndáváte vzduchový filtr, upatláte všechno kolem a pak se na to lepí spousta nečistot. Airbox by mohl být také trochu lépe utěsněn, aby nám při průjezdu hlubokého brodu motor nenasál vodu. Ovšem s tím asi těžko něco uděláme. Je to přece jen motokrosový speciál a ne enduro. S tím také souvisí absence stojánku. Ten lze naštěstí snadno sehnat.
RM-z 450 pohrdá cestami - vytváří si vlastní...
a mi se líbí
a moc
Williams: no vzhledem k tomu, že jsem na tom moc endura nepojezdil, stále používám originální poměr: 114 kolečko a 1441-14 rozeta. Na trati mi to vyhovuje.. myslím, že je to akorát..ve spodu zběsilá jak dvoutakt a nahoře má pořád sílu
jakej jezdíš poměr na sekundáru?
Torque.I: ještě se uvidí, jestli další bude oranžáda, ale evropan určitě .. jinak na Tvoje moto se těším.. konečně budeš zase motorkář
Čao bikere, určitě the best moto pro Tebe s tím rozkošným off-roadovým okolím není lepší volby, ale to už jsme probrali Počkej až se dovyřádíš přijde další stroj Oranžovej stroj Ps:snad už příští týden kupuji, je tam pár porodním komplikací, ale výsledek bude stát za to