renocar_duben



PROFIL MOTORKY

Suzuki GSR 600 (2006)

Neaktivní Profil uživatele

Vlastník kimi666
Vloženo 30.1.2013
Aktualizováno 7.2.2024
Zobrazeno 19 119x
HODNOCENÍ PROFILU OD 25 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Je to můj první "velký" mazel, kvůli kterému si odříkám hodně věcí, abych ji mohl dopřát pravidelný servis a byla v pořádku.

Více fotografii

Motorka koupena od Tass Motocentrum (Chrudim I) - Bez jediného problému, doporučuji.

Výška jezdce: 171 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Honda CB 600F Hornet: Horneta měl skoro každej
Yamaha FZ6 Fazer: Kdo neměl Horneta, tak měl Fazera
Kawasaki Z 750: Tehdy pro mě finančně nedostupná
Suzuki GSR 600: Moc jich tu nejezdí + doporučení

První dojmy - Motorka s moderním vzhledem, je krásně nízká, široká, lehká, ovladatelná a dokáže hezky povozit, i potahat za ruce.

Motorku bych doporučil pro - Motorku bych určitě doporučil lidem menší postavy a těm co už mají něco najeto. Už několikrát jsem četl, že by tuhle motorku doporučili úplným začátečníkům... což je podle mě napomáhání k sebevraždě a takový člověk by měl trpět :-) Do ruky sice sedne hned, ale přeci jen 98 Šemíků je už docela slušný stádo.

Doplňky na motorce - Plexi, padáky, pancéžové hadice, závažíčka, alarm, bílé pozadí budíku, karbonový kryt řetězu, reflexní stříbrné proužky na ráfkách

Recenze

Někdo si u šetskových naháčů stěžuje, že na ní fouká nebo že nemá žádný úložný prostor. Další zase že to je slabý nebo že jak to není supersport, tak nejsem IN. A k čemu mi bude motorka, která mi bude jen na krásu co bude tvrdá jak žebřiňák a že se s ní nebude dát na českých silnicích jezdit? Nebo 200 kobylová mašina na které se budu bát přidat plyn? Asi teda nejsem IN, když mám nahatou GSR 600, ale vím co od své motorky chci a taky přesně to splňuje.

Moto jsem koupil v červenci 2011 v Motocentrum TASS - Rabštejnská Lhota s najetejma 20 500 km. Moto bylo dovezeno z Itálie po prvním majiteli (46 let). K moto jsem dostal servisku, manuál a 2 klíče s dvěma dálkovými ovladači na alarm.

Motorka jako celek se mi moc líbí. Jak designem, tak jízdníma vlastnostma. Dokoupil jsem na ni malý plexi štítek, protože nad 180 km/h se jezdit nedalo bez toho, aniž by mi to neomlátilo hlavu o nádrž. To je ale problém všech naháčů. Po dvou sezónách co jsem posílil krční páteř šel plexi štítek zase dolů. Někdo si u ní stěžoval, že vlivem tvaru nádrže a předních blinkrů mu to bez plexi vhání vítr pod přilbu. Já osobně s tím problém nemám. Záleží asi na výšče řidiče a jeho posezu.

Design
Moderní vzhled se někomu líbí, někdo ji hned odsoudí. Určitě originální a zajímavá je zadní část koncových světel a koncovek výfuku. Z dálky to vypadá obzvlášť dobře.





Co mi moc ale nesedí je ten přehnanej kus zadního plastu s maxiblinkrama. Naštěstí se to dá ale vyměnit.

Díky předním blinkrům které jsou "součástí" nádrže působí motorka hodně masivní a široká. Přední blatník je na můj vkus trochu velkej, ale k celku pasuje. Malej blatník by vedle nádrže vypadal asi jako klobása vedle marmelády.






Motor
Motor je všestranej a spolehlivej. Do 7 tisíc otáček je to poslušnej beránek. Mezi 8 a 10 tisíci si začnete uvědomovat, že sedíte na raketě a v 11ti tisících letí jak splašená. Jeho výkon 72 kW je pro mě při sólo jízdě na český silnice až nadbytečnej. Na předjíždění se ale určitě hodí Co mi trošku na začátku vadilo při svižnější jízdě v zatáčkách bylo malé (desetinové) zpoždění za plynem. Kvůli tomu bych ji ale hned neprodal. Stačí o tom vědět, počítat s tím a pak už si jen zvyknout.

Ovladatelnost
Motorka je krásně nízká, lehká, ovladatelná a to jak při pomalé, tak i při rychlejší jízdě. Do náklonu jde hezky plynule, dobře drží stopu a po zahřátí pneumatik si moto může dovolit mnohem víc než já sám. Při jízdě ve dvou jsem čekal horší ovladatelnost, ale i ve dvou jde moto hezky do zatáčky. Vezl jsem ale zatím vždycky jen nějakou slečnu cca 50 kg + já 75 kg. Něco jinýho by asi bylo 2 metrákoví řízci.

Brzdy
Co se týče brzd, tak nemůžu posoudit jak moto brzdí s dodávanýma origo gumovýma hadicema z výroby. Moto jsem koupil už s pancéřovýma hadicema a brzdí perfektně. Nechal jsem dát novou brzdovou kapalinu, takže brzdy pak měly lineárnější průběh a jdou líp dávkovat. Takže doporučuji měňit a neojebávat to. Těch pár kaček vás nezabije... špatně brzdící motorka možná ano.

Budíky
Budíky jsou hezky přehledné a čitelné. Nikde nic nechybí a ani nepřebývá. Počítač ukazuje celkový nájezd km, denní km 1, denní km 2 a hodiny. Nic víc nepotřebuje. Dost často požadovaný teploměr okolní teploty je podle mě uplně k ničemu. Jestli je teplo nebo zima poznám sám a rozdíl 23°C nebo 25°C vědět opravdu nepotřebuji. Velké plus dávám za ukazátor zařazené rychlosti, což ocení stejně jako já každý sklerotik. Oproti originálu mám pod otáčkoměrem bílé pozadí. Budík tak dostal sportovnější vzhled.






Pohodlí - posez
Pohodlí celkem ujde. 200 km po okrskách za odpoledne proč ne. Na delší cesty ale doporučuji plexi, jinak po chvíli jízdy větší rychlostí začne bolet za krkem a jízda pak začne být spíš otrava než zábava. Pokud ale někdo chce posilovat krční páteř, tak prosím. Sedlo je u nádrže trochu tvrdší. Uprostřed a vzadu je už ale hezky měkký a pohodlný, takže ať si každej najde to svoje místo. Já osobně sedím úplně u nádrže.

Cestování
Na delší cestování motorka určená moc není. Na spodní straně sedla jsou 4 "očka" pro připevnění popruhů bagáže, což je taky fajn, že na to mysleli. To je tak ale vše.

Úložný prostor
Úložný prostor tu není skoro žádný. Celé místo mi pod sedlem zabral alarm, lékárnička a reflexní pásky na kombošku, kdybych se někde v noci zdržel. Víc se tam toho ale prostě nevejde. Popravdě mi to ale nevadí, protože nic dalšího nevozím. Pokud má někdo potřebu s sebou tahat hromadu nářadí a já nevím čeho všeho, tak ať si pořídí batoh. Tady s uložením pod sedlo neuspěje.

Spotřeba
Při ekonomické jízdě má spotřebu 5,5 litru, v normálu tak 6,5 litrů. Při držení ji pod krkem (několikrát ČH sedlo a zase dolů) 8,5 litrů. Záleží na každým jak pojede, ale myslím, že při dnešních cenách benzínu to není vůbec špatný. Spotřebu udávám při sólo jízdě a mé váze 75 kg. Při normální jízdě ve dvou má spotřebu cca 7 litrů.

Ostatní
Co se týče zvuku, tak jsem spokojenej. Umí být potichu, hezky si pobrblávat a zbytečně nikoho neprudit... ale i zařvat si Laďáky jak mi každej předhazuje opravdu nechci. Nemám potřebu na sebe zbytečně upozorňovat na kilometr daleko a prachy za laďáky raději utopím v benzínu.
Moto mezi 5500 - 6500 otáček lehce vibruje. Není to ale nic co by se nedalo vydržet. Po přidání plynu je vše v normálu.

Servis / údržba / spolehlivost
Ceny a časové / kilometrové intervaly jsou vesměs stejný, jako u všech jiných šestkových naháčů. Co se týče spolehlivosti, tak si nemůžu na nic stěžovat. Zatím jen vadný termostat a "přežvejkaný" drát od předního světla v krčku.

V lednu 2024 byla po společmých 13ti sezónách a najetých 43,000 km prodána novému majiteli. Snad bude spokojený stejně jako já.



Pneumatiky

První sada
Metzeler Sportec M3 - sportovní
Pneu krásně chytaly teplo (na zahřátí 5 km). Za teplého a suchého počasí perfektní. Jak ale bylo trochu chladno nebo nedej bože pršelo, tak to bylo o držku. Nájezd 7300 km při sólo jízdě (až na drát).






Druhá a třetí sada.
Dunlop Sportmax Qualifier II - sportovně cestovní
Na zahřátí potřebují 10-15 km. Oproti Metzelerum jim ale nevadilo chladný počasí a voda.
Nájezd 8700 km při sólo jízdě (trochu vzorek).
Druhou sadu Qualifierů II jsem jezdil z 95% ve dvou. Nájezd 7439 (bez vzorku).






Čtvrtá sada.
Bridgestone Battlax BT-021 - sportovně cestovní
Na zahřátí 10-15 km.
Do zatáček za tepla i chladna drží perfektně, boky krásně měkoučký a na vodě nejlepší.
Nájezd 9500 km v kombinaci 50% sólo / 50% ve dvou (vzorek ještě tak na 500 km).
Za sebe můžu říct, že poměr CENA / VÝKON (za jakéhokoliv počasí) / NÁJEZD KM nejlepší co jsem zatím měl.






Pátá sada
Bridgestone Battlax BT-023 - sportovně cestovní
Po předchozí zkušenosti s BT-021 byla sada BT-023 jasná volba.
Po najetí pár tisíc km můžu říct, že BT-23 nezklamaly. Vlastnosti jsou stejné jako u staršího modelu BT-21, jen ne tak s hrubým vzorkem. Při sólo jízdě najeto 11000 km (vzorej stále ještě tak na 1500 km).






Poznámky na závěr
Udávaná maximální rychlost u tohoto stroje je rozdílná. V techničáku je psaná maximálka 220km/h. Výrobce udává 240km/h a někde bylo video (nejspíš z ruska), jak s tím jezdí něco kolem 260km/h. Reálná čísla jsou ty od výrobce.

A pro odpůrce poserproužků mám špatnou zprávu. Motorka je postavená tak, že i když budete drhnout stupačky o zem, tak nedostanete pneumatiku až na doraz. Vždy vám tam pár milimentrů zůstane.



Technické parametry
Typ motoru: čtyřdobý, kapalinou chlazený, řadový čtyřválec, DOHC
Zdvihový objem (ccm): 599
Vrtání x zdvih (mm): 67 x 42,5
Max. výkon (kW/PS): 72/98 při 12000 min-1
Max. kroutící moment: 64,7 Nm při 9 600 min-1
Startér: elektrický
Objem nádrže (l): 16,5
Převodovka / sek.převod: 6 rychlostí / řetěz
Rozměry délka / šířka/ výška (mm): 2090 / 795 / 1075
Rozvor (mm): 1440
Světlá výška (mm): 130
Výška sedla (mm): 800
Pohotovostní hmotnost (kg): 205
Odpružení předního kola: Teleskopická vidlice, vinutá pružina, olejový tlumič
Odpružení zadního kola: Kyvná vidlice s centrální pružící a tlumící jednotkou, vinutá pružina, olejový tlumič
Brzdy přední: kotoučová, dvojitá
Brzdy zadní: kotoučová, jednoduchá
Pneumatiky přední: 120/70 ZR17 M/C 58W bezdušová
Pneumatiky zadní: 180/55 ZR17 M/C 73W bezdušová

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
kaw.38
kaw.38 napsal 22.01.24 v 10:31 10b.

Pěkná recenze

Vladounreal
Vladounreal napsal 12.11.23 v 12:25

recenze jak má být , tak ať ti dělá jen samou radost bejku

FZR600R
FZR600R napsal 04.08.23 v 10:59 10b.

kubajz83
kubajz83 napsal 22.11.19 v 21:03 10b.

Blackaligator
Blackaligator napsal 14.09.19 v 21:10 10b.

(Y)

Více komentářů



TOPlist