husqvarna_svartpilen_801_2




Honda CBR600F

Kapitoly článku

Posaz a přístroje

Při usednutí je znát více komfortu, než na jaký jsme dnes u třídy supersport zvyklí. Posaz je kompromisem mezi sportovním a cestovním charakterem a je hlavním přínosem k širokému využití tohoto stroje. Pohodlné sedlo pro jezdce i spolujezdce vcelku vyjde vstříc všem cestovatelům na středně dlouhé vzdálenosti.



Přehledná přístrojovka s displejem vlevo a analogovým otáčkoměrem napravo zobrazuje všechny důležité údaje. V liště nad displejem, který udává údaje o rychlosti, času, stavu paliva a tripmasteru, se nachází diody s informacemi o zařazeném neutrálu, směrovkách, stavu oleje a vstřikování. Nechybí ani dioda upozorňující ve vysokých otáčkách na blížící se omezovač. Výhled pilota na informace ve spodní části displeje poněkud kazí vedení spojkového lanka. Vraťme se ale k ukazateli stavu paliva, respektive rezervy, který na můj vkus není úplně dobře řešený. Zobrazí se pouze ve fázi, kdy je v nádrži už jen rezerva. Čtyři dílky postupně ubývají a jakmile začnou výstražně blikat, nastal nejvyšší čas hledat čerpací stanici, jinak máte problém. Proto dávám přednost stálého zobrazení kompletního objemu stavu nádrže, rozděleného na čtvrtiny s varovným signálem rezerva.




Chcete-li zkontrolovat, co se děje za vámi, zjistíte, že výhled ve zpětných zrcátkách není nejlepší. Pohled na svoji paži v levém zrcátku není zrovna to, co potřebujete vidět. V pravém je to o maličko lepší, ale rozhodně ne dobré.

Motor a výkon

Při zasunutí klíčku do spínací skříňky a otočení do polohy start vás přivítá katapult ručičky otáčkoměru na maximum a rozsvícení se všech údajů displeje. Když brnknete o startér, rozezní se docela tiché pobrukování řadového čtyřválcového motoru. Na pootočení plynovou rukojetí reaguje Honda bez jakékoli prodlevy. Při řazení prvního rychlostního stupně se to obejde bez většího klapnutí. Pouštíte spojku a cébéerko vyráží vpřed. Řazení ostatních rychlostí je naprosto přesné a bez jakýchkoliv zvukových projevů.




Srdcem Hondy je osvědčený a pro všechny modely CBR tak typický řadový 16-ti ventilový, kapalinou chlazený čtyřválec DOHC o objemu 599 ccm. Tento agregát disponuje všestranně použitelným výkonem jak pro sportovní, tak i turistickou jízdu. Skvěle fungující elektronické vstřikování paliva PGM-F1 reaguje na sebecitlivější pootočení plynové rukojeti. Výkon 110 koní při 12500 ot./min slibuje příjemné svezení, i když ve třídě supersport je dnes hranice ještě o něco výše. Průběh výkonu motoru, jak bývá u Hondy zvykem, je výborně rozložen. Neskrývá žádný nepříjemný kopanec ani díru v křivce výkonu. Snad jen mezi 4-ti a 5-ti tisíci otáčky lehounlince klopýtne? Výkon v rozmezí šesti a osmi tisíci otáčky je pro cestovní styl jízdy naprosto ideální. Kolem osmi tisíci otáček začíná cébéer dávat znát o své síle a nad deset tisíc přesvědčí, že sportovní ambice rozhodně má! Bohužel v těch nejvyšších otáčkách efku dochází dech. I když se jedná o dost méně sportovní CBR 600, užijete si v jejím sedle spoustu zábavy a radosti ze sportovnější jízdy.

Podvozek a brzdy

Pohled na přední klasickou teleskopickou vidlici o průměru 43 mm připomene těch pár let vývoje efka zpátky. Rozhodně ale neodvádí špatnou práci a se zadní kyvnou, plně nastavitelnou vidlicí a dvojitým páteřovým rámem fungují na jedničku. Ani tvrdší nastavení sportovního rázu na okruh nedělá při cestování se spolujezdcem po normálních silnicích problém. Neubere na komfortu a pevně drží stopu. Poměrně silnou stránkou všech hond jsou brzdy. I u CBR 600F je na přední čtyřpístkové brzdy spolehnutí a s 202 kg vážícím motocyklem si vždy hravě poradí. I zadní brzda stojí za zmínku - při intenzivnějším brždění se nemá tendenci hned bloknout a dopomůže tak dobrému brzdnému efektu.


Celkový dojem

Honda CBR 600F je tak trochu jiná než ostatní konkurenční supersporty. Trošku pokulhává za výkonem, hmotností, vzhledem nebo technickými výstřelky ze světa závodních prototypů, kterými disponují konkurenti. Jako jediná ale nabízí opravdu neobvykle široké spektrum využití. Skvěle naladěný průběh výkonu, dobře fungující podvozek a brzdy, pohodlné sedlo jsou toho jasným příkladem. Ať už si vyrazíte na výlet, a to klidně ve dvou, nebo dostanete chuť na trochu adrenalinového vyžití na závodní trati, efko vám vždy bude tím pravým společníkem, přinášejícím další a další zážitky v jedné stopě. Ve své třídě je tento stroj svým poměrem cena versus užitek opravdu jedinečný. Verzi F dnes pořídíte lehce pod hranicí 220-ti tisíci korun. O to větší škoda, že do dalších let v Hondě s tímto modelem nepočítají a dál CBR 600 F nevyvíjejí. Po dvaceti letech tak verze F kolík štafety nadobro předá své mladší sestřičce označené RR.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Tomas Mysliveček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist