globalmoto_duben_nolan




Miloš Čihák na tandemu s Vláďou: Buď to vyjde, nebo to Olivera semele

Hostem pátečního seriálu rozhovorů Na tandemu s Vláďou je závodník a manažer Miloš Čihák, který ještě donedávna řídil japonský závodní tým MIE Racing Honda Team sídlící v Praze. Nyní se ale plně soustředí na jediného českého zástupce v mistrovství světa superbiků, kterým je Oliver König sedlající litrovou Kawasaki v týmu Orelac Racing Movisio. Poslechněte si rozhovor o drsném světě silničních závodů, o závodní technice a o angažmá českého jezdce ve světovém šampionátu, kde český pas rozhodně není výhodou.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

O čem se mluvilo:

  • O roli manažera a zástupce českého superbikera Olivera Königa
  • Jak se vyjednává o sedačce v seriálu mistrovství světa superbiků
  • O závodní motorce a konkurenceschopném materiálu  
  • Jak stavěl s Danielem Petákem závodní motorky pro katarský tým
  • O začátcích na silniční motorce a prvních okruhových krůčcích
  • Jaké je to závodit, na divokou kartu v mistrovství světa superbiků

Audio verzi k rozhovoru v plné délce si můžete rovnou přehrát zde:

Miloš Čihák sám na motorce závodil a vyzkoušel si několik závodů na divokou kartu v seriálu mistrovství světa superbiků. Dneska stále drží řídítka závodní mašiny v rukou a bojuje o každý metr trati především se svým kamarádem a skvělým pilotem Jirkou Brožem. Poslechněte si, jak začal jezdit na silniční mašině a jak celkem rychle vyměnil silnice za závodní okruhy. Poměrně brzy začal na litrové motorce závodit a nevedl si vůbec špatně. Proto není divu, že se mu podařilo vybojovat titul mistra republiky a několikrát vyzkoušet si na divokou kartu, co znamená jet svět.

Miloš v rozhovoru přiblíží, jak došlo ke spolupráci s Japonkou Midori Moriwaki a stal se šéfem týmu MIE Racing Honda Team se sídlem v Praze. Tento tým byl dokonce továrním týmem Hondy a je zajímavé si poslechnout, jak spolupráce se závodním oddělením HRC vypadala a čím vším si musel projít. Celkem pikantní je vyprávění o katarské epizodě, kdy pro katarskou motocyklovou federaci postavil závodní tým a závodní motorky pro Grand Prix kategorie Moto2. Pilotem měl být Lukáš Pešek, jenže došlo na jistou komplikaci, která za tímto příběhem udělala tečku ještě dřív, než se začalo závodit. Pokud vás zajímá, co se pokazilo, poslechněte si tento rozhovor.

Přečtěte si také:

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist