renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 1100XX Blackbird (1999)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník Majkl1200
Vloženo 22.11.2018
Aktualizováno 20.1.2024
Zobrazeno 5 228x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Legenda mezi motorkami a současně klukovský sen který byl v té době nedosažitelný.

Více fotografii

Výška jezdce: 191 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
BMW K 1200 S: Primárně spolehlivost (nespolehlivost) BMW ve srovnání s Blackbirdem

První dojmy - První dojem je hodně limitovaný počasím a délkou jízdy...jel jsem sotva kilometr do garáže při teplotě 3 stupně nad nulou, takže nelze udělat téměř žádný závěr, ale co jsem stihl postřehnout, tak to, že motor táhne jako kůň, brzdy jsou jedovaté a účinné, jen ten zvuk elektromomobilu mě totálně vyděsil. Jsem zvyklý na svoji stařenku FJ 1200, která má otevřený lauf a při podřazování si vztekle sem tam strělí do brumlajícího výfuku až to člověku vykouzlí potutelný úsměv na tváři. Tohle od Blacka se sériovými výfuky nečekejte. Obrovská kultivovanost chodu motoru je až sterilní a reakce na plyn blesková a člověku nahání až strach co od této mrchy může očekávat. Vše přitom probíhá v naprostém klidu za svištícího zvuku větru kolem přilby a již zmiňovaného elektro zvuku motoru. Naštěstí to není věc neřešitelná :-)

Motorku bych doporučil pro - víceméně pro každého, kdo má cestovatelské, ale i sportovní ambice a všech 5 pohromadě, protože ta motorka opravdu jede...

Doplňky na motorce - Padáky Rutan, Topcase KAPA , hnusné gripy, které vyměním za origo, a ještě prvním majitelem instalovaný dodatečný chladič regulátoru napětí, kerý u těchto motorek často odcházel.

Recenze

Jelikož vlastním už jeden svého času "superbike" a postupem let jak stárnul se z něj stal sportovní cesťák a později už jen cesťák, zvolil jsem Blackbirda jako tu samou cestu, ale jen o 15 let mladší než je moje FJ.
FJ je moje srdcovka a celá prošla renovací a jelikož jsem na ní za tuto sezónu nalítal 14tis.km, tak se mi jí sželelo a rozhodl jsem se, že ji musím nahradit něčím, čeho mi nebude tak líto a kilometry rozdělit mezi dva stroje. A moje volba padla na Blackbirda.
Blackbird je FJ svým stylem v mnoha věcech podobný a věřím, že přesedlání nebude tak dramatické, i když zvykat si člověk musí na každou motorku než ji dostane do ruky. Možná moje hodnocení bude hodně subjektivní, protože jezdím na motorce 32 let staré, které se v zatáčkách kroutí rám a brzdy nebrzdí a nyní se mi dostala do ruky motorka, které se rám nekroutí a brzdy na můj vkus brzdí tak ostře, že si budu nějaký čas zvykat. Takže moje hodnocení bude spíše srovnáním těchto dvou motorek. Samozřejmě můžeš namítnout že srovnávám nesrovnatelné...ano, ale přece se najde věc kde se tyto dva stroje srovnat dají...a to je motor...velmi slušný zátah od spodu a jeho spolehlivost. Jak FJ tak i CBR mají neskutečně pružný motor, který si od 2000ot/min. nechá líbit cokoliv. FJ klasika vzduch olej, CBR voda. Blackbird po nastartování klidně přede a po dosažení určité teploty se otáčky sníží a volnoběh se ustálí. To vše za úplného klidu a bez jakýchkoliv vibrací. Vstřikování u Blacka funguje perfektně a chod motoru je od začátku sametový což se v porovnání s karburátorovou FJ říci nedá...stará dáma než se zahřeje potřebuje zvýšenou pozornost a jemnou práci se sytičem. Po dobrém zahřátí motoru už funguje také na výbornou, ale vzhledem k roku výroby(1986) není uchycení motoru do rámu řešeno nikterak vědecky a vibrace u FJ zažívám víceméně při srovnání s Blackbirdem v celém spektru otáček. Od volnoběhu, kdy se při zastavení s FJ na červenou jemně chvějí zrcátka až po maximum, kdy v nich nepoznáte jestli za vámi jede kamion nebo fiat 500 . Toto se o Blackbirdu říci nedá. Tak jako je kultivovaný chod motoru tak stejně je kultivovaný i projev podvozku...vše v klidu a bez vibrací...pro mě velký nezvyk.





Jelikož jsem si před koupí Blackbirda přečetl desítky recenzí, měl jsem určité očekávání, které jsem v těchto recenzích nalezl a tak pro mě chování motorky nebylo nikterak překvapivé...až na ty brzdy, které jsou pro mne z říše snů. Ani když je porovnám s brzdami na FZR 1000 r.v.96 které jsem kdysi vlastnil a které mělo ve předu proslulé 6-ti pístkové třmeny, musím říct, že Nissiny u Hondy jsou perfektní. Spolu se systémem Dual CBS kdy při brždění přední brzdou přibržďuje i brzda zadní je pocit z brždění neuvěřitelný. Mám pocit jako by se motorka přilepila k vozovce a zaboření přední vidlice se nekonalo. Zato účinnost je vynikající...tam kde jsem s FJ už brzdil naplno, si můžu s CBR dovolit na brzdu zatím nesahart a brzdit zhruba na poloviční vzdálenosti abych dosáhl stejné rychlosti jako s FJ. Znovu říkám, pro mne z říše snů...nedokážu porovnat jak brzdí současné motorky, protože jsem neměl příležitost se na žádné takové novince svézt, ale nemyslím si, že je ještě možné (už jen kvůli fyzikálním zákonům) dosáhnout znatelně lepšího brzdného účinku...to vše platí samozřejmě pro stroje provozované v běžném provozu...neberu v úvahu závodní speciály.




Takže abych to nějak shrnul. Motorku jsem koupil z druhé ruky, údajně od 2.majitele. Má najeto 65tis.km a původní majitel tvrdí, že nebyla nikdy lakovaná ani bouraná...kdybych mu nevěřil a hlavně motorku neviděl, tak bych ji nekoupil. Barvu jsem volil jednoznačně černou, protože černý pták nemůže být růžový . Bylo o ni slušně pečováno a tak ani vysoký nájezd mě od koupi neodradil. Motor po nastartování za studena jede naprosto tiše, bez vibrací a dalších zvuků...a tak nebyl důvod motorku nekoupit. Jako bonus byl topcase, ale stejně boční kufry potřebovat budu, protože primární úkol Blacka bude polykat velké porce kilometrů a cestování po celé evropě, pokud to práce a zdraví dovolí.
Až na jaře odjedu nějaký ten kilometr, tak dopíšu další řádky a poznatky z jízdy.
15-17.2.2019 - 288km najeto
Během zimy, proběhlo pár menších úprav na motorce , jako jsou gripy, cnc lámací páčky, víčka brzdovky a spojkové kapaliny, montáž držáku telefonu a konečně úprava zvukového projevu = 2 laďáky, do kterých bylo nutné namontovat DB-killery protože po 100km člověk dostával náběh na migrénu. DB-killer dobrá věc, ale na můj vkus zase už moc potichý projev motorky...no nic každá druhá díra v byla převrtána o 2mm a zvuk je dle mého ideální...dost hlučný aby si mě plechovkáři všimli a ne tak hlučný aby mě z toho bolela hlava. Hotovo , zůstane to tak.
No a teď k letovým vlastnostem stroje ... o tomto únorovém víkendu bylo nevídaně hezky a všichni nedočkaví blázni (včetně mě) to nevydrželi a hurá do ulic . Takže cesty promrzlé až hrůza, nová motorka na kterou si mám zvykat a použitelná doba pro vyjížďku 12-16h...jinak ještě hrozná zima. To vše mluvilo proti tomu abych vyjel, ale ta nadrženost konečně zase jezdit byla silnější. Den D hodina H a motorka si spokojeně přede před barákem a čekám až se trochu zahřeje a mezitím na sebe soukám jednu vrstvu po druhé abych nedojel jak rampouch. Teplota venku něco mezi 12-14stupni, ale po teplotách, které v minulých dnech padaly hluboko pod bod mrazu to bylo jako v lázních a pohlazení ještě studeného sluníčka po duši motorkáře bylo více než hřejivé. Nasedám, zapínám světla, řadím 1 a pomalu rozjíždím stroj na cestu, která mě po 10ti minutách přivádí téměř k extázi. Neberte mě doslova, ale je fakt , že jsem z jízdy a jízdních vlastností pomalu uchcával blahem. Ale pěkně popořádku. Při výjezdu na hlavní silnici vedoucí městem, jsem zahřál motor na provozní teplotu a pomalu si začal užívat již zmíněných brzd, k jejichž ovládání opravdu stačí jeden prst a současně pružného motoru, který podtržený líbivým zvukem výfuků skrýval netušený potenciál, který jsem po pár kilometrech teprve mohl poznat. Po nájezdu na dálnici, abych si zkrátil a urychlil cestu do kraje, kde se motorkář opravdu vyžívá, jsem pochopil ten propastný rozdíl mezi mým FJ 1200 a touto černou mrchou. Je zima musím opatrně... Po odbočení na 1. rychlostní stupeň se nebojím poprvé zatočit plynem, protože pohled na prázdnou dálnici ve mě posiluje pocit bezpečí. Otáčkoměr se nepřehoupnul přes 8 tis.ot/min a řadím 2, ty samé otáčky a padá tam 3 a 4...to s jakou lehkosí se motorka rozjíždí a táhne, člověka dokáže velmi snadno oklamat jak rychle vůbec jede...první letmé mrknutí na tachometr ve mě vzbudilo zděšení , protože ručička naprosto lehce a rychle přelítla číslici 200...řadím 5 a 6 a nahlas se řehtám do přilby...první dávka adrenalinu a endorfinů byla vyplavena do krve a já se pomalu zklidňuji a ubírám plyn, zpomaluji na 120, ale jen proto abych tam mohl opět zařadit za 3 a zase za to potáhnout a naskládat tam kvalty až po 6...znovu řvu do přilby a chechtám se jak přaštěný...dálnice je prázdná a já jsem rád. 10km na dálnici uběhlo jako mávnutí kouzelným proutkem a sjíždím prvním sjezdem do míst, kde motorkářovo srdce zaplesá nad členitostí krajiny a současně nad kvalitou cest a také množstvím zatáček. Sluníčko rozehřívá zmrzlou silnici a já si s opatrností začínám užívat první zatáčky. Tuhost rámu je pojem, který jsem doposud na FJ neznal. Black si doslova libuje v dlouhých táhlých a rychlých zatáčkách. Je to jako letět letadlem nízko nad zemí. Naprosto klidné chování podvozku a jeho stabilita dává pilotovi falešný pocit bezpečí, protože rychlost s jakou míjím jednu zatáčku za druhou lze při nejmenším označit za nebezpečnou a o překročení povolených limitů se tu můžeme bavit v dvojnásobku... Zklidňuji emoce. To nadšení a euforie je krása, ale se zdravým rozumem to moc společného nemá, tak přepínám na umírněný mód a dále pokračuji v cestě. Začínám sledovat teplotu, palivo, otáčky rychlost, kontrolky...všechno na co člověk v módu 1 nemyslí . Vše funguje hladce a správně. Na ukazatelích rychlosti, kterých několik míjím při průjezdu vesnicemi si okem "kalibruji" rychloměr abych byl v obraze kolik proměřuje. Nemohl jsem se stále vyhnout pocitu, že tachometr ukazuje znatelně více, než skutečně jedu. Několikeré projetí kolem těchto "kontrolních bodů" mě nicméně vyvedlo z omylu a jen potvrdilo hodnotu na tachometru. To mi znovu připomnělo, jak dokonalý podvozek a jízdní vlastnosti mohou klamat v pocitech z rychlosti. Je to samozřejmě dobře, že je podvozek a brzdy na takové úrovni, že se rychlost kterou jedu zdá podstatně nižšší než ve skutečnosti je, nicméně na druhou stranu by to měl mít člověk na paměti a více si sám ve vlastním zájmu kontrolovat kolik skutečně letí, jestli to už není přece jen příliš a tím si udělat nutnou rezervu pro případné krizové situace, které mi už během první vyjížďky dokázali páni a dámy v autech připravit...no comment...
Opouštím poslední vesnici, znovu přidávám. Se spokojeností jak motorka jede netočím více zež 5tis ot./min a využívám pružný potenciál motoru a neustále se těším z dynamiky a lehkosti s jakou motorka jede. Na straně druhé ke slovu přicházejí brzdy, které doposud ovládám jedním prstem a zpomalení před zatáčkou tak není bojem o přežití (FJ) , ale přirozeným postupem jak zatáčkou projet rychle a bezpečně. Bridgestone T30 evo jak vzadu tak i ve předu plnily svoji funkci znamenitě, když veznu v potaz že teplota vozovky sotva překročila 5 stupňů. Jaké pneumatiky opravdu jsou zjistím samozřejmě za normálních teplot (20+) a budu se také moci vyjádřit k případnému nájezdu. Spotřeba se pohybovala během mých prvních kilometrů kolem 7-8L/100km a to jen proto, že jsem si nemohl pomoct a neustále za to tahal a užíval si příjemného zrychlení. Věřím že v turistickém tempu se bez problémů budu pohybovat kolem 6-ti litrů.
Závěrem bych chtěl napsat toto: Nikdy jsem k Hondě netíhnul a nikdy jsem ani o ní neuvažoval. Jediný fakt, který mě k ní přivedl je proslulá spolehlivost tohoto konkrétního stroje a jsem rád, že jsem ji koupil. Určitě znáte ten pocit, když sedáte na svoji novou motorku jak jste nejistí jak se bude chovat, jak potáhne, jak bude brzdit jaká bude v zatáčkách. Každá motorka je úplně jiná a ani 2 stejné motorky nejsou stejné. Poloha spojky a brzdy, poloha ovladačů, poloha řadičky a brzdy. Chce to většinou čas, než ji člověk přijme za svou a s těmi specifickými vlastnostmi svého stroje se prostě sžije a zvykne si na ně. Popravdě toto jsem u Blackbirda nezažil. Jak jsem na něj sedl, tak byl můj...divné, ale je to tak. Posez mnozí vylepšují vyššími řídítky. Nemám důvod. Ač mám na mé FJ řídítka podstatně výše než na Blacku, tak po ujetí cca 300km jsem neměl nejmenší problém s bolestí zad nebo ztuhlostí krku , tak jako někdy u FJ. Co dodat? Možná to bude znít jako klišé...ale cbr 1100xx je jedna z nejlepších "old school" mašin, kterou jsem kdy měl možnost pilotovat. Zatím zdarec a přeji všem v nastávající sezóně vždy šťastný návrat domů.
29.7.2019 - NAJETO 11.000km
Tak teď bych řekl, že jsem teprve kompetentní napsat recenzi
Euforie, která byla napočátku opadla a běhen pár tisíc km, člověk opravdu poznal na čem jezdí a jak to funguje včetně případných chyb a hodnocení po 11tis. km mi pak přijde poněkud objektivnější.
Co tedy napsat...určitě to, že prvotní kdojmy po pár kilometrech byly dosti nadsazené, ale na druhou stranu rozhodně ne přehnané. Ale začněme pěkně od začátku.
Provedl jsem několik jednoduchých úprav na motorce...laďáky, power commander, K&N, nové gripy a lámací páčky, doplnění držáku bočních kufrů a kufry, bílé blinkry a rychlé pruhy na kola, které přidaly na výkonu nejvíce doporučuji! Jsem turisticko sportovní jezdec a podle toho jsem též volil obutí a sekundární převod(ojeden zub menší pastorek). Papuče jsem dal Pirelli Angel ST ( GT je možná lepší,ale má nižší profil a to jsem nechtěl) po Bridgestone T30 jsou lepivější a do zatáček lépe padají, T30 jako bych musel do zatáček nutit když měly najeto cca 2-3tis km...po 5tis. byly K.O. tak jsem vzal ty Anděly ST a zatím po ujetí cca 2500 jsou pořád ok. - pocit sucha a bezpečí. Jinak k tomu převodu...né že by Black nejel nebo tak něco, ale člověk si zvykne rychle a pak jednoho dne zjistí, že by snesl i něco silnějšího a hlavně parťák jezdí MT-09 a nemohli jsme se pořád při jízdě nějak "domluvit" ...prostě v sérii si ty motorky nerozumí. Chápej já po městě na 2 on na 3-4...pak výjezd z města...já za 3 on též...a pomalu mi mizel...on 9-11tis ot/min já tak max 6-7 kdy se motor teprve dostával do varu. Navíc já většinou ve 2 s mojí holkou...teda né že by lyla nějaký slon, to vůbec...má 47kg aj s botama, ale já to statečně doženu za ni a tak motorka mi prostě přišla líná...tak jsem to dal více do síly a jsem spokojený. Ve 2 to docela solidně zrychluje, maximálka se snížila o 20km/h ...no a?... 280km/h je pořád až až a nevyužitelných na našich cestách a když na tom jedu sám, tak se to super ...letí to jak šutr a krásně potrápím i novodobé supersporty. Zvedne se to při troše snahy i na 2, na 1 to jde po zádech krásně jen otočením plynu a hlavně jsme se s MT-09 pěkně sladili a kvalty teď hážeme téměř ve stejnou chvíli. Takže za mě dobrý krok jak z motorky udělat něco živějšího za pár korun. Samozřejmě jsem tam koupil celou řetězovku, protože zlatý řetěz přidává podobně jako pruhy na kolech aspoň 5kW
Tak teď trochu kritiky ...to, že se tam serou regulátory, to je všeobecně známá věc...ale proč ten, komu se regulátor zesere tam nedá automaticky regl silnější aby měl nadobro klid to nepochopím...raději pán pod něj vyrobil obrovský chladič a použil regl který měl kolem 200w !!! No jak to dopadlo vám hned řeknu...můžete to brát i jako poučení do budoucna, kdyby jste nad něčím podobných chtěli uvažovat... Pán jezdil asi opravdu turistiku kolem 4 tis. ot. a moc je asi nepřekračoval...já jsem holt trochu divočejší jezdec a k 10tis. ot. se sem tam podívám a jak jsem měl jednou takový sportovnější den, tak milý regulátor si řekl, že už na to pěkně sere i přes megachladič pod prdelí a jak se na to vysral, tak vzal s sebou pro jistotu i alternátor...(správně dynamo)...a mě tím oba dva udělali "obrovskou radost". No na baterku jsem nějak dojel domů, proměřil jak regl tak dynamo a zjistil že regl je kaput a dynamo dávalo napětí jen na jedné fázi...co následovalo byla objednávka 500W !!! regulátoru (silnější už bohužel nebyl) a objednávka dynama...vše údajně skladem, tak si říkám ok...přehodím a během pár hodin jezdím zas. Bohužel skladem nemusí opravdu znamenat skladem...takže jsem se dověděl, že skladem v evropě a u mě do týdne až 14ti dnů = absolutně nemyslitelné, když byly předemnou 4 dny volna!!! Osobně jsem zajel do WAPE (mám to za rohem...30min po dálnici) tam jsem koupil regl 500W...ale altík (dynamo) nebylo nikde, ale opravdu nikde...ani bazar ani nic, prostě nejdříve za týden...konec , zvonec , hotovo , šmitec...nasraný jako svině jsem vymontoval starý a shořený altík a jak jsem se tak na něj bezmocně díval, tak jsem si prostě řekl, že si jej převinu doma a hotovo...od této myšlenky uteklo cca 38h a motorka znovu jela. Sice to v jakém jsem měl stavu ruce po přemotání 18ti pólového dynama do kterého se vlezlo 36m drátu se moc nedalo slučovat s tím, že bych byl schopný ještě motorku řídit, ale jelo se!! Na rovinu říkám, že toto už bych nikdy dobrovolně nedělal ani pro nejlepšího kámoše a ani pro sebe...už ne! dát 4K za nový kvalitní altík by mi přišlo milejší než strávit 2 dny motáním drátu od kterého jsem měl ruce samý mozol...no jo, ale 4 dny volna a nesvézt se...to nešlo
Beru to jako zkušenost a výzvu, kterou jsem dal...altík funguje a myslím si , že s novým regulátorem už to doklepou až do konce. Mám na něm najeto cca 6-7tis km. jediné co jsem udělal, tak jsem po cca 1tis km dekl s altíkem znova demontoval a altík dotáhnul...byl povolený, protože jsem jej zaléval při výrobě epoxidem a ten pod šrouby lehce povolil. Doplnil jsem šrouby pérovými podložkami a je klid.
To byla tedy jediná porucha , kterou jsem měl a myslím si že tímto je jednou pro vždy vyřešena. Abych měl klid, tak jsem pod paluní desku umístil ještě voltmetr, který by mě na případné změny zavčasu upozornil.
Tož asi tak...moto jede, možná pár koní navíc by neškodilo, brzdy ok...ten dual CBS...jako jo, ale když to pálíte v zatáčkách tak je to takové nějaké neslané nemastné...nechám to tak, když to tak soudruzi v Japonsku vymysleli, ale za mě klasika předek samostatně a zadek také je jednodušší a na ovládání čitelnější...pořád si musím s CBS uvědomovat kde jak na čem brzdit...mít na paměti, že když šlápnu na zadek razantněji, tak brzdí i předek poměrně silně, což je v některých situacích nežádoucí...ale na cestě při běžném provozu to je ok.
...no plány se realizují, cestuje se zatím po Česku a Slovensku, ale za pár dní nás čeká Ukrajina a možná i něco více, tak doufám že se Black bude snažit a nenechá mě ve štychu.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kaw.38
kaw.38 napsal 20.01.24 v 17:15 10b.

Nadčasová motorka , dodnes moc pěkná.

Kali88
Kali88 napsal 12.09.22 v 00:02 10b.

Obsáhlá recenze tahle raketa mě taky zaujala jeden čas, ale chtěl jsem přece jen něco trochu jinačího a podařilo se. Co se týká lapálie s altíkem a regulátorem tak si dovedu představit o čem tenhle člověk píše z vlastní zkušenosti se svojí raketou

Mirexx
Mirexx napsal 29.07.20 v 14:34 10b.

Pěkný...popis ultrasuper...úryvek z učebnice motocyklového sportu...pochvala a motorka?...B L A C K B I R D...No comment...za 10

Damballa
Damballa napsal 25.07.19 v 22:47 10b.

super a vyčerpávající recenze, motorka netřeba komentovat, je to prostě pecka

Freny
Freny napsal 12.04.19 v 16:08 10b.

Mám na Blackovi nalitano 80000 km z toho 45000 km jsem najel já. Jediné co odešlo byl regulátor napětí, teď budu měnit rozvodový řetěz a napinak. Jinak jsem prováděl jen klasickou údržbu. Nejspolehlivější motorka co jsem kdy měl.
Hodně stastnejch kilometrů přeju.

Více komentářů



TOPlist