yamaha_demo_tour




Suzuki GSX-R 1000

Kapitoly článku

KTM RC8R

Jelikož jsme byli na KTM dni, připadlo v úvahu otestovat ještě letošní vylepšenou verzi KTM RC8 R. Jak nejlépe vystihnout tento rakouský superbike? Dle mého názoru se jedná o jednoznačně závodní motocykl určený pro okruhové ježdění. Šasi a vybrané tlumící komponenty jsou na špičkové úrovni, což poznáte hned v prvním kole v sedle eRC8čky.
Dokonalou ovladatelnost totiž pocítíte především v rychlých překlapovačkách a svižnějších, lehce agresivních nájezdech. Brzdný účinek, o který se stará brzdová soustava od společnosti Brembo, je takřka neopakovatelný. Každé rychlé kolo se můžete spolehnout na neupadající a hlavně velmi razantní nástup brzdného účinku.
Malinko horší je to se samotným motorem. Rková verze je znatelně silnější, než samotný základ RC8, ovšem potenciál motoru je, dle mého názoru, předčasně blokován dotěrným omezovačem. Ten je nastaven zhruba na hranici 11.500 ot./min., nicméně pocitově v sobě RC8R skrývá ještě něco navíc. Důsledkem je řazení vyššího rychlostního stupně v polovině samotného výjezdu, přičemž řazením můžete rozhodit klidný průjezd zatáčkou.
Na druhé straně, spodní a střední otáčky jsou vynikající, jak se sluší a patří na dvouválcový agregát. Musím říci, že mě celkově eRková verze KTM RC8 mile překvapila a za sebe musím říci, že se na závodním okruhu chová jako ryba ve vodě.

Yamaha R1

Nová R1čka, kterou jsem měl možnost prohnat na Yamaha dni v Brně má velký potenciál stát se jedničkou mezi produkčními motocykly třídy superbike. Oproti Suzuki GSX-R, se R1čka v rychlých pasážích, zejména při rychlém směru jízdy, chová obratněji a měl jsem větší jistotu v předním kole, takže jsem si mohl více dovolit v nájezdech do zatáček.
Čemu může bezstarostně konkurovat zcela nové Zuzance, jsou spodní až střední otáčky. Tam je zkrátka cítit přínos nového systému zapalování, Big Bang. Bohužel, právě v těch nejvyšších obrátkách, to už ale neplatí. Pokud se na oba motocykly podívám tím cestovnějším okem, volil bych nejspíše Zuzanku, která ve mně zanechala výtečný dojem z jízdy. Již příští týden nás čeká srovnávací test litrových mašin na jednom z českých autodromů a tam ji společně s konkurenty v přímém souboji porovnáme.

Informace o redaktorovi

Tomáš Mikšovský (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 174 cm
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist