renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Honda CBR 1100XX Blackbird (1998)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník MiKXX
Vloženo 17.10.2013
Aktualizováno 23.11.2020
Zobrazeno 2 676x
HODNOCENÍ PROFILU OD 4 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.5

Popis motorky


XX = Je to prosté - síla, rychlost, spolehlivost.

Více fotografii

Výška jezdce: 190 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda X 11: vítr
Honda XL 1000V Varadero: cena

První dojmy - XX jsem zkusil víceméně náhodou, díky své výšce 195cm jsem pokukoval spíš po velkých cesťácích jako Varadero, Caponord, V- Strom, ale po prvním svezení mně Blackbird totálně nadchl a když jsem slezl, tak jediná myšlenka byla - Jak jsem kdy vůbec mohl přemýšlet o jiné motorce. :-D ;-)

Motorku bych doporučil pro - Pro motorkáře se zkušenostmi a rozumem. ;-)

Doplňky na motorce - Wingrack + kufry + miniblinkry.
Místo laďáku a svodů 4 - 1 jsem po jedné sezoně namontoval origo výfuky a svody 4 - 2. Ten úžasný zvuk mi sice bude chybět, ale na západ od našich hranic se aspoň nemusím dohadovat s Policií. A sousedi si také oddychnou.




[img=http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/26

Recenze

Srpen 2012
Po letech ježdění na služebních Hondách, vychovávání dětí a věnování se rodině nastal čas myslet taky na sebe a tak padlo rozhodnutí pořídit stroj pro tatínkovu radost a relaxaci. Babinec nového člena rodiny přijal zpočátku zdrženlivě, v den D však už s radostným očekáváním a dnes by dvě ze tří (manželka a mladší dcera) jezdily možná víc než já.

První dojem z jízdy na Blackbirdu (jiném XX než nakonec koupeném) byl téměř dokonalý. Vše tam kde má být, perfektní ovladatelnost, silný motor, účinné brzdy. Dojem trošku kazily placaté gumy (Dunlop) a nechuť pokládat se do zatáček (majitel se právě vrátil po dálnici z toulek Evropou) a také originální plexi, jemuž jsem se při své výšce díval přímo na hranu a trochu mně to rozptylovalo. Jinak mně jízda přesvědčila, že Blackbird je pro mně ten pravý.

No a pak přišlo na řadu omrknutí vyvoléného kousku. Na fotkách vypadal líp, než ve skutečnosti. První majitel v Rakousku se na laku trochu vyřádil, druhý u nás to neřešil a pro mně osobně, jako bývalého automechanika byl lak taky na konci seznamu toho, co by mně zajímalo. Ale co ztrácel Blackbird na kráse, to doháněl na technickém stavu. Trocha debat o stroji s majitelem, prohlídka a vyzkoušení, celkem rychlá domluva a jelo se domů.

Dojem z první delší jízdy na mém novém stroji byl trošku rozpačitý. Díky výkonu a značné hmotnosti jsem si říkal, jestli jsem přecijen nepřestřelil. Navíc jsem se musel naučit sedět pohodlně. Naštěstí to netrvalo dlouho a po cca 100km už jsme byli docela srostlí, jízda už byla zábava a pocit jistoty narůstal s každým ujetým kilometrem. A pozitivních pocitů přibývalo. Z negativních věcí bych uvedl snad jen velkou hmotnost při manipulaci na místě a až příliš velkou náchylnost na boční vítr.

Shrnutí = Jezdí to, drží to, brzdí to. A nes*re se to.

Jezdím, doplním.

Rok 2013
Najeto 4.324 Km
Spokojenost. Průměrná spotřeba se nad 6l/100km zvedla jen při srazech maXXimum.cz Cestopis se zkušenostmi a vzpomínkami ze sousedního Slovenska asi zůstane jen v mé hlavě.
Závady: žádné. Údržba: jen pravidelné kontroly + výměna oleje a filtru.

Rok 2014
Najeto 3.802 Km (zatím, ještě nás čekají Alpy a zbytek sezóny)
Stále spokojenost. Průměrná spotřeba stále pod 6l/100km. Plně naložený (manželka + 3kufry = téměř 900km při průměru 6,3)
4/2014 - Nová zadní pneu - místo odrbané Michelin Pilot Sport nazuta Michelin Pilot Road 2.
Závady: 7/2014 = souběžně - baterie kaput + zjištěn vadný regulátor dobíjení (nová baterie Exide + regulátor Ignitech) - Nemilá zkušenost a okamžité objednání a montáž palubního voltmetru. :-p
Údržba: pravidelné kontroly + předdovolenkový servis - ( nové přední desky Ferodo, výměna brzd.kapaliny - DOT5, nová ložiska řízení, nová ložiska před. i zad. kola, nový vzduch. filtr, seřízení podtlaků, nový olej ve vidlicích, nová zadní pneu - Michelin Pilot Road 2)




Alpy se vydařily, Blackbird nezklamal a mohu s čistým svědomím říci, že je to neskutečný polykač svižných km. Dlouhodobá spotřeba 6,2 l/100km.

Rok 2015
Žádný problém, žádná závada, běžná údržba + výměna oleje a filtru. Po více než 12tis km začíná zlobit a dosluhovat přední Michelin Pilot Road 3, takže na prázdniny budu obouvat Michelin Pilot Road 2. ( 3ku už nechci ;-p / na zadní PR2 je 7tis a řekl bych, že je tak na 50% )
Noo a je to tady, po cca 12000km výměna přední pneu, nazuta Michelin PR2.




Prázdninové popojížďky a poté příprava na tradiční zářijovou motodovolenou. Tentokrát se k nám přidal ještě kolega na CBR1000F [/img]



Sranda byla, což o to.. S počasím to ale bylo horší..v nepromoku na vodě jsme strávili víc času, než by se nám zamlouvalo. :-p



= ale i pěkné počasí jsme měli. Při odjezdu z ČR jsem měl na zadku dobré 3mm, ale hrubý alpský asfalt a ostrá jízda udělali své, takže zadní pneu po celkových 12tis km odešla do věčných lovišť a já tak byl nucen frajersky přezouvat ve Slovinsku.



..Dunlop a Bridgestone jsem odmítl, PR 2, ani 3 nebyla skladem, takže jsem si připlatil za Michelin PR4GT



Dobrá volba..zbytek dovolené už byl na suchu, takže i nálada byla o poznání lepší. Po návratu po odjetí 3011 km přes Rakousko, Itálii, Slovinsko, Chorvatsko a zpět bylo a bude zase na co vzpomínat. A s celkem povedenými fotkami budou ty vzpomínky hned o něco živější..



























Tak sezóna 2016 pomalu končí, i díky skvělé dovolené v Rumunsku (4060km) to bylo celkem rekordních 7500km a Bleček mi na zimu připravil kvíz - při prvním studeném startu se baterce jakoby nechce točit, ALE...baterka je ok, regulátor taky, dobíjení taky, takže budeme muset rozkuchat startér a nebo jít po kabelech, dokud to nerozlouskneme. :-p

Jezdím, (toho času stojím a hledám) ... doplním.

Celou sezónu 2017 už jsem zase bez problémů jezdil, takže se jen okrajově vrátím k výše uvedenému rébusu z konce roku 2016. :-p Člověk se prostě učí pořád a měření a provoz jsou dva rozdílně světy. Tolik jsem věřil měření, že na výměnu "dobré", rok staré baterky došlo až úplně nakonec, když jsme nic jiného nenašli a světe div se - s novou baterkou problém zmizel. Co na to říct, prostě pako.
Jinak sezóna 2017 byla taková volnější (zatím pouhých 4100km), pár výletů, k tomu Alpy s manželkami, párkrát Jeseníky, pohoda a Bleček jezdí a drží k maxximální spokojenosti.

Rok 2018
Žádný problém, běžná údržba, výměna oleje a filtru a km naskakují.

Rok 2019
Vykloubené rameno, trošku trápení a na ježdění není moc času, ani zdraví. Black je na tom líp než já. :-p Při poslední vyjížďce r. 2019 jsem vytloukl gufero na pravé vidlici, takže přes zimu bede větší servis.

Rok 2020
Stav tach. 74.200 km a větší servis..
- nová gufera a olej ve vidlicích
- nové přední desky + výměna brzdové kapaliny
- nová řetězová sada D.I.D. + řetěz
- nová ložiska v krku řízení
- vyčištění přepínačů
- nové přední a zadní pneu Michelin Road 5
- zánovní laděné výfuky Creptus + svody 4 - 2
- přešití sedla - super nápad a úžasně odvedená práce XX

Covid čas nám trošku hatí plány, ale naštěstí jarní i podzimní srazy XX proběhly, takže paráda a příští rok snad bude líp a volněji..






















Mazlík dělá pořád jen a jen radost.. Párkrát už mě napadlo, že bych ho prodal, pač už začínám mít věk spíš na klidnější Yamahu XT1200 a jednou prdelí se na dvou motorkách jezdí blbě, ale zatím mě to vždy po nastartování a projížďce přešlo..

Až si najdu chvilku, přidám zas nějaký postřeh, nebo fotku..

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Páčkalíny
Páčkalíny napsal 02.10.17 v 20:48 10b.

Pečlivě napsáno - poučné...

Lubas1992
Lubas1992 napsal 24.08.15 v 17:58 10b.

Big.One
Big.One napsal 18.10.13 v 21:04 10b.

Ta dvojí barva trochu připomíná BMW. Ale jinak pěkný XX.

Více komentářů



TOPlist