PROFIL MOTORKY

Royal Enfield Classic 350 (2022)

Aktivní Profil uživatele

Vlastník PavolK
Vloženo 29.1.2024
Aktualizováno 6.5.2024
Zobrazeno 2 699x
HODNOCENÍ PROFILU OD 12 UŽIVATELŮ
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 9.9

Popis motorky


Je to jak kofola - když jí miluješ, není co řešit. Protože jinak by musel těch otazníků řešit poměrně dost. Já jsem se ale zamiloval...

Více fotografii

Motorka koupena od Německý privát

Výška jezdce: 182 cm

Vybíráno z těchto modelů (a proč jsem nekoupil):
Royal Enfield Super Meteor 650: Cena, váha, posed s předkopnutýma nohama
Royal Enfield Shotgun 650: V době koupě ještě nebyl k sehnání, přesto - cena a váha

První dojmy - Motorka má opravdu krásný prdící zvuk, mě osobně ani nenapadne měnit výfuk za laďák. Nejvíce ze všeho mě však zaujal posez, který je jedním slovem ideální - je to opravdu komfortní motorka.

Motorku bych doporučil pro - Pro klidné jezdce, kteří mají v životě adrenalinu dost a nevyhledávají jej za řídítky.

Doplňky na motorce - Boční nosiče + látkové "kufry" Royal Enfield 2x 15 l
spodní kryt motoru
nová boční zrcátka - jsou super!
nové sedlo - černá barva
automatické mazání řetězu Gidibii Nemo 2

Recenze

Vybíral jsem opravdu nesourodé vzorky motorek, od Moto Guzzi Stelvio (2024), Hondu Transalp 750 nebo nový Royal Enfield Himalayan 450. Chápu, že konečný výběr Royal Enfield Classic 350 je takovým schizofrenním vyústěním výše uvedené rovnice, nicméně mě se prostě líbila.
Taky jsem se po Ducati Multistrada 1000 DS z r. 2005 zařekl, že moje příští motorka musí mít skvělou ochranu před větrem - pokukoval jsem i po BMW 1250 RT nebo nové Hondě NT1100, které jsou v tomto ohledu dle testů na výši. No a nakonec jsem koupil motorku, která má nulovou ochranu před větrem. Jenže - přijde mi, že v případě absence jakéhokoli předního plexi se alespoň nedostavují turbulence a to mi nevadí. Vždy jsem to řešil různým zvýšeným plexi nebo takovými těmi dokupovanými štítky z Aliexpresu, které se mi v lepším případě po měsíci ulomili nebo v horším nefungovali již od začátku. Každopádně - u Classica mě turbulence netrápí.
S motorkou mám najeto jen něco málo kolem 20 km, takže později přidám recenzi.

Pokud jde o barevnou kombinaci, nejvíce se mi zprvu líbila červená, ale nakonec jsem se rozhodl pro tady tu gun metal grey a musím říct, že jsem s výběrem spokojený. Ta červená - je moc hezká, ale připadá mi, jako by to k tomu stroji nepasovalo.

Z výbavy mám navíc - spodní kryt motoru, nová zpětná zrcátka (uchycena na krajích, prý v originálech nebylo nic vidět), černé sedlo (podle mě je to to klasické - základní - ale v černé barvě a jsem za to rád, neboť původní hnědé na tuto barvu motorky nesedí). Dále mám zadní nosič, plus ty postranní taky a k tomu originál látkové 2x15 l vaky. Pravda, asi se do toho moc nevejde, ale výhodou je, že křížem přes ně se dá dát třeba baťoh nebo další zavazadlo a myslím, že to bude pro účely kratších cest postačovat.

Výbava už byla součástí prodeje, ale stejně bych si tyto věci pořizoval, takže jsem za to rád. Jelikož se všude píše o horší kvalitě (trvácnosti) řetězu, namontoval jsem si taky automatické mazání řetězu Gidibii Nemo 2 (nebo na netu se to prodává i pod označením Cobra Nemo 2 - myslím, že je to jeden a ten samý výrobek). Instalace proběhla bez problémů, uvidíme, jak to bude fungovat.

UPDATE po 2500 km

Dovolím si pár postřehů po více 2500 km, které jsem na motorce najezdil.
Motorka nemá doposud žádnou závadu, vždy nastartovala na poprvé. Občas se rozsvítí kontrolka motoru, která po 3-4 startech (jízdách) opět zhasne. Tuším tuto "závadu" už někdo popisoval u své motorky. Pro jistotu jsem si zašel do Vintage Garage, kde potvrdili to, co uváděl jiný uživatel - jde o kontrolku lambda sondy, která se může zaktivovat například když to chcípne na rozjezdu a pak si to načte špatné hodnoty vzduchu. Každopádně mi řekli, že nejde o žádnou závadu a nejsem první, kdo s tím přišel.

Na motorku jsem nainstaloval řadičku pata-špička. Všem, kteří nad tímto vylepšením dumají, to vřele doporučuji - to řazení je tak pohodlné, že už nebudete chtít řadit jinak. Myslím si, že se k této motorce hodí. Řadičku jsem zakoupil u:

https://accessories....ocksmotorcycles.com/

je to z anglie, takže se platí ještě nějaké clo, ale přijde mi, že tomu rozumí a neprodávají levné náhražky jak na ebay.

Na motorce jsem dělal krátké trasy do 100 km denně. Ten chod a projev motoru je návykový, zvuk pořád vyluzuje úsměv na tváři. V sobotu 27.4. jsem se s ní vydal na výlet do Rakouska a pak na Slovensko a zpátky. Najel jsem na ní za 4 dny více než 2000 km. Musím konstatovat, že ani po takovémto nájezdu nebolí (nebolel) zadek a vůbec nebolela záda (s těma jsem měl v minulosti problém, při jízdě autem z Itálie minulý rok jsem musel po návratu na pohotovost - přesto na této motorce záda nebolela). V sedle motorky jsem trávil více než 10 hodin denně, protože jsem se dálnicím vyhýbal a rychlostní limit jak v Rakousku, tak i v ČR a a Slovensku dodržoval. Stojím si za tím, že motor je pro tuto motorku dostatečný. Její limit se ale ukázal právě při dlouhém cestování celý den - po celodenním sezení jsem začal pociťovat bolest levého kolena. To se mi u žádné minulé motorky nestalo. Zdůrazňuji, že koleno začlo bolet po 3 dnech a najetých 1500 km, kdy určitě jsem tomu nepomohl již ranními starty s teplotami pod 10 stupňů. Každopádně - jde o daň za konstrukci motorky, jezdec je zcela odevzdán pověternostním vlivům. Navíc - když už jsem se ze Slovenska do Prahy vracel (30.4.), šlo o přesun cca 600 km, měl jsem toho již plné brýle. Tak jsem nějak poté, co láska k motorce na začátku vzplála, začal můj počáteční optimismus mírnit - tečku za tím dodala jízda HK-Praha po dálnici, kde jsem už počítal každý patník u cesty. Když mě pak asi ve 130 km/h míjelo BMW RT s jezdcem poslouchajícím radio, tak jsem si řekl, že tomu je asi o trochu snesitelněji, než mě.
Chci opět říct, že motorka za to vlastně nemůže - není k tomuto určena. Naopak co si s motorkou užívám, je průjezd zatáček. Zní to neuvěřitelně, protože nejde o žádnou sportovní mašinu, ale průjezd zatáček je krásně čitelný, motorka mě ani jednou nevylekala, jezdec má pocit jistoty. Když to srovnám s Himalayanem a Multistradou, tak tam jsem se při průjezdu zatáčkama bál. Myslím, že v obou případech hraje významou roli nízko položené těžiště této motorky. To zároveň prospívá k tomu, že ani na dálnici (pominu-li tedy ochranu před větrem) motorka neztrácí stabilitu. Kdo zažil přesun po dálnici HK-Praha tak mi dá za pravdu, že tam fouká. Minulé úterý (30.4.) tam foukalo jako fest. Přesto motorka jede furt rovně, nekymácí se ze strany na stranu.

Jak jsem již psal, tato motorka je a byla takovým schizofrenním vyústěním mé rovnice. Asi si bude čtenář myslet, že si s*ru do huby, neboť před 5 měsícema jsem napsal, že jí miluji, ale jelikož jsem chtěl na motorce zejména cestovat, tak musím konstatovat, že pokud člověk nemá opravdu hodně času nazbyt, tak k tomu motorka předurčena není. Brašny jsou super, na ten horní nosič dáte bez problémů dalších 30-40 l baťoh a člověk si tak sbalí vše potřebné, ale není to na to, aby na tom člověk lámal 500 km/denně. Jelikož já osobně ale motorku k ničemu jinému nevyužiju (nepotřebuji na ní jezdit do práce a zároveň mi nic moc neříká takové to "ježdění kolem komínu"), rozhodl jsem se (nutno říct že k rozhodnutí došlo na posledních kilometrech dálnice HK-Praha), že jí zkusím prodat. K prodeji mě navíc tlačí fakt, že můj bratr bude mít v USA veselku, a potřebuji se tam dostat já i s celou rodinou, což stojí nějakou tu korunu (nebo i 2).

Snad mě tedy příznivci této motorky (mezi které se pořád řadím i já) neproklejou. Dyť na těch motorkách je právě to krásné, že každá je jiná. Příštím rokem snad budu mít opět nějaký ten peníz (třeba se mi podaří prodat i tu Ducati Multistradu, kterou mám taky v garáži), tak jsem sám zvědav, co bych pak koupil, nicméně mé levé koleno mi šeptá, že by to mělo být něco s opravdu dobrou kapotáží.

Nejnovější komentáře

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Targus
Targus napsal 06.05.24 v 22:03

PavolK

Vůbec neoponuješ, pouze nemáš tolik bolístek, jako já. Zdravému místu na těle chlad neublíží. Chlad (a studený vítr je chlad) vyvolá zápal, resp. bolestivou reakci na takových místech těla, která jsou nějakým způsobem poškozena. třeba přetížením (posilovna, práce na zahradě), úrazem (už zmizelá modřina), nemocí (revma, infekční zánět) Typicky třeba čerstvě vyhojená jizva, nebo nerozpohybovaný kloub po dávnějším úrazu.
Kdyby měl mít na svědomí bolístku chlad, bolela by tě OBĚ kolena. Pokud bolí jen jedno koleno, je na něm nějaký dřívější defekt.
Kdysi jsem řešil tentýž problém s krční páteří. Neexistovalo jet v autě s pootevřeným okýnkem. Když jsem si dal krk do pořádku (kulové - musím denně cvičit), průvan přestal mému krku vadit.

PavolK
PavolK napsal 06.05.24 v 18:28

Targusi, díky moc za koment, ale dovolím si oponovat - podle mě to mám fakt od studeného větru přímo na koleno, které tam třčí a všechno schytává. Pak jsem si dával různé obklady, ale podle mě to opravdu bylo od chladu, ne od řazení. U této motorky ostatně hodně brzdím zadní brzdou (to jsem zapomněl ve svém souhrnu zmínit) takže i tu pravou nohu používám hodně. Ale zase je pravda, že to asi bude v kombinaci s mým věkem (40)...

Targus
Targus napsal 06.05.24 v 17:16 10b.

Za zprostředkování dojmů s motkou samozřejmě deset!

Targus
Targus napsal 06.05.24 v 17:15

PavolK

Pokud tě sejří levé koleno a řadička je na levé straně, je to jasné.
Počkat, až přestane bolet, pokud ještě někdy přestane, najít si opravdu dobré rehabilitační středisko a začít OBĚ kolena rozcvičovat. Jestli ti je 40, jak píšeš, je to normální stav a sebelepší kapotáž nic nepomůže proti zkráceným šlachám a zesláblým svalům, které v běžném životě neužíváš.
Mládí je prostě fpééérdeli a starobák v nedohlednu...

Kawalumpik
Kawalumpik napsal 05.02.24 v 23:12

A proto mám na Kawě kardan, ale tohle RE je vážně parádní.

Více komentářů



TOPlist