PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Classic 350 (2023)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník Michal21
Vloženo 6.4.2023
Aktualizováno 6.3.2024
Zobrazeno 5 780x
HODNOCENÍ PROFILU OD 26 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 10

Popis motorky


Krásná retro motorka z Indie s dlouhou historií

Více fotografii

Motorka koupena od FIRMA:Vintage Garage Motors (Strašnice

Výška jezdce: 193 cm

První dojmy - Super uvolněný posez. Příjemný pružný jednoválec. Na volnoběh dělá puf puf :) Antistresová hračka.

Doplňky na motorce - Teploměr motorového oleje - 1290 Kč
Touring sedlo - 2 470 Kč
Sříbrné pružiny sedadla jezdce - 830 Kč
Řazení pata špička - 1778 Kč
Dostupné doplňky:
https://accessories....ccessories?year=2022
Pokud budete shánět nahrádní díly, tak doporučuji kouknout na wemoto.cz
V katalogu je potřeba otevřít Meteor/Hunter 350, který má stejný motor. Classic tam má chybně díly ze staršího modelu:
https://www.wemoto.c...eteor/350/2023/37245
Řetězová sada:
https://www.jtsprock...talogue/model/s5697/
https://www.esjot.co...d/350+classic/573182

Recenze

6. 4. 2023 - 0 km
Minulý rok jsem se projel na RE 650 Continetal a Interceptor. Byl jsem nadšený jak motorka funguje. Jen jsem se na ní nevešel.

Na výstavě Motocykl jsem si sedl na Classica a už to začalo. Nečekal jsem, že se na něj vejdu. Hrozně se mi líbil vzhled chrome verze. Připomíná mi moji první motorku Jawa 350/634. Motorku jsem objednal 13. 3.
Dnes jsem najel 100km, motor se začíná rozjíždět.
Originál koncovka má krásný zvuk. Protože nemá otáčkoměr je potřeba použít jiné smysly:)

Standardní pozice řadící páky je moc nízko. Pro seřízení je potřeba povolit spodní část rámu. odkaz
Motorka nemá téměř žádný úložný prostor, malinko místa je v bočních kastlíkach.
Jezdím s otevřenou helmou a zážitek je mnohem silnější.
První servis s výměnou oleje je po 500 km, který je údajně uzpůsoben i tomu, že se motorka převáží po moři z Indie.

13. 4. 2023 - 650 km
Garanční prohlídka po 500 km stojí 3500 Kč. Obsahuje výměnu oleje, seřízení ventilů, diagnostiku a kontrolu dotažení šroubů.
Motor se kolem 250 km rozjel, pak už jsem větší změny nepozoroval.

5. 5. 2023 - 2100 km
Sepsal jsem hodnoceni po 2000 km
Classic je ideální motorka na jízdu po městě nebo kochací jízdu za pěkného počasi.
* Motor
Zajíždění - Prvních 500 km se zajíždí s maximální rychlostí do 70 kmh a do 2000 km je povoleno 80 kmh. V servisu jsem dostal pochvalu, že mám motor dobře zajetý. Hodně lidí to asi nedodržuje. Při prodeji jsem dostal informací, že to mám prvních 100 km šetřit a pak jezdit normálně. Ale raději jsem se držel doporučenému postupu z manuálu.
Spojka - Zabírá úplně na konci. Zmáčknou jde lehce
Vibrace - Motor má vyvažovací hřídel. Nějaké vibrace produkuje ale nejsou nepříjemné.
Převodovka - Ze začátku mi po zahřátí motoru často nešla zařadit dvojka. Někdy je dokonce potřeba zařadit jedničku a zkusit to znovu. Nebude to problém jen u mého kusu.
Dvojku je potřeba řadit pomaleji asi to bude mechanická vlastnost.
Simulátor převodových poměrů https://apx6u.app.goo.gl/mzpN

Zvuk- Zvuk je velké plus, motor vydává více různých zvuku v závislosti na zatížení a otáčkách. Nejpříjemnější je přidání plynu v nízkých otáčkách. I když motor moc nejede, tak vydává emoce. Zrychlení a rychlost je relativní veličina.
Elektronika - Kolem 2000 km se mi rozsvítila kontrolka motoru. Motorka ale jela normálně. V servisu vyčetli z jednotky chybu váhy vzduchu. Došlo pouze k vymazání chyby. Hlasitější klakson jsem na jiné motorce neslyšel. U spojkové páčky je vyvedena USB zásuvka. Dobíjí proudem 1,4 A.
* Podvozek
Tlumení - Na nerovnostech je podvozek pohodlný v rychlostech do 70 km/h. V rychlostech nad 80 už tak dobře netlumí, je lepší zpomalit. Zatáčky a klopení jsou super. Stupačky náklony nelimitují, takže se dá pěkně vodit.
Průběh výkonu - Dlouhozdvyhový jednoválec má rád nízké otáčky. Motor je pružný, při podtočení spíš nejede ale neklepe. Motor dokáže motorku z prudšího kopce ubrzdit. Občas se mi stane, že motor na pátou rychlost kolem 80 km/h a konstaním plynu krátce vynechá. Nejčastěji při zatěži do kopce.
Možnost nastavení - Je možné nastavit předpětí zadních pružín v šestí polohách. Změna má cenu asi jen při jízdě ve dvou.
Brzdy - Vzhledem k dosahovaným rychlostem dostačující. Pro větší účinost je nutné zapojit obě brzdy. ABS má pomalejší reakce.
Tuhost rámu - V zatáčkách se na nerovnostech trochu kroutí. Možná na to mají vliv i pneumatiky a tlumiče.
Pneumatiky - Je tam u nás neznámá Indická značka pneu CEAT ZOOM Plus. Na suchu nekloužou, na mokru jezdím opatrně. Zadní pneu foukám na 2,5 i pro jízdu v jednom. Přijde mi, že se pak motorka chová v zatáčkách lépe.
* Jízda
Sport - Maximálně z kopce :)
Město - Je pro město stvořená
Cestování - Kochání po okreskách. Objevování nových cest.
Terén - Projedete ale nebudete vyhledávat
* Cestování
Pohodlí jezdce - Měřím 193 cm. Posez je komfortní. Sedlo pomáhá v tlumení nerovností. Uvolněná poloha rukou i nohou. Nohy mám měně zalomené než na Transalpu a ruce jsou citelně níž. Polohu spojkové a brzdové páčky jsem musel přenastavit níž, řadička byla moc dole a zadní brzda zase moc nahoře.
Koupil jsem si Touring sedlo vhodné pro vyšší postavy, je o cca 2 cm vyšší odkaz.
Co se týká komfortu, tak to tak velký rozdíl není. Také jsem k sedlu doplnil pružiny, které jsou jen na efekt.
Ochrana jezdce - Je to naháč, takže na Vás bude hodně foukat a nebude vadit, že nejezdíte v rychlostech nad 100 km/h. Ideální rychlost je kolem 80 km/h, to ručička rychloměru ujazuje přímo dopředu.
Možnosti uchycení zavazadel - Zavazadlo je možné uchytit na zadní sedlo.Pod sedlem místo žádné. Zkoušel jsem vyřešit místo v kastlíkách, je možné vyjmout sadu nářadí a vložit tam například zámek na kotouč. Malou motolékárníčku je možné doslova nacpat do místa nad baterkou.
Dojezd na nádrž - Nádrž má 13 litrů. Spotřeba je kolem 2,7 l/100km. Rezerva se ozve kolem 320 km a natankujete 8,5 litru. Automaticky se zobrazí počítadlo ujetých kilometrů na rezervu. Podařilo se mi dosáhnou spotřeby 2,45 litru. (367km na 9 litrů)

11. 6. 2023 - 3900 km
Dnes jsem dal zatím nejdelší výlet o délce 500 km a konečně jsem přišel na to, jak správně řadit z jedničky na dvojku aby tam občas neskočil neutrál. Stačí jen celý proces řazení zpomalit a nespěchat. Tahle motorka stejně není dělaná na spěchání :)
* Zmáčknout spojku.
* Zařadit dvojku, ale hned nepouštět spojku.
* Počkat necelou vteřinu a pak jí pustit. A je to!

28. 6. 2023 - 5000 km
Garanční prohlídka po 5000 km stojí 3000 Kč. Obsahuje výměnu oleje, diagnostiku a kontrolu dotažení šroubů. V manuálu je uvedena výměna oleje až po 10000 km.
Motorku jsem dal na servis v 4850 km. Upozornění na servis vyskočilo až po servisu v 4900 km, musel jsem si ho vyresetovat. Dělá se to takto: přepnout displej na trip 2, vypnout klíček, minimálně 10 vteřin držet tlačítko displeje, zapnout klíček, čekat až ikona servisu zhasne, uvolnit tlačitko.
Classic funguje bezvadně, nevěřil bych, že si budu užívat motorku, co má 20 koní a výkon mi nebude chybět. Vyzkoušel jsem i jízdu ve dvou a není to problém. Jen je jí potřeba do kopce trochu víc točit.
Během čekání na servis jsem si na hodinu půjčil Super Meteor 650.
Ze začátku jsem si musel zvyknout na předkopnuté stupačky. Motorka je hodně pohodlná. Motor krásně tahá a je podobně průžný jako Classic ale má mnohem víc výkonu. Už je to dospělá motorka. Classic má lepší zvuk sériového výfuku. Příjemná motorka. Až udělají Classic 650, tak by to mohlo být super.

21. 7. 2023 - 6000 km
Podruhé se mi rozsvítila kontrolka motoru. Motor jel normálně, tak jsem počítal, že je to opět váha vzduhu. Tentokrát chyba po 70 kilometrech sama zhasla.
Pořídil jsem si řadící páčku pata špička. Řazení patou mi vyhovuje a stále se dá řadit klasickým způsobem.


1. 11. 2023 - 9500 km
Díky řazení pata-špička se už problém s řazením na dvojku neobjevuje.
Jednou za 2000 km se objeví chyba motoru. Když jsem tyto dva problémy řešil se se servisem, tak jsem měl dojem, že neví co s tím. Chybu umím vyčíst z jednotky pomocí OBD2 modulu. Je potřeba použít OBD převodník z 6-pin na 16-pin. Pokaždé to byla chyba váhy vzduchu. Po několika nastartování motoru chyba zmizí. A nemusí to být startování ihned za sebou.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Gilless
Gilless napsal 05.02.24 v 18:59 10b.

Pěkná recenze a hlavně krásná motorka Tak ať dobře slouží

Tondast
Tondast napsal 30.01.24 v 15:36 10b.

Beny87
Beny87 napsal 28.12.23 v 19:39 10b.

Super recenze

Bloodhawk
Bloodhawk napsal 06.10.23 v 10:27 10b.

Přišel jsem, viděl jsem, ozkoušel a musel pochválit. Moc hezký stroj, jízda až sametová bych řekl, pro jednoho optimální a velmi stylové na okresky, ježdění do práce nebo na rande. Za mě rozhodně palec nahoru. Ať slouží a nezlobí.

Michal21
Michal21 napsal 01.10.23 v 15:17

Ahoj, díky za reakci. S tachometrem jsem problém neměl, ukazuje pořád dobře. Vím, že se u prvních kusů zasekával a nechtěl spadnout na nulu.
Jestli na tu spotřebu nemá vliv zajíždění, je to zajímavý. Tankuju většinou u Benziny a občas přidám VIF. Už mám najeto 8500. Teď jsem byl na Šumavě a ujel jsem 430 km na 11 litrů. Většinou mám spotřebu 2,6. Maximum bylo 2,9 při zajíždění.
Jo občas někdo zamává nebo se usměje

Více komentářů



TOPlist