yamaha_demo_tour




Aleš Dryml na tandemu s Vláďou: Jediné, co mě mohlo předjet, byla moje ojnice

Hostem pátečního seriálu rozhovorů Na tandemu s Vláďou je plochodrážník Aleš Dryml, který patřil mezi naše nejlepší závodníky ploché dráhy a dařilo se mu na domácích oválech, ale i v zahraničí. Jelikož za chvíli startuje legendární Zlatá přilba v Pardubicích, je ideální čas si s Alešem popovídat o jeho závodní kariéře, o atmosféře během Zlaté přilby v Pardubicích nebo o vztahu s bratrem Lukášem, se kterým dokázal vyhrát několik titulů při závodu dvojic.

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

O čem se mluvilo:

  • O všem, co se týká legendární Zlaté přilby v Pardubicích
  • Jak začal závodit a jak se vyvíjela jeho závodní kariéra
  • O závodní motorce a nastavení, které je velikou alchymií
  • Jak se závodí doma a jak ve světě
  • O polské lize a Polsku, kde j plochá dráha sportem číslo jedna
  • Jaké je to závodit s bráchou

Audio verzi k rozhovoru v plné délce si můžete rovnou přehrát zde:

Není to tak dávno, kdy na červenou sedačku usedl mladší bratr Aleše Lukáš Dryml a vyprávěl o svém plochodrážním životě. Teď ho vystřídal Aleš, který závodil ve Velké Británii, Polsku, Švédsku a pochopitelně také doma za domácí klub v Pardubicích. Aleš je Mistrem Evropy, několikanásobným mistrem republiky, a dokonce mistrem republiky na dlouhé ploché dráze. V rozhovoru se rozpovídá o začátcích na plochodrážní motorce, o závodní technice a o závodění po celé Evropě. Určitě je zajímavé si poslechnout, jaké rozdíly jsou při závodění ve Velké Británii, Švédsku a Polku. Poláci plochou dráhu milují a na ligové závody chodí desítky tisíc diváků, kteří fandí až fanaticky a atmosféra na stadionech se dá přirovnat k atmosféře při fotbalovém utkání Sparta versus Baník. Jak Aleš říká, když se daří, jsi obrovská hvězda a fanoušci tě milují. Jakmile se přestane dařit, dají ti to pořádně sežrat a rozhodně si neberou servítky.

Pokud vás zajímá, jak vypadá závodní plochodrážní motorka, jak se na ní jezdí a jak vypadá ladění motoru, určitě si poslechněte rozhovor, ve kterém Aleš všechno detailně popisuje. Rozpovídá se také o značce Jawa a o motorech z Divišova, které byly nejlepší na světě, vyhrávalo se na nich v Grand Prix. Bohužel s postupem času spolehlivost motorů nové generace vzala za své a světová špička se přeorientovala na jiné značky. A ptáte se, jestli je plochá dráha fyzicky náročná? Ano je, a je hodně zajímavé, že Aleš říká, že tepová frekvence plochodrážníka je nejvyšší na startu.

Přečtěte si také:

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný - (Odebírat články autora)
Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

Autoři článku obdrželi prémie 15 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
callowsick přispěl 15 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist