globalmoto_unor




Líbí se vám tahle Yamaha Tracer 250? Nám ano, ale…

Ale má to jeden háček. Nejde totiž o sériový model, ani o žádný koncept nebo prototyp. Tuhle motorku si totiž postavil doma jeden Indonésan na základě malého supersportu YZF-R25. Šikula, že?

Yamaha má v Evropě poměrně široké portfolio motocyklů. Je zastoupena v kategorii 125, 300, potom je trochu schod na 700, následuje 900 a výš. Ovšem co se dobrodružně laděných motocyklů týče, tam se začíná až na té sedmistovce, na výběr je mezi Tracerem a Ténéré. V Indonésii je situace úplně jiná a tenhle japonský gigant tam ve velkých modelech nemá vůbec nic, největší je skútr Tmax a v motorkách dvěstěpadesátky MT-25 a YZF-R25. Právě na její bázi vznikla stavba, na kterou se právě koukáte. Indonésan s přezdívkou Huz, na Instagramu jako @huzni8, totiž toužil po pořádné adventuře v dané objemové třídě tolik, že si ji prostě sám vyrobil.

Pojďme k tomu, co víme o motorce. Zhola nic, k dispozici máme jen ty fotky. Ale ono není potřeba nic dlouze vyprávět. Základ je jasný, již řečená YZF-R25 a podle nás je to skvělá volba. Malý dvouválec má v téhle čtvrtlitrové variantě nějakých 36 koní, což je o dost víc než těch 25, co má Suzuki V-Strom 250. To je totiž motorka, s níž by se Tracer 250 mohl krásně poměřovat, a z vlastní zkušenosti vím, že tenhle malý Mimoň Stuart, jak jsem si už dávno nejmenšího V-Stroma překřtil, je prostě hrozně šikovný stroj, jehož hlavním nepřítelem je jeho design. Takže malý dvouválcový Tracer, určený na každodenní jízdu do práce i nějaké to cestování, by prostě byl skvělý. Že vychází ze supersportu, to nemusí nikoho trápit, protože ona ta YZF-R25, potažmo R3 (u nás) stejně v té minulé generaci byla takový supersport jen na pohled.

Z fotek, které Huz má na svém instagramovém profilu, je vidět, že se jeho stavba průběžně vyvíjí. Na začátku byla jen vysokánská řídítka a ještě vyšší plexi. Potom však mladý Indonésan sáhl do podvozku (a tady nás velice mrzí, že nevíme, jakým stylem) a celá motorka se zvedla vepředu i vzadu. Nic zásadního nečekáme, bude tam nejspíš jen nějaká kulišárna. Taky stroj přišel o spodek kapotáže, kterou nahradil masivní padací rám s mlhovkami.

V poslední „generaci“ doznal dalších úprav, které se týkaly především designu. Z nevýrazné černé přešel na podstatně zajímavější stříbrné provedení, které motorku citelně oživilo. Úplně jiné je plexi včetně svého uchycení, vypadá dokonce i nastavitelně, ale ruku do ohně bychom za to nedali. Za plégem je vidět přesunutá přístrojovka, jak to ale opravdu na palubě vypadá, to můžeme jenom spekulovat.

Stejně tak pouze spekulovat můžeme o tom, jestli Yamaha někdy přijde se sériovým Tracerem 250, pro Evropu tedy spíše 300 nebo 400. Podle šéfa KTM Stefana Pierera bude blízká budoucnost přát právě malým objemům (viz velký rozhovor), Honda má své CB500X, Suzuki již zmiňovaného V-Stroma 250, jenž by však měl sakra posílit, KTM vyhodila do světa novou 390 Adventure… Zatím bychom si na Tracera sice nevsadili, ale kdo ví, jestli tahle indonéská stavba nebude nakonec první vlaštovkou?

Informace o redaktorovi

Jan Rameš - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 9 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
Freddy_X přispěl 3 Kč
Zdenek54 přispěl 3 Kč
pernik92 přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):
Motokatalog.cz



TOPlist