globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Startování
9.3.2014 v 10:02
Zdavím, řešim teď problém se startovacím relátkem. Když startuju začne cvakat startovací relé, pak se motor jednou otočí a zas to cvaká a pořád dokola. Relé jsem koupil starší a dělá to pořád.. Odešla mi baterka takže jsem to startoval přes autobaterku i přes nabíječku = výsledek stejný Neví někdo co s tím?

Startování

9.3.2014 v 10:23 | Nahoru | #1
Uhlíky ve starteru?

Startování

9.3.2014 v 10:34 | Nahoru | #2
mno kdyz to neni baterkou, rele tak bude asi problem ve starteru :)
jeste zkontroluj kontakty, kabely, jestli nemas zanesene a uhnile

Naposledy editováno 09.03.2014 10:34:35

Startování

9.3.2014 v 10:49 | Nahoru | #3
Když cvaká relátko, tak dost kolísá napětí v síti. Obvykle toto způsobí vybitá, nebo vadná baterka, ale jestli se to stává i při připojení externí baterky, tak zkontroluj kabely od baterky - jak plusový, jdoucí na relátko, tak kostřicí. Nebo relátko prozkratuj třeba silnějším šroubovákem (přemostí se tak kontakty a vyloučí možnost "cvakání") a podle chování uvidíš, kde je chyba.
Také přitom píchni voltmetr na (+) baterky (červeným fousem) a na svorku relátka (černým fousem) a podle naměřeného úbytku napětí zjistíš, jestli je kabel v cajku. Pak píchni černý fous měřáku na (-) svorku baterky a červený na plášť motoru, opět zapni starter zkratem svorek relátka a tak zkontroluješ kostření. Mimochodem, poškozené místo kabeláže se prozradí i znatelným ohřevem, nebo i jiskřením. Nakonec ještě píchni (+) fous na svorku starteru (pod víkem na karteru) a (-) fous na plášť motoru a tak změříš napětí na starteru. Holt musíš měřit, měřit a zase měřit, abys našel, kde se napětí ztrácí. Nakonec nejde vyloučit ani možný zkrat ve starteru.

wáca> Při vadných uhlících by měl starter snížený příkon, takže to by těžko padalo něpětí tak, aby začalo relátko bzučet. Tam bude bota buď v cestě napájení od baterky, nebo je ve starteru občasný šlus.

Startování

9.3.2014 v 20:26 | Nahoru | #4
Zítra to zkusím proměřit ještě jsem zkoušel zapojit to na tvrdo přes startovací kabely (-) na starter a (+) na přívodní kabel starteru výsledek = starter pořád točil jako když je skoro vybitá baterka

Startování

10.3.2014 v 10:15 | Nahoru | #5
Pokud vyloučíme možnost, že i ta pomocná baterka byla slabá, nebo nekvalitní kabely (pozor na ty supermarketové, nebo na pumpách - kolikrát se v megatlusté izolaci skrývá 1,5mm2 lanko), tak buď mohou být na odchodu uhlíky, ale jestli má starter zřejmě velký příkon (že srazil napětí tak, až bzučelo relátko), tak buď zkrat ve vinutí kotvy, mezi lamelami komuťáku, nebo má vymletá a zadírající se ložiska. To může být zrádné, jelikož při zkoušce vyndaného starteru může tento bez záteže běžet dobře, chyba se projeví až po zatížení. Nebo se lágry nemusejí zadírat, ale jsou tak vyběhané, že kotva zadrhává o stator.

Startování

11.3.2014 v 16:59 | Nahoru | #6
aha takže asi starter.. na volno běžel dobře no.. ale namontovaný sotva otočil motor baterka byla v autě, auto nastartované (Octavia I. 1.9TDi)

Startování

11.3.2014 v 18:02 | Nahoru | #7
Problém vyřešen.Ty startovací kabely opravdu nestály za nic..
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Divný chování otačkoměru Suzuki GS5... Suzuki GS 500E Phabbyg 1 Včera v 11:00 combust
Něco málo teče Suzuki GS 500E Dejwidos 25 13.5.2024 v 21:08 Deadman
jakou kopit motorku [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CB 900F Hornet, Honda CB 600F ... Peters_ 35 28.4.2024 v 11:57 mariano
GS500 Suzuki GS 500E -PG- 12 17.4.2024 v 14:40 Krautkopf
zdechá na křižovatkách Suzuki GS 500E svava 25 9.4.2024 v 19:46 svava


TOPlist