Jedním slovem pecka. Parádní monumentální stroj - koráb silnic.
Motorka koupena od soukromě v Německu
Výška jezdce: 188 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda GL1800 GoldWing: Cena - stejný nebo podobný rok výroby dvakrát tak dražší, horší výbava
První dojmy - Jak tady již někdo psal u stejného typu motorky - byl to jeho upgrade, tak můj zrovna tak. Přešel jsem z Hondy NTV 650 Deauville. První dojmy - absolutní bomba, padli jsme si do oka hned na první pohled. První jízdu od známého, kdy to mám domů asi 15 km jsem si prodloužil na 40 km a nechtělo se mě z ní dolů. Ihned mi sedla do ruky.
Motorku bych doporučil pro - Motorka je vhodná pro všechny, komu se líbí a chtějí pohodlně jezdit. Nedoporučoval bych ji pro úplné začátečníky jako první velkou motorku - přeci jen je to obrovský stroj a chce to nějaké zkušenosti..
Doplňky na motorce - Doplňky zatím žádné, motorka má bohatou základní výbavu - vyhřívané rukojeti, samostatně vyhřívaná sedadla řidiče i spolujezdce, rádio, tempomat apod. Od předchozího majitele má místo osvětlení tacho dvojitou zásuvku USB. Nemám CD měnič na přehrávání hudby, tak jen snad na začátek koupím kazetový adaptér do rádia a mp3 přehrávač, který se bohatě vejde i s doklady do zamykatelné schránky nad nádrž k rádiu. Na wish nebo aliexpressu také pořídím nějaký držák na mobilní telefon.
Recenze
Motorku jsem viděl v podstatě až při koupi, do té doby jsem ji na živo nikdy neviděl, natož abych se na ní svezl. Měl jsem již domluvené, že se na jednu pojedu podívat do Rakovníka, ale těsně před tím mi známý sehnal jinou z Německa. Před koupí jsem měl pouze přečteno plno recenzí s zkouknuto několik videí.
Motorku jsme sehnali přes protál mobile.de s najetými kilometry 79761 km. Když jsem si pro ni přijel, okamžitě mi padla do oka. Je to nádherný monumentální stroj. Mám chrom paket a dokonce i Německou servisní knížku.
První co se mi podařilo bylo ovladačem, který je u klíčku, spustit alarm. Potom už mi známý jen předal dokumentaci, přidělali jsme rámeček SPZ, půjčil mi převozku a mohl jsem vyrazit.
Jak jsem již uvedl, domů to mám od známého cca 15 km, tuto trasu jsem si lehce prodloužil na cca 40 km, když jsem přijel domů, tak se mi z ní nechtělo dolů. První dojem - byl jsem absolutně nadšený. Co se týká manipulace na místě, tak bych řekl, že to je naprosto v pohodě, i když mám z váhy velký respekt. Předchozí motorka vážila 248 kg, tato má o cca 130 kg víc, ale opravdu to není taková hrůza jak jsem čekal (čerpáno z recenzí). Také mi asi hodně pomáhá moje postava - 188 cm a cca 105 kg váhy. Jak píšou téměř všichni uživatelé, po rozjetí váha okamžitě zmizí. Jediné co je na velké váze hodně znát, je dávání motorky na hlavní stojan - toto je starší verze ještě bez el. stojanu.
Na motorce mám najeto pouze cca 200 km, takže ještě nemůžu psát a hodnotit, to udělám později.
Moje první postřehy - motorka mi ihned sedla do ruky, nádherně se ovládá. Motor jde krásně i od spodních otáček. Motorka nemá ráda podtáčení, ale jde už bez problémů řadit od nějakých 2000 otáček. Zvykám si celkově na ovladače a hlavně na blinkry, které má BMW na obou stranách řídítek + vypínání na pravé straně - ale myslím, že to bude o zvyk. Při první jízdě jsem se stavil i na pumpě natankovat palivo, toto také bylo bez naprostých problémů. Co se týká např. předjíždění, stačí podřadit a motorka vystřelí dopředu - má dostatečný výkon. (ale mohu srovnávat jen s mojí předchozí Hondou NTV 650). Měl jsem možnost si ji vyzkoušet i za špatného počasí, kdy jsem jel na STK za deště a teplotě cca 12 st. C. Mohu říci, že jsem celý schovaný a dokud se na motorce nezastaví, tak je to naprostá paráda - měl jsem pouze pár kapek na štítku přílby.
Jízda se spolujezdcem také super, motorka má dostatečný výkon, manželka naprosto spokojená, prý je to vzadu neskutečně pohodlné - i když zatím také nemůžeme posuzovat - najeto pouze pár km.
Při jízdě jsou také velice parádní velká zpětná zrcátka, ve kterých konečně vidím to co mám a to co je za motorkou a ne pouze ramena, spolujezdce apod. Postupně sem budu přidávat postřehy z jízdy apod.
Nádherný stroj
vítej v "klubu parníků" a ať ti slouží bez problémů. S LT jezdím 3 sezónu a zatím spokojenost.
Pěknej stroj..
vím o čem píšeš,měl jsem tu čest sedm let se na ní vozit.Úžasně pohodlný strojek na dálky.kdyby jsi chtěl origo rádio s cd ,tak ho mám v regálu v garáži.Přeji mnoho šťastných kiláčků.