Psal se rok 1996, když jsem jí v časopisu Motocykl poprvé spatřil. Moc jsem jí tehdy chtěl. Uplynulo dlouhých 22 let a mám jí v garáži.
Motorka koupena od FIRMA:Milan Stuparič - MotoShop Tábor (T - dojem dobrý, klidně bych si u něj koupil motorku znovu
Výška jezdce: 180 cm
Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Kawasaki ZZR 1200: měl jsem jednu vyhlédnutou v Německu, ale prodávající nekomunikoval, asi se bál kupce z východu.
První dojmy - Jede pěkně, moc pěkně ;-) Dojem při zkušební jízdě zkazily jen podhuštěné pneu, což už beru jako kolorit, stává se mi to u 9-ti motorek z 10-ti…
Motorku bych doporučil pro - Pro piloty, kteří už to mají mezi ušima alespoň kapku srovnané, jako první motorku bych jí spíš nedoporučil
Doplňky na motorce - ABM kit (brýle + jednodílná řídítka), Akrapovič Full system 4-1, krátké CNC páčky, USB zásuvka
Recenze
Stalo se nevyhnutelné, po roce ježdění na enduru se mi začalo stýskat po zátahu velkého čtyřválce. KTM mám ale rád, tak zůstala doma a dokůpil jsem Blackbirda. Je to stejně paráda, že dnes člověku stačí relativně pár korun, aby si mohl koupit poctivě postavenou fortelnou motorku, která jede, nekroutí se, dobře brzdí a vůbec se na ní dá svižně pojezdit bez návratu s úhořím pruhem na trenclích. Na tachometru měla při koupi 32.700 km a dle záznamů v servisní knize i TÜV protokolech nemám důvod tomuto číslu nevěřit, celkový stav tomu taky odpovídá.
Motorově je to typická Honda, nezáludný lineární zátah, s pěknou špičkou. Při první jízdě mě překvapila tendence stavět se na trojku na mírném horizontu na zadní, u tak nízké, dlouhé a čtvrt tuny vážící lokomotivy jsem to nečekal.
Podvozek je pevný, předek sice nestavitelný, ale když se do vidlic nalije kapku hustší olej, tak funguje jako celek dobře. Koupil jsem jí už s ABM vyššíma jednodílnýma řídítkama a co se týče pohodlí i ovladatelnosti, tak jsem spokojen, nejspíš to tak nechám.
Duální brzdy jsou do běžného provozu v principu dobrá věc, na kterou si člověk zvykne rychle. Vadit můžou při ostré jízdě na okruhu a taky mají kapku komplikované vedení, hadic je tam 2-3x tolik než na běžném brzdovém systému. Po zkušenostech s brzdami na K1200RS (viz deník ) mě kapku děsí představa, že bych měl u tohoto orloje měnit brzdové hadice.
Třešničkou na dortu je výfuková soustava . Předchozí majitel, soudruh z NDR, nešetřil a nadělil motorce komplet výfukový systém 4-2-1 i s koncovku od mistra Akrapoviče. Plusem tohoto řešení je jednoznačně zvuk, zcela jistě i nějaká úspora váhy (u KTM to dalo 8kg dolů), nevýhodou je jiný tvar mezisvodu a s tím související nemožnost použití hlavního stojanu. Z přiloženého diagramu vyplývá, že dole soustava moc parády nepřidá, ale od 5.500 otáček už je nárůst výkonu i krouťáku znatelný, na vršku to dá cca +9 koní.
Teď už netrpělivě vyhlížím jaro, abych jí pořádně provětral pérka, nejlépe v Alpenkurven
Srpen 2018 - prodáno. Jak už jsem psal u KTM 990 Adventure, po dokoupení Blackbirda jsem si chvilku liboval, jak se ty dvě krásně doplňují, ale pořádně jsem neujezdil ani jednu. Tak se mi v hlavě začala rodit myšlenka vyměnit je za jeden stroj, který zastane obě. Nelítám na Blackbirdu 250 km/h ani se nevyžívám jezdit s LC8 v těžkém terénu, takže se nějaký ten vhodný nástupce určitě najde. Kandidáti: Multistrada 1200, Crosstourer a 1190 Adventure
A já ti tak záviděl jak to střídáš a jak si plníš garáž dík, že jsi mi otevřel oči a že jedna motka v baráku stačí
Ahoj Radku, jsem rád, že nezačínáš novou sezónu bez nové motorky :DDDD !!
Blackouše jsem taky ještě neměl, také cítím, že mi k endurům chybí něco pro svižné dálkové cestování ))
Ať slouží!
Sen mého mládí
jako Hondař 70/80/90 er nemůžu jinak, než dát plný počet bodů
Krasavec...gratulace at slouzi