Honda CBR600F

Kapitoly článku

Tak co se týká šestkových supersportů, asi není pochyb že jich jezdi po světě nejvíc od Hondy. Asi víme proč, ale přesto se to pokusím shrnout... Když sem se rozhodoval, co za 6tku koupit, projel jsem si celou řadu motorek a zvítězila Honda CBR 600F. Když si ji projedete, zjistíte že posez je fakt super. Můžete jet na okruhu i po dálnici, nebo okrsky, nebolí vás záda jako kamarády na R6 apod... Myslím že všestrannost je na místě, naprostý komfort díky nedělenému sedlu a relativně vysokému plexi si užívá i spolujezdec, stupačky má taky přirozeně, takže nesedí s kolenama ve výšce hlavy jako u jiných sportů a výfuk je taky dobře umístěn a nepálí boty :) Jinak bych rád připomněl že můj model z roku 99 má ještě jednu užitečnou věc, a to je hlavní stojan. Když ho sundáte, dostanete se pod 170 kg, ale radím nechat ho tam a míň se naobědvat, on se hodí často a to nejen k pohodlnému mazání nebo napnutí řetězu, výměny pneu, a podobných prací. Honda klade velké nároky na spolehlivost a je to znát, za 40tis km mě ani jednou nezradila. Servisní intervaly dodržuji a olej měním po zimě, i když nenajedu dle manuálu 12tis. To samé svíčky, nezaznamenal sem rozdíl mezi klasikou a iridiovými, rozdíl raději vrazím do benzínu. Startuje napoprvé s pomocí mechanického sytiče, který dávám asi do 3/4 polohy. Letos na jaře po 6měsíční odstávce chytla na podruhé...
Honda 600F je výborné náčiní na okruh, je super, když za to můžete vzít a nemusíte se bát jako na litrech, že vám ujede zadek ....CBR můžete ždímat a hledat své možnosti daleko více s citem a menším dopadem na případné škody. To je to, co se mi na CBR líbí, ona dá brzo, vědět co si můžu ještě dovolit, hodně motorek se tváří jako že vše OK a pak se nestačíte ani leknout a jste na zemi...Tohle „ user friendly“ chování se mi líbí :)


Jinak samozřejmost je plně nastavitelný podvozek, myslím že doporučené tovární hodnoty stačí tak pro 90 % uživatelů. Na okruh doporučuji přitvrdit vše, centrální pružinu jsem po testování dal jeden stupeň od max. polohy. Útlum i odskok - jak komu vyhovuje, ale já dal vše na max, a na silnici téměř na hard. A předek - kouká jedna podložka „přepětí“ útlum a odskok na hard... Je třeba dodržet pár pravidel, jako když jdu na brzdy a začne mi poskakovat zadek, tak to není to pravé a musím trochu povolit, a když zatlačíte za střed motorky tak předek i zadek musí jít rovnoměrně nahoru to si ale každej seřídí dle sebe, hlavně se vyvarujte siláckých rad a následných zkušeností typu „sem to koupil a hned dal vše na max!“ akorát si uškodíte, není nad vlastní zkušenost.
Takže obutí, nejlépe se mi jelo na Pirelli Dragon Supercorsa SC2, zkoušel sem Michelin Pilot Sport, Pilot Race, Metzeler Rennsport, a mnoho dalších a musím říct že na Pirelkách je to asi nejlepší odezva..Na okruh mi vyhovuje 1,9 zadek 2,1 předek, na silnici 2,2 zadek a 2,3 předek. Na delší trasy a dovolené po dálnicích volím Continental Road Attack, jsou to výborné gumy, co vydrží, a udrží :) Dobrý kompromis mezi sportovní a cestovní gumou. Co se týká často diskutovanému tématu tlumič řízení, tak je pravda že asi 3x se mi rozkmitaly řidítka, ale po seřízení podvozku už se mi to nestalo. Razím teorii, že moje CBR ho nepotřebuje, u litra bych bez něj asi na okruh nešel. Kdo jezdí rychle, musí brzdit. Tak tedy brzdy Nissin - spokojenost, hlavně nepoužívat nějaké desky typu Goldfren s nestálostí směsi, jinak na to doplatíte....používám desky Nissin Sintered a vydrží mi kolem 15 tis, jinak výborné jsou SBS ale víc jak 7 tis na nich nenajedu. Brzdy se dávkují naprosto přesně, používám 2 prsty a pohodička... Zadní brzda opravdu brzdí, ne jako u jiných motorek, kde na ní šlápnete a ono nic. Používám ji, když chci rychle zastavit, nejen na parkovišti při manipulaci a při dobrždění ale i na zklidnění na okruhu v zatáčkách a když jste dlouhý do zatáčky tak jen zadek, lehce...hodněkrát mě to zachránilo, na předek ani nemyslete půjdete k zemi hned. Ergonomie na jedničku, tam se to oproti konkurenci nedá srovnat, tady si troufnu říct, že pohoda i na cestování, posez velmi dobrý a plexi dostačující. Spotřeba na okruhu tak do 7,5 l, cestování kolem 6,5 l, nejvíc sem jel za téměř 8l dost ostře s spolujezdcem.
Je super jezdit nad 12 tis otáček a netankovat každých 100 km. Modely do roku 2000 jsou úspornější, pak přišel nápad s vstřikováním a šlo to nahoru.... novější taky mají kratší 6tku, tak proto taky ta spotřeba.


Rychlostní stupně jsou velmi dobře odstupňované, na rozdíl třeba od R6 kde je 1. je velmi krátká... Je tam při řazení typické Hondí klapnutí, jinak se řadí výborně a přesně. Při sprintech nebo na okruhu nahoru bez spojky i z 1 na 2, dolů to jde bez spojky taky, ale chce to sladit plynem otáčky... Když vezmete za heft, jde přední kolo do vzduchu jedna dvě. Je sice fakt, že tam mám po přetryskování, K&N filtru a Racing Výfuku 117 koní, ale hlavně křivka je bez propadů. Jinak na 6tku se dá jet i bez cukání 70 km/h!
Dát zpět origo výfuk je záležitost 10 minut, takže na výlety do zahraničí pohoda, co se týká K&N filtru, tak neperu podle KM, ale dle spotřeby. To je nejlepší ukazatel, jak se zvýší tak vím, že je třeba pomocí Clean Kitu vyprat a na konzervovat, zvládne to každý. Originální řetěz vydržel 33 tis km, teď tam je D.I.D. X kroužek a po 12 tis km jsem ještě ani nedotahoval. Osvětlení je dobré, na to že to má jednu lampu, je vidět dobře. Blinkry jsem dal karbonové. Ale ty velké origo musím pochválit, jelikož mi při naprosto hloupé manipulaci zachránily lak a plasty :) jen se ohnuly a podřely. :-)
Palubovka je přehledná, otáčkoměr coby hlavní budík je přesně uprostřed krásně na očích, kontrolky taky velmi dobře viditelné, teplota, tachometr - naštěstí přehledný analogový a ne nepřehledný digitální, i počítač ujetých km - digitální s denním počitadlem ve 2 režimech - vše bez nejmenších výtek. V klíčku je integrován immobilizér H.I.S.
Jediné, co bych asi malinko upravil, by byl spínač houkačky, jelikož se občas stane, že si zatroubíte místo toho že ukážete směrovkou...“aspoň ostatní zbystří“ Ale to je o zvyku. Zrcátka jsou tam, kde mají být, je v nich dobře - na tom Honda nešetřila a tak to má být, je to pro naši bezpečnost i pro bezpečnost druhých.
Co nesmím opomenout, je prostor pod sedlem! Napíšu, co vše se mi tam vejde, ať jste v obraze: Nezbytná výbava jako lékárnička, antipich, potřebné klíče, imbusy, kleště, svorky, izolačka, šroubováky, rezervní žárovky, klíče na nastaveni podvozku, pár šroubů, vteřinový lepidlo... Zámek na brzdový kotouč, mapa, deka na opalování :) brejle i s pouzdrem, baterka velikosti tužky, síťka „pavouk“, tea, musli 200gramů :), uživatelský manuál malý, světlé plexi na helmu, kudla, nepromoky na rukavice! Tak nevím jestli ještě něco, ale plavky tam taky ještě narvu... Ten moderní trend mít výfuk pod sedlem má spoustu nevýhod, první největší je, že se vám pod sedlo nevejde vůbec nic možná tak kondom a i ten je díky teplu od výfuku vysoce rizikový:-) Jako doplněk jsem si dopřál zadní blatníček v karbonu, dost dobrá věc, hlavně v dešti, nemáte pružinu a boty od bahna. Dále karbonové miniblinkry a kryt brejlí. To jsou sice jen vizuální úpravy, ale motorka se vám musí líbit, ne!?
Já rozhodně nebudu měnit do té doby, než Honda neudělá 750 nebo 800 supersporta, hlavně s výfukem ne pod sedlem. A o tom, že Pan Honda umí, svědčí největší počet prodaných motorek této třídy!

Dzin


http://www.tea-racer.wbs.cz/

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - Výška testovacího jezdce: 171 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 8x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist