globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Busa- ventily
2.2.2009 v 13:22
dle manuálu se kontrolují, případně štelují po 12tis.

Najeto mám cca23.

Otázka: Nechat zkontrolovat s předstihem před sezonou a nebo to nechat až po sezoně, protože během se mi v tom nechce vrtat a navíc maj všude plno...(po sezoně budu mít najeto max 26-27tis. neni čas).

Problém je, že v okolí neni žádnej pořádnej servis a k nejbližšímu to mám 80km a ještě nevim, jestli na to budou mít čas.

Názory jsem na Busu slyšel takový, že v pohodě najede 40 a víc km bez nutnosti štelovat ventily a když už, tak o sobě daj předem vědět v podobě slyšitelnýho cvrlikání, na což já rozhodně čekat nechci, jen mě zajímá váš názor, nejlépe majitelů, nebo lidí, co s tim mají zkušenosti...

Taky chci preventivně nechat zkontrolovat rozvody + napínák, protože jsou na studenej motor hlučnější(spíš jde jen o zřejmé,intenzivně slyšitelné cvakání, které po zahřátí zmizí).
Prej u Suzuki běžnej jev, ale předchozí 99-ka šla čistě i na studenej motor(je pravda, že tam jsem měnil komplet rozvody z důvodu předělání z mechanickýho na hydraulickej systém, tak že to bylo nový).

Ale 22tis, by na výměnu rozvoďáku ani napínáku bejt nemělo, ne???

Naposledy editováno 02.02.2009 13:24:08
Předchozí
1 2
Následující

Busa- ventily

2.2.2009 v 13:45 | Nahoru | #1
ahoj.ja mam tých kilometzrov viac.cez 40000 a ventili su stale v norme.a to cvakanie tých rozvodov za studena ma tiež stve ale vsetko je to v poriadku.zatial to neries.ten hydr.napinak je taký.

1 reakcí na tento příspěvek Busa- ventily

2.2.2009 v 13:48 | Nahoru | #2
stejně to za 2 roky prodáš ne? tak proč se o to staráš?
co je ti po tom co další majitel.
No cvakání ventilů ani nevadí-větší vůle
horší když se většinou zaklepávají a pak se začne podpalovat nebo se začne přidírat třeba vačka

1 reakcí na tento příspěvek Busa- ventily

2.2.2009 v 13:54 | Nahoru | #3
jseš ze severu čech nebo ne? Plno nemaj kdyztak ti doporucim servis - tenhle tejden ji mam hotovou tak uvidime a dam ti reference.

Rozvodak mi menily original po 46 000 Km. A byl o zub.

Naposledy editováno 02.02.2009 13:56:18

(reakce na) Busa- ventily

2.2.2009 v 14:18 | Nahoru | #4

Jurawood>stejně to za 2 roky prodáš ne? tak proč se o to staráš?
co je ti po tom co další majitel.
No cvakání ventilů ani nevadí-větší vůle
horší když se většinou zaklepávají a pak se začne podpalovat nebo se začne přidírat třeba vačka



doby, kdy jsem měnil motorky jako ponožky jsou pryč...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Busa- ventily

2.2.2009 v 14:21 | Nahoru | #5

šmudla>jseš ze severu čech nebo ne? Plno nemaj kdyztak ti doporucim servis - tenhle tejden ji mam hotovou tak uvidime a dam ti reference.

Rozvodak mi menily original po 46 000 Km. A byl o zub.



západ čech,zapoměls?Kdy ji hodíš do motodatabáze, ať se na ni mrknu?

o zub? a to se to chovalo normálně??? A kde máš jistotu, že těch 46 bylo poctivejch?Co máš vlastně za rok?

Busa- ventily

2.2.2009 v 14:48 | Nahoru | #6
mari tak v tom případě ty ventily neodkládej, je to prkotina na půl hodinky a máš klid, byl by si stejně celou sezónu nervózní, třeba v 3 kilech na dálnici

Naposledy editováno 02.02.2009 14:49:53

Busa- ventily

2.2.2009 v 14:58 | Nahoru | #7
Ventily u Busy na půl hodiny?
Blesk je tvůj pomalejší brácha,coooo?

(reakce na) Busa- ventily

2.2.2009 v 15:07 | Nahoru | #8
mari> nezapoměl, jenom si vzpominam ze jsi mel v databazi mesto usti nad labem ,nejak se mi to zafixovalo. Jeste jsem si rikal ze bych se na ni jel docela podivat kdyz si ji prodaval. MA stejnej rok jako jsi mel tu prvni. a do databaze ji davat nebudu - pár lidí na to doplatilo -že prisli do garáže a moto nikde , je tu dost tipařů.

1 reakcí na tento příspěvek Busa- ventily

2.2.2009 v 18:29 | Nahoru | #9
Ústí jsem v databázi nikdy uvedený neměl,alespoň o tom nevim.Ale ten kluk, co ji ode mne koupil byl tušim z Ústí, tak si to asi pleteš...

replay: o zub? a to se to chovalo normálně???

PS: když budeš chtít, pošli fotky mailem, rád se podívám...

Busa- ventily

2.2.2009 v 18:58 | Nahoru | #10
ventily u busy je slabého půl dne i přebroušením podložek a neni vhodné to podcenovat za tu kontrolu ti to stojí než aby pak podpalils ventil

(reakce na) Busa- ventily

2.2.2009 v 20:20 | Nahoru | #11
mari> jj až ji nafotim pošlu.

Busa- ventily

5.2.2009 v 10:25 | Nahoru | #12
Máro, nechal jsem je dělat loni po 24 000 km, naměřené hodnoty bych někde i našel, ale vůle byly v pořádku, takže asi opravdu platí, že 40 000 km nebude problém. Servis byl ve Strakonicích, cokoli jsem tam zatím nechal udělat, tak jsem byl spokojenej, adresu Ti dám kdyžtak na mail.

Honza

Busa- ventily

5.2.2009 v 10:36 | Nahoru | #13
to Honzau: Čaues
OK, pošli mi ten kontakt pleas. Co tě to stálo?

Naposledy editováno 05.02.2009 10:37:02

1 reakcí na tento příspěvek Busa- ventily

5.2.2009 v 10:41 | Nahoru | #14
Busa má hrníčkový zdvihátka, to znamená že to dlouho vydrží tak jak má . Pak to ale asi chce použít podložky.....

Na kolik tě vyšla výměna rozvoďáku ???

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Busa- ventily

5.2.2009 v 10:56 | Nahoru | #15
Orgovany> pokud otázka směřovala ke mě, tak za materiál cca 10tis.+práce(v té době)

Platil jsem jen práci...

(reakce na) Busa- ventily

5.2.2009 v 11:00 | Nahoru | #16

mari>Orgovany> pokud otázka směřovala ke mě, tak za materiál cca 10tis.+práce(v té době)

Platil jsem jen práci...



Tak to je pěkně drahý teda

1 reakcí na tento příspěvek Busa- ventily

19.2.2009 v 14:27 | Nahoru | #17
Právě jsem ty ventily dělal doma svépomocí a nic na tom není. Trofnu si říct, že teď už bych to zvládnul za cca 3 hoďky. Mám najeto zhruba 33.000 km a vůle seděly na 0,01 mm, takže nebylo třeba s tím vůbec hýbat.

Busa- ventily

19.2.2009 v 16:18 | Nahoru | #18
ja to v pondeli vezu ze servisu - cena cca 11 tisic , tak vam reknu co se na tom delalo.

1 reakcí na tento příspěvek Busa- ventily

19.2.2009 v 19:24 | Nahoru | #19
80 tis a ventily mám v toleranci..

(reakce na) Busa- ventily

20.2.2009 v 00:17 | Nahoru | #20
drobshay> to jako za celou dobu nebylo třeba sáhnout na ventily???

(reakce na) Busa- ventily

20.2.2009 v 00:18 | Nahoru | #21
Smrči GSX-F> písnul jsem ti maila...

1 reakcí na tento příspěvek Busa- ventily

20.2.2009 v 21:39 | Nahoru | #22
takže jsem to dneska přivez :
dělali _ Výměna řetězové sady bez materiálu
Výměna Rozv.řetězu
výměna brzd. kapaliny a chladici kapaliny
pretesneni bocnich vicek motoru
serizeni synchronizace a vycisteni
vycisteni filtru a konzervace KaN
vycisteni airboxu sani
celkova kontrola funkce motocyklu
celkove vycisteni motzocyklu

tšsnění 2x - na víčka - 355 kč
ventilová podložka 280 2x - 336kč
brzdovka - 279
coolant - 606
olej Csstrol 10w40 - 1284 Kč
Svicka NGK CR 9E - 4x - 1035 Kč
rozvodový řetěz - SC412 136 čl - 1722 Kč
Spojka DID - 45 Kč
Filtr olejový - 201 Kč
Brzdové destičky zadní - 667 Kč
Práce servis suzuki - 10 hodin - cena za hodinu 470 Kč

Celkem sakum pikum jsem platil 11 280 Kč

(reakce na) Busa- ventily

20.2.2009 v 22:40 | Nahoru | #23
šmudla> coolant - 606 ???

Kdes to měl???

jinak spoustu z těch věcí si fakt průměrnej kutil zvládne udělat sám,jak dlouho to tam měli?

Busa- ventily

21.2.2009 v 08:04 | Nahoru | #24
original suzuki servis - coolant castrol.

cca měsíc, to je pravda dokáže ale predchozi majitel byl hrozny prase tak jsem chtel mit jistotu - udelali servisku pri 46 000 km
a spoustu picovin okolo , njn ale nechaji si to zaplatit

Hlavne na podlozku pod ventil cekali prej 14 dni.

Busa- ventily

28.2.2009 v 15:52 | Nahoru | #25
Ano 80tis a jen kontrola.Je to stále v toleranci..Jinak na padesáti jsem měnil rozvoďák a byl tak na půlce opotřebení..takže si myslím že by bez problémů vydržel do te´d..

1 reakcí na tento příspěvek Busa- ventily

19.3.2009 v 22:40 | Nahoru | #26
Tak jsem dnes přeměřil ventil. vůle a výsledek je náslodovný:

Výfukové(20-30): 1-22, 2-22, 3-24, 4-23, 5-24, 6-22, 7-23, 8-22

Sací(10-20): 1-14, 2-17, 3-18, 4-16, 5-16, 6-17, 7-16, 8-16

Motorka má najeto cca 24 tis, interval na kontrolu+případné seřízení ventilů = 12tis.Km.

edit:nově naměřené hodnoty

Naposledy editováno 20.03.2009 22:28:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Busa- ventily

20.3.2009 v 07:43 | Nahoru | #27
mari> hodnoty v pohodě, ale čím jsi to měřil takhle na stovky??? Nějakej spešl nástroj?

Busa- ventily

20.3.2009 v 15:16 | Nahoru | #28
Třeba má spároměrky po stovkách Proč ne,ty existují

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Busa- ventily

20.3.2009 v 22:44 | Nahoru | #29
Smrči GSX-F>

tak jsem dnes změřil ty ventily znovu, podle tý "kuchařky" a hodnoty mi vyšly trošku jinak.

Předtim jsem myslel, že u měřeného ventilu má být vačka vytočená špicí vzhůru(zavřenej ventil), ale dnes jsem z manuálu zjistil, že jsou daný přesný polohy vaček pro měření.

Velkej rozdíl v tom nebyl...

Jen je mi divný, že jsou ty vůle na každym ventilu pomalu jiný.Čekal bych, že opotřebení bude probíhat víc stejnoměrně...

Docela by mě zajímalo, jaký hodnoty maj ventily u nový motorky...

Měřil jsem to měrkama, který měly klasický hodnoty 0,10,0,15,0,20,0,25+ ještě jemný plíšky 0,04-0,09 viz foto,tak že např. honotu 22 jsem naměřil 15+0,07 a dal měrky na sebe...
Ani jsem nevěděl, že to mám v garáži

Taky jsem vyměnil olej v tlumiči řízení,dal jsem tam 20W,nevim kolik je origo 10W?,každopádně je to celkem rozdíl.
Tlumič nebylo třeby rozdělávat,řešil jsem to přes odvzdušňovací šroubek,kterym jsem nejdřív olej vypumpoval a pk do otvoru na fest vstrčil stříkačku, kterou jsem naplnil olejem a pak už jen pumpoval a koukal jak bumblinky utíkaj.Jo ještě jsem tlumič pořádně nahřál, že jsem ho skoro neudržel v ruce.Olej se tak krásně zahřál a líp se to odvzdušnilo,tak jsem zvědavej, co to udělá na silnici...

[img]

Naposledy editováno 20.03.2009 22:48:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Busa- ventily

21.3.2009 v 12:00 | Nahoru | #30
mari> Safra, koukám, žes na to šel po stovkách. Každopádně to musel bejt vopich dělat to pak ještě jednou podle tý kuchařky, co? Proto jsem si říkal, že když jsi nevymontoval svíčky, tak jsi musel s tím motorem přes kompresy otáčet často a dost ses u toho "nadřel". Takže při druhým pokusu s otáčením vaček sis už svíčky vyndal?

Já na to šel "vědecky" a udělal jsem si "nákres":

[img] v kruzích jsou výsledný vůle, čili vyšly celkem s rovnoměrným opotřebením, na druhou stranu - neměřil jsem to na stovky, takže lze těžko usuzovat. U vaček Yoshimura je vyžadována vůle 0,2 na sací i výfuk (bez tolerance), na což jsem se vykašlal a nechal to takhle (viz nákres) - motor je naprostej "tichošlápek", ani neklepne.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dynojet Quickshifter - funkce? Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa Smrči-GSX-F 13 13.3.2024 v 15:48 Smrči-GSX-F
Kapoty Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa anonimis 3 31.1.2024 v 12:14 PetrJ81
Hayabusa a B-King sraz, tentokrát s... [1 ... 137, 138] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Suzuki B-King CobrettiCZ 4114 15.1.2024 v 10:29 danhayabusa
Není olej jako olej ? [1 ... 7, 8] Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, Honda XL 500, Honda VFR 400 Orgovany 229 24.12.2023 v 14:02 SuperSic58
Servisní interval+ pohodlí pro spol... [1, 2] Suzuki GS 500E, Yamaha XJR 1300, MZ ETZ 251, Suzuki ... Apo-Rider 32 23.9.2023 v 16:43 dettektorr


TOPlist