yamaha_demo_tour




První jízda: Motokrosové KTM modelového roku 2019

Kapitoly článku

Antonio Cairoli

Antonio, nedávno jsem měl šanci si vyzkoušet tvou tovární motorku. Překvapilo mě, jak fungovala a že působila celkem „lidsky“. Prostě hezky ovladatelná překvapivě měkká.

Pro mě je nejdůležitější, aby byla motorka co nejjednodušeji ovladatelná. Na čtyřistapadesátku jsem přešel z třipade, a právě to byla motorka neskutečně lehká a skvěle ovladatelná. Také výkon byl výborný. Když jsem na čtyřistapadesátku přecházel, hledal jsem motorku se stejným charakterem, který bude mému stylu vyhovovat. Proto jsme hodně pracovali a postavili motorku, podle mých představ a vlastně tak trošku třistapadesátce podobnou. Mám rád plynulou a pohodlnou motorku.

Jaký projev výkonu preferuješ?

Mám rád silný spodek a střední pásmo. Vyhovuje mi větší kroutící moment ve středu.

Je to podobné i s pérováním? Tvoje motorka mi přišla poměrně měkká v porovnání s motorkou Herlingse a musím říct, že mi mnohem více vyhovovala.

Ano, je to tak a přesně to reflektuje různé jízdní styly. Já jezdím spíš více technicky než silově a tvrdě, což je fyzicky náročné. To je asi ten největší rozdíl a od toho se charakteristika pérování odvíjí.

Vím, že porovnávat moc nejde, ale viděl jsem Tě tu dneska jezdit na sériové motorce. Dokážeš říci pár rozdílů mezi tovární a sériovou motorkou?

Každý rok pracujeme se standardní motorkou a ta se stále více tovární motorce podobá. Myslím že sériový motocykl jezdce stále posouvá a je to vidět například v národních šampionátech i hobby závodech, kde jezdci stále rostou a jsou stále rychlejší. Naše poznatky předáváme vývojovému oddělení, které s nimi pracuje a přenáší do série.

Nyní jezdíme na tvé tréninkové trati, která je z části písčitá a z části hliněná. Jaký povrch máš nejraději a jaký typ tratě ti sedí?

Nemyslím si, že bych měl nějaký povrch vyloženě oblíbený, ale co nemám zrovna rád, je tvrdá trať. Mám rád měkčí tratě, ovšem ne úplně měkký hluboký písek. Na to nejsem specialista, jako jezdci ze severu Evropy. Líbí se třeba Ottobiano.

Takže trať Loket v České republice, odkud jsem, nebude Tvou oblíbenou?

Jasně, to opravdu není mou nejoblíbenější, ale také ne tou nejhorší. Už proto, že odtud mám spoustu nádherných vzpomínek a své první vítězství v rozjížďce mistrovství světa.

Během GP po celém světě jsou různé povrchy, ovšem díky startovním kovovým roštům se alespoň na startu podmínky pro všechny jezdce sjednotili. Co Ty na to a vítáš tuto změnu?

Z mého pohledu je to dobře a líbí se mi to. Pro všechny je to pak stejné, protože předtím bylo každé místo na žebříku jiné a to mohlo být pro start rozhodující.

Jsi velkou hvězdou pro všechny motokrosové fanoušky a zrovna tak pro malé kluky, kteří s motokrosem začínají. Co by jsi jim poradil a vzkázal?

Hlavně to, aby se ježděním bavili a měli z toho radost. Ať se nenechají ničím odradit a zůstanou stále dobře naladěni. Je důležité jít krůček po krůčku a netlačit na pilu. Také je důležité vědět, proč to dělají.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autor článku obdržel prémii 15 Kč od 5 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Destroyer přispěl 3 Kč
Petr7474 přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
PigoFox přispěl 3 Kč
shimi01 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist